Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت وفاق ملی لیبی از زخمی شدن دو نفر در حمله راکتی نیروهای حفتر به بیمارستان طرابلس و همچنین از کشته شدن شماری از مزدوران سودانی حاضر در صفوف نیروهای حفتر در حمله هوایی دولت وفاق خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «امین الهاشمی» مشاور اطلاع رسانی وزارت بهداشت دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که در حمله راکتی امروز به درب پشتی بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی طرابلس یک زن و یک نیروی نگهبانی زخمی شدند و حال زن وخیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس اعلام کردند که چندین شبه نظامی خارجی را که در صفوف نیروهای تشکیلات موسوم به «ارتش ملی لیبی» به رهبری «خلیفه حفتر» حضور داشتند به قتل رساندند.

سرهنگ «محمد قنونو» سخنگوی دولت وفاق ملی لیبی تصریح کرد که حملات هوایی نیروهای وفاق به منطقه سرت-الجفره در شرق طرابلس با کشته شدن دستکم 25 نیروی حفتر همراه شد که در میان آنها شماری از نیروهای پشتیبانی سریع سودان موسوم به جنجوید بودند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، این مقام طرابلس افزود: «برخی از حملات مذکور دو خودروی زرهی را هدف گرفت که هشت نفر از مزدوران گروه جنجوید در آن بودند که به کشته و زخمی شدن آنها منجر شدند».

رسانه قطری العربی الجدید اخیرا خبر داد رئیس سازمان اطلاعات مصر در سفر خود به سودان و سودان جنوبی بر سر اعزام دو هزار شبه نظامی به لیبی برای یکسره شدن نبرد طرابلس به توافق رسید(جزئیات) .

امروز چهارم آوریل نخستین سالگرد حمله  نیروهای حفتر به طرابلس است.نیروهای تحت امر ژنرال حفتر از چهارم آوریل ۲۰۱۹ حمله به طرابلس مقر دولت السراج را آغاز کرده‌اند و در تلاش برای نفوذ به این شهر و سیطره بر آن هستند اما به دلیل مقاومت نیروهای السراج هنوز موفق نشده‌اند.

نیروهای حفتر به رغم پذیرش آتش بس انسانی به منظور تمرکز تلاش‌ها بر مبارزه با شیوع ویروس کرونا در لیبی اما همچنان به نقض آتش بس ادامه داده و مواضع مختلف  پایتخت را بمباران می‌کنند و در پاسخ به آن دولت وفاق ملی لیبی عملیات طوفان صلح را در ۲۵ مارس گذشته کلید شد.

دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس و نیروهای حفتر مستقر در طُبرق بر سر تصاحب قدرت در این کشور در حال نزاع و جنگ هستند و همین امر باعث ایجاد صف‌بندی‌های بین‌المللی و منطقه‌‌ای شده است. به رغم اینکه دولت وفاق لیبی به ریاست «فایز السراج» مورد حمایت اروپا -به ویژه ترکیه-، آمریکا و سازمان ملل است، ولی مصر، عربستان سعودی، امارات و یونان، از دولت موازی مستقر در بنغازی(وابسته به ژنرال حفتر) حمایت سیاسی و نظامی می‌کنند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: لیبی حمله کشته دولت وفاق ملی لیبی نیروهای حفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۷۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشته طرح عفاف و حجاب ضدانقلاب شفا گرفت+ فیلم

درحالی که طی هفته‌های گذشته شایعاتی درباره فوت خانمی در جریان طرح نور منتشر شد که این موضوع حواشی زیادی به همراه داشت.

به گزارش مشرق، چند روز پیش ویدئویی از دختری در محدوده مترو تجریش منتشر شده بود که برخی مدعی شدند که وی در پی برخورد نامناسب ماموران پلیس، آسیب دیده است.

برخی از رسانه‌های داخلی و همچنین رسانه‌های ضدایرانی مدعی شدند که وی به کما رفته و حتی برخی پارا فراتر گذاشته و با ادعای کشته شدن وی، سعی کردند تا پروژه جدید کشته سازی را کلید بزنند.

این درحالی است که همان زمان پیگیری ما از بیمارستان شهدای تجریش نشان داد که فردی با چنین مشخصاتی در آن تاریخ به بیمارستان مراجعه نکرده است.

حالا ویدئویی از این دختر خانم منتشر شده که نشان می‌دهد او نه تنها فوت نکرده و به کما نرفته بلکه سالم است و در محل کارش حضور پیدا کرده است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • یک خبرنگار دیگر در غزه شهید شد/ شهادت ۱۴۱ خبرنگار از آغاز جنگ
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • چند شهید و زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به رفح
  • واژگونی پژو در فارس ۳ کشته در پی داشت
  • ۲ شهید و ۴ زخمی در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان+ فیلم
  • ۴ کشته و ۲ زخمی بر اثر ریزش ساختمان در چین
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • کشته طرح عفاف و حجاب ضدانقلاب شفا گرفت+ فیلم