Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعیت اسلامی«علمای سیلان» اعلام کرد: اسلام به مسلمانان سفارش کرده است که مرده های خود را دفن کنند، به همین دلیل تصمیم دولت سریلانکا برای سوزاندن مردها خشم مسلمانان را برانگیخته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، تصمیم دولت سریلانکا برای سوزاندن مرده ها که در نتیجه بیماری کرونا فوت شده اند، خشم گسترده مسلمانان این کشور را برانگیخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جمعیت اسلامی «علمای سیلان» در بیانیه ای اعلام کرد: همه تدابیر دولت سریلانکا برای مقابله با ویروس کرونا، قانونی و مشروع است. به جز تصمیم سوزاندن همه مرده ها بدون در نظرگرفتن دین آنها که این مسئله نادرست است.

 

جمعیت اسلامی تاکید کرد: اسلام به ما سفارش کرده است که مرده هایمان را دفن کنیم، به همین دلیل سوزاندن اجساد، مسئله صحیح و درستی نیست.

 

در این بیانیه آمده است: مجلس عوام بریتانیا به دلیل اعتراض های گسترده مسلمانان و یهودیان از تصمیم سوزاندن اجساد قربانیان کرونا عقب نشینی کرد.

 

این جمعیت اعلام کرد: هیچ دلیل علمی وجود ندارد که درصورتی که مرده ها را داخل کفن بگذارند و در خاک دفن کنند، این ویروس شیوع پیدا می کند.

 

جمعیت اسلامی علمای سیلان، اعلام کرد: بریتانیا، سنگاپور، استرالیا، مالزی، ایران و ایتالیا نیز مرده های خود را که در نتیجه کرونا فوت کردند، دفن می کنند.

 

این جمعیت از دولت سریلانکا خواست تا به سرعت از این تصمیم عقب نشینی کند. عقب نشینی از این تصمیم از بروز اختلافات و تنش بین ادیان مختلف در این کشور جلوگیری می کند.

 

سازمان عفو بین الملل نارضایتی خود را نسبت به این تصمیم دولت سریلانکا اعلام کرد و از مسئولان این کشور خواست تا به اقلیت های دینی اجازه داده شود تا مرده های خود را براساس شعایر دینی شان دفن کنند.

 

یک مسلمان تاکنون در نتیجه بیماری کرونا فوت شده است و بدون اینکه نماز میت برآن خوانده شود، سوزانده شده است. این مسئله خشم مسلمانان این کشور را برانگیخته است.

 

سریلانکا از 20 مارس 2020 میلادی به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوعیت تردد در این کشور اعلام کرده است. در این کشور 151 نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و چهار نفر که یک نفر از آنها مسلمان بوده است، در نتیجه این بیماری فوت شده اند.

 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: سریلانکا مسلمانان کرونا دولت سریلانکا جمعیت اسلامی مرده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۷۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای کسانی که چهره آدم دارند،اما قلب آنها قلب حیوان است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، کارشناس دینی به مناسبت ماه مبارک رمضان به تفسیر آیاتی از سوره روم پرداخته و گفت: در آیاتی از این سوره آمده است که اگر خداوند اراده کند که باد همه زراعت‌های شما را از بین ببرد شما چه می‌توانید بکنید، پس چرا وقتی باران یا باد مفید می‌آید شما خدا را شکر نمی‌کنید و به گناه مشغول هستید.

وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید برخی از انسان‌ها وقتی که نعمت به آنها روی می‌آورد دچار طغیان می‌شوند و وقتی که نعمت از آنها روی برمی‌گرداند به کفران الهی دچار می‌شوند. دنیا یک روز به نفع ماست و یک روز به ضرر ما است درست نیست که هر زمان به نفع ما بود شاکر نباشیم و هر زمان به ضرر ما بود کفران کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی بیان کرد: عالم هستی فراز و نشیب و آرامش و زلزله دارد. طبق آیات قرآن کریم حضرت ایوب (ع)، یحیی (ع) و حضرت زکریا (ع) چقدر سختی کشیدند اما صبوری کردند. زمان امام صادق (ع) منصور دوانقی که با سادات بسیار دشمنی داشت عده‌ای از سادات حسنی را زندانی کرده بود. زندانی که آنها را قرار داده بود بسیار سخت بود شب و روز آنها مشخص نبود و مکان بسیار تاریک بود با غذای اندک و رنج و مشقت بسیار، امام صادق در آن شرایط برای آنها نامه‌ای نوشتند و آنها را به صبر توصیه کردند که در این سختی‌ها مبادا خشم کرده و ناشکری کنید.

این کارشناس دینی با بیان اینکه انسان‌ها نباید در زندگی اینگونه باشند که در اثر اندکی سختی یا کمبود نعمت دچار ناشکری بشوند، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید ما برای شما باد و باران نعمت فرستادیم گاهی ممکن هست بادی هم که مضر است بیاید و زراعت شما از بین ببرد اینگونه نباشید که کفران کنید.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در بخش دیگری از سخنرانی خود به آیه‌ای دیگر اشاره کرده و گفت: خداوند می‌فرماید پیامبر تو نمی‌توانی با مرده‌ها صحبت کنی، برخی به این آیه استناد کردند که اینجا منظور کسانی هستند که دل‌های آنها مرده است. حیات در قرآن به چند معنا است یکی حیات گیاهی که در قرآن آمده است زمین پس از مرگ زنده می‌شود، حیات حیوانی که ما می‌میریم و زنده می‌شویم. حیات روحی برخی از نظر جسمی زنده هستند اما چون درک ندارند در واقع حیات روحی ندارند.

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید هرکس عمل صالح انجام دهد زندگی پاکیزه به او می‌دهیم یعنی دل او زنده می‌شود، گفت: امیرمومنان امام علی (ع) می‌فرمایند برخی مرده متحرک هستند چهره آنها چهره آدم است اما قلب آنها قلب حیوان است حیات آنها حیوانی است. در قرآن کریم حیات به معنای قیامت هم آمده است، قرآن می‌فرماید در آخرت برخی می‌گویند ای کاش ما چیزی برای حیات می‌فرستادیم.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه برخی چشم دارند اما نمی‌بینند گوش دارند اما نمی‌شنوند یعنی آنچه را که می‌گوئید درک نمی‌کنند. عنوان کرد: ابوجهل و ابولهب از کسانی بودند که می‌شنیدند اما نمی‌خواستند عمل کنند آنها همان کسانی هستند که چشم‌و گوش دلشان کور و کر شده بود. امروز هم افرادی هستند که مثل ابولهب گوش و چشم جسمی آنها خوب می‌بینند و می‌شنوند اما با گوش و چشم دلشان چیزی نمی‌شنوند و نمی‌بینند.


حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه خداوند در قرآن به حضرت نوح (ع)، حضرت ابراهیم (ع) و مرسلین سلام داده است، خداوند به مردگان سلام نمی‌دهد، این نشان دهنده آن است که آنها در برزخ حیات دارند. ابراز کرد: پس از جنگ بدر پیامبر با کشته شدگان دشمن صحبت می‌کردند و می‌فرمودند که آیا وعده الهی را دیدید. برخی اعتراض کردند که مگر می‌شود با مردگان صحبت کرد. پیامبر فرمودند در حال حاضر آنها بهتر از شما متوجه می‌شوند من چه می‌گویم.

وی ادامه داد: در جنگ جمل عده زیادی مقابل امیرمومنان امام علی (ع) ایستادند. یکی از کسانی که در این جنگ کشته شد یک عالم مفسر قرآن در سپاه دشمن است که شب درب منزل او رفتند و گفتند می‌خواهیم با علی بجنگیم. این مفسر قرآن گفت درباره علی آیات زیادی نازل شده است ۳۰۰ آیه قرآن درباره علی است آیا شما اصحاب پیامبر می‌خواهید جلوی علی که جان پیامبر است بایستید. کمی پول به او دادند راضی شد و فریب خورد و در جنگ جمل مردم را به جنگ با امیرمومنان تحریک کرد و فریاد می‌زد علی را به قتل برسانید که بهشت در انتظار شما است. همین شخص در جنگ به درک واصل شد. پس از اینکه کشته شد امیرمومنان امام علی (ع) به او فرمود ای جناب کعب علم داشتی اما علم تو برای تو سودمند نشد چرا که شیطان تو را گمراه کرد.

این استاد اخلاق با استناد به حکمت ۱۳۰ نهج البلاغه خاطرنشان کرد: در جنگ صفین که حضرت از جنگ که برمی‌گردند جلوی قبرستان کوفه ایستاد و به مرده‌ها رو کردند فرمودند ای اهالی سرزمین تنهایی و وحشت، اگر از من علی خبر می‌خواهید من سه خبر برای شما دارم در خانه‌های شما دیگران زندگی می‌کنند، اموال شما را تقسیم کردند همسرانتان هم زندگی خود را می‌کنند. سپس فرمود اگر خداوند به این‌ها اجازه بدهد که سخن بگویند همه می‌گویند تنها چیزی که در اینجا به درد ما می‌خورد تقوا و خویشتن‌داری است. بنابراین این موت که در قرآن به کار می‌رود به معنای مردگان نیست بلکه به معنای مردگان روحی یا مرده دلان است که نمی‌توانند سخن حق را درک کنند.

کد خبر 6064041

دیگر خبرها

  • واکنش هاشمی، وزیر پیشین بهداشت به مرگ پرستو بخشی پزشک جوان: سکوت وزارت بهداشت مایه‌ شرمساری است/ چرا نظام پزشکی مماشات می‌کند؟ چرا همه ما مرده‌ایم؟ همه ما که با سکوتمان در عادی سازی این خودکشی‌ها کمک می‌کنیم
  • ماجرای کسانی که چهره آدم دارند،اما قلب آنها قلب حیوان است
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • بایدن: دولت فدرال هزینه بازسازی پل فرانسیس اسکات را پرداخت می‌کند
  • اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان تشکیل شود
  • ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۷ فروردین؛ ۴ فوتی و ۱۰۰۰ ابتلای جدید
  • ارائه لایحه پیشنهادی جدید در خصوص قانون کار | قول وزیر اقتصاد به کارگران صحت دارد؟
  • ارائه لایحه پیشنهادی اصلاح ​مواد ۴١ و ۱۶۷ قانون کار/ دولت وکیل مدافع کارگران است