Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: در عملیات وسیعی، ۶۰ هکتار اراضی کشاورزی در مشهد که تحت ساخت و سازهای غیرمجاز قرار گرفته بود، تخریب شد.

به گزارش قدس آنلاین، امید طهماسبی زاده مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: ۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی در مشهد در روستای زاک که شامل ۲۵۰ ویلا بود مورد قلع و قمع قرار گرفت و نیز از ساخت ۲۵۰ ویلای دیگر که پی کنی و خط کشی‌های آن‌ها انجام شده بود جلوگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او افزود: این تغییر کاربری وسیع با حضور دادستان مرکز استان، معاونین دادستان، شورای حفظ حقوق بیت المال و مدیر جهاد کشاورزی مشهد صورت گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی مشهد گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در حقیقت جلوگیری از سودجویی بعضی منفعت طلب ها است که از فروش زمین‌های کشاورزی به منظور ساخت ویلا، به منافع زیادی دست پیدا می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مدیر جهاد کشاورزی مشهد مدیر جهاد کشاورزی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۷۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صیانت ازاراضی کشاورزی با مشارکت مردم امکان پذیر است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   خسرو شهبازی در دیدار نوروزی با معاونین و مدیران ستادی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و تبيين منویات مقام معظم رهبری درخصوص تحقق شعار سال و سیاست ها و برنامه های ابلاغی وزارت جهادکشاورزی در سال جدید اظهار کرد: طبق ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، هرگونه ساخت‌وساز در اراضی کشاورزی بدون دریافت مجوز از کمیسیون‌های تبصره یک یا چهار ماده یک قانون مذکور ممنوع است.

وی تصریح کرد: هرگونه تغییر کاربری و ساخت‌ و ساز در اراضی کشاورزی باید با دریافت مجوز از جهاد کشاورزی صورت گیرد و مدیران جهاد کشاورزی شهرستانها، با افزایش نظارت ها توسط یگان های حفاظت از اراضی کشاورزی، تشدید برخورد با متخلفان در این زمینه را در اولویت کاری خود  در سال جاری قرار دهند.

شهبازی با تاکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی ، افزود: مدیران جهاد کشاورزی ، برنامه ریزی برای هدفمند کردن و توسعه صادرات محصولات کشاورزی ، افزایش بهره وری و عملکرد تولید در واحد سطح، استفاده از کودهای ریز مغذی و بهبود تغدیه گیاهی در مزارع و باغات و مبارزه جدی با آفات و امراض گیاهی، افزایش فعالیتهای ترویجی و آگاه سازی کشاورزان و ترغیب آنان برای توسعه کشاورزی مدرن ، در جهت تحقق شعار سال را در دستور کار خود قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: به منظور مصرف بهینه آب در مزارع چغندر قند، کارخانه های چغندر قند موظف شده اند که از عقد قرارداد با کشاورزانی که اقدام به کشت چغندرقند در مزارعی که به نوار تیپ مجهز نباشد و از بذور هیبرید پر بازده استفاده نکنند، از سال های آتی خود داری کنند.

در ادامه مجتبی روح الامین مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گزارشی از روند تغییر کاربری های غیر مجاز اراضی کشاورزی ثبت شده شهرستانهای استان آذربایجان غربی در سامانه CMS ارائه کرد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد:فعالیت گشت‌های حفاظت ازاراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروز تشدید شده وبانظارت و مراقبت مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱ مزارع و باغ ها را رصد می‌کنند و هرگونه عملیات ساخت و ساز غیر مجاز متوقف می شود.

دیگر خبرها

  • تخریب ۵۸ ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز در کردستان
  • ساخت و سازهای غیرمجاز تضییع حقوق عامه شهروندان است
  • قلع و قمع ۲۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با ساخت و سازهای غیرمجاز 
  • آزادسازی اراضی کشاورزی ۳ هزار میلیاردی در محمودآباد
  • قلع و قمع ۱۰ بنای غیرمجاز در شهرستان البرز
  • تخریب ۲۴ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین
  • صیانت ازاراضی کشاورزی با مشارکت مردم امکان پذیر است
  • اجرای طرح گشت مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز زمین در شاهرود