Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مهدی شوستری» در مصاحبه اختصاصی با ایرنا اعلام کرد که در نتیجه پیگیری‌های چند روزه با طرف‌های ذیربط در اقلیم کردستان عراق، سرانجام مشکل توقف و معطلی تانکرهای سوخت ایرانی در خاک عراق با تخلیه محموله آنها در تانکرهای عراقی حل شد.
وی تاکید کرد: بلافاصله پس از اطلاع از موضوع جلوگیری از حرکت تانکرهای سوخت که از مرز پرویز خان وارد عراق شده بودند و به علت اعمال محدودیت‌های تردد برای مقابله با کرونا از سوی حکومت اقلیم کردستان، اجازه حرکت به مقصد برای تخلیه محموله‌ها به آنها داده نمی‌شد، رایزنی با مقامات استان سلیمانیه، اداره (فرمانداری کل) گرمیان، مرز پرویزخان و شرکت‌های صاحب سوخت در اقلیم کردستان در دستور کار سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه افزود که حدود ۷۰ دستگاه تانکر سوخت در سمت عراقی مرز پرویزخان بیش از یک هفته معطل شده بودند که از روز گذشته با اختصاص تانکرهای عراقی، کار تخلیه و انتقال سوخت آنها آغاز شده است و امیدواریم محموله همه آنها ظرف دو روز آینده تخلیه شده و به کشور بازگردند.

فرماندار قصرشیرین پنجشنبه گذشته گفته بود که عراق اجازه تردد به رانندگان ایرانی کامیون‌های حامل سوخت که از مرز رسمی پرویزخان وارد این کشور شده‌اند را به سمت مقصدشان برای تخلیه بار آن‌ها نمی‌دهد.

«مرادعلی تاتار» در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که کامیون‌های حامل سوخت که حدود یک هفته است، از مرز پرویزخان وارد عراق شده اند و تمامی تشریفات گمرکی و کارهای پذیرش آن ها از سوی گمرک کشورمان با گمرک مرز پرویزخان در عراق انجام شده، عراق به دلیل بحران کرونا مانع از تردد آن ها به سمت مقصدشان در سلیمانیه برای تخلیه بارهایشان شده و در مرز مانده اند.

وی یادآور شد که اکنون روزانه حدود یک هزار کامیون حامل کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان به عراق صادر می شود و مشکلی در خصوص تخلیه و بارگیری کالاهای صادراتی وجود ندارد.

رانندگان کامیون های حامل سوخت که حدود یک هفته است در مرز پرویزخان عراق معطل مانده اند با نشر کلیپ‌هایی در فضای مجازی از مسوولان ایرانی برای رایزنی با طرف عراقی برای رفتن به مقصد و تخلیه بارهای خود در عراق با توجه به منع ترددی که اکنون وجود دارد درخواست کمک کرده بودند.

این رانندگان که حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر هستند از نبود امکانات رفاهی و بهداشتی در مرز عراق با توجه به بحران کرونا ابراز نارضایتی کرده و نگران وضعیت سلامتی خود بودند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سلیمانیه عراق کردستان عراق پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سلیمانیه عراق کردستان عراق ویروس کرونا سلیمانیه عراق کردستان عراق مرز پرویزخان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۷۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴ برابری ظرفیت تولید کارت سوخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما محمد صادقی مدیر سامانه هوشمند سوخت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار حوزه انرژی خبرگزاری صدا و سما از افزایش تولید کارت سوخت خبر داد و گفت. روزانه بین ۱۲ تا ۱۵ هزار نفر از هموطنانمون متقاضی ثبت نام و دریافت کارت سوخت هستند.  

صادقی گفت: سال گذشته (۱۴۰۲) بیش از ۳ میلیون و ششصد هزار درخواست برای دریافت کارت سوخت در سامانه هوشمند سوخت به ثبت رسید که تعداد کارت‌های تولید شده بیش از ثبت نام بوده است یعنی باید گفت که سال ۱۴۰۲ حدود ۴ میلیون کارت سوخت تولید شده است.

وی در ادامه افزود:از ابتدای سال جاری ۱۰۵ هزار درخواست بابت دریافت کارت سوخت ثبت شده که همه این آمار در روند تولید قرار گرفته اند.

مدیر سامانه هوشمند در پایان گفت: هم اکنون حدود ۳۱ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد و هیچ گونه مشکلی در تولید کارت سوخت وجود ندارد.

وی گفت: با توجه به ظرفیت تولید کارت سوخت باید گفت سال گذشته روزانه توان ۲۰ تا ۲۵ هزار کارت وجود داشت. اما با ورود تجهیزات جدید این ظرفیت به حدود ۸۰ هزار کارت در روز می‌رسد.

دیگر خبرها

  • کشف ۷۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه بصره
  • فوری؛ تحویل کارت سوخت ۱۰ روزه می شود
  • حدود ۳۱ میلیون کارت سوخت فعال در کشور وجود دارد
  • تنظیم کرایه حمل محصولات کشاورزی با اخذ بارنامه میسر می شود
  • مشکل آب در مازندران تا ۳ سال آینده رفع می شود
  • ثبت ۱۰۵ هزار درخواست جدید صدور کارت سوخت
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه _ بصره
  • امکان تولید ۸۰ هزار کارت سوخت در روز
  • افزایش ۴ برابری ظرفیت تولید کارت سوخت