Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-23@08:00:29 GMT

افزایش امنیت کاربران مرورگر کروم در بحبوحه کرونا

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۷۴۲۵

افزایش امنیت کاربران مرورگر کروم در بحبوحه کرونا

ایتنا -  گوگل تصمیم گرفته یکی از قابلیت‌های جدید مرورگر کروم برای حفاظت از حریم شخصی کاربران موسوم به سام سایت را غیرفعال کند تا از دیده نشدن بخش‌هایی از وب سایت‌های مختلف جلوگیری کند.
گوگل تنظیمات حریم شخصی مرورگر کروم خود را به عقب باز می‌گرداند تا کاربرانی که به علت شیوع ویروس کرونا خانه نشین شده‌اند، با مشکل مواجه نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از مهر، قابلیت مذکور با این هدف به مرورگر کروم افزوده شده تا قسمت‌هایی از وب سایت‌ها که ایمن نبوده و موجب نشت اطلاعات کاربران می‌شوند، بلوکه شوند. اما گوگل تصمیم گرفته فعلاً این قابلیت را از کار بیندازد تا همه وب سایت‌ها به طور کامل دیده شوند و کاربران هیچ بخشی از آنها را از دست ندهند.

برخی کاربران قبلاً اعلام کرده بودند که قابلیت SameSite موجب اختلال در مشاهده برخی سایت‌ها می‌شود و حتی بخش‌های زیادی از آنها را از دسترس خارج می‌کند. از همین رو گوگل تصمیم گرفته به طور موقت سختگیری برای حفظ حریم شخصی کاربران را کنار بگذارد و بعد از پایان شیوع ویروس کرونا دوباره قابلیت مذکور را فعال کند.

به گفته جاستین شوه مدیر مهندسی کروم، با توجه به شرایط خاص جهانی بعد از شیوع ویروس کرونا، قابلیت SameSite به طور موقت از دسترس خارج شده است. زیرا اگر چه بخش اعظم اکوسیستم وب آماده این تغییر است، اما برای اینکه ثبات وب سایت‌ها در شرایط فعلی دچار مشکل نشده و خدمات رسانی سایت‌های بانکی، خرید آنلاین،دولتی و بهداشتی مختل نشود، بهتر است از اعمال سخت گیری های این چنینی خودداری شود.

قابلیت SameSite اولین بار برای گروه کوچکی از کاربران در ماه فوریه و همزمان با عرضه نسخه ۸۰ مرورگر کروم فعال شد و گوگل قصد داشت به تدریج آن را برای همه کاربران مرورگر مذکور ارائه دهد که این تصمیم فعال به تأخیر افتاد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: گوگل کروم مرورگر حریم شخصی مرورگر کروم وب سایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۷۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تعداد گونه گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس اداره محیط زیست ارسنجان گفت: سایت پرورش گوزن شهرستان ارسنجان سال ۱۳۹۰ با ۷ راس گوزن در مساحتی به اندازه ۳۰۰ هکتار شروع به کار کرد.

ابراهیمی افزود: آمار این گونه ارزشمند تاکنون به ۱۱۸ راس رسیده که مرهون تلاش‌های محیط بانان است.

او ادامه داد: سرکشی به موقع، علوفه و بازدید از آبشخور‌ها و پایش سایت از عواملی است که در رشد گوزن زرد ایرانی موثر بوده است.

رییس اداره محیط زیست ارسنجان گفت: تاکنون ۲۶ راس به سایت‌های استان خوزستان و داخل استان فارس منتقل شده است.

ابراهیمی افزود: احیای نسل این گونه باارزش و رها سازی به زیست گاه‌های اصلی خود از اهداف پرورش گوزن زرد ایرانی در شهرستان ارسنجان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش تعداد گوزن زرد ایرانی در ارسنجان + فیلم
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • افزایش تعداد گونه گوزن زرد ایرانی در سایت ارسنجان
  • همه چیز، هر چیزی که قابلیت افزایش قیمت دارد، گران‌تر می‌شود
  • پلتفرم جامع خدمات به‌زودی راه‌اندازی می‌شود!
  • لیست برخی از سایت‌های حقوقی کشور
  • واتس‌اپ جذاب‌تر از همیشه
  • مراحل درخواست خودرو در تپسی کوتاه شد + جزئیات
  • تاثیر کریپتو بر بازار جهانی طلا/ قیمت طلا کماکان صعودی خواهد بود
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی