Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمعی از مدیران پارک فناوری پردیس از شرکت‌های فعال در زمینه مقابله با شیوع بیماری کورونا بازدید کردند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو؛ رییس و جمعی از مدیران پارک فناوری پردیس همراه با مدیران صندوق توسعه فناوری‌های نوین امروز سه‌شنبه یازدهمین روز از آغاز سال نو، از 4 شرکت عضو پارک که در ایام نوروز دست از تلاش برنداشته و برای مقابله با شیوع بیماری کورونا به تولید محصولات بهداشتی و پزشکی خود ادامه می­‌دهند، بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازدیدها با هدف آگاهی رودررو از آخرین وضعیت تولیدات این شرکت­‌ها و بررسی مشکلات آنها در فرایند تولید محصولات و عرضه آنها به بازار شکل گرفت.
شرکت بایرپل فناور، اولین شرکتی بود که مورد بازدید قرار گرفت و دکتر صابرفر، مدیرعامل شرکت به تشریح جزئیات محصولات جدید شرکت برای جلوگیری از شیوع و تکثیر سلول کووید 19 پرداخت. تولید ماده ضدعفونی‌کننده دست و بدن برپایه الکل و آب اکسیژنه، محصولات جدید این شرکت است که در یک ماه گذشته به بازار عرضه شده است. همچنین این شرکت بر روی داروهای آنتی وایرال ویروس کووید 19 در حال تحقیق و توسعه است. بایرپل فناور در سال 99 برای اولین بار واکسن 3 گانه آنفلوآنزا را بعنوان یک محصول ایرانی وارد بازار خواهد کرد.
در دومین بخش برنامه، از شرکت الکترونیک برتر بازدید شد که در زمینه تولید ماشین بیهوشی فعالیت می­‌کند و با مذاکراتی که با وزارت بهداشت داشته است، تغییراتی در این دستگاه ایجاد نموده تا بیماران مبتلا به این ویروس (قبل از مرحله مراقبت­‌های ویژه) بتوانند تحت مراقبت و درمان قرار بگیرند و ضمن ایجاد تحریک تنفس برای بیماران، بازدم آنها را نیز قبل از رهاسازی در محیط، ویروس زدایی کنند. این شرکت در ایام تعطیلات عید نوروز بطور کامل فعال بوده و تا پایان اردیبهشت صدها دستگاه را به بیمارستان‌ها عرضه خواهد کرد.
توسن تجهیز، سومین هدف بازدید عیدانه مدیران پارک بود که طی یک ماه گذشته توان تحقیق و توسعه خود را روی تولید گیت‌های ضد عفونی کننده برای محیط‌های پر رفت و آمد گذاشته است و امیدوار است با اخذ مجوز از اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در اسرع وقت، این محصولات را به بیمارستان­‌ها و مراکز درمانی، خدماتی و فروشگاه‌های بزرگ عرضه کند.
در بخش پایانی برنامه، از شرکت طراحان الکترونیک مبتکر آرتا آریا (از شرکت‌های عضو مرکز رشد پارک) بازدید شد که دستگاه‌های ضدعفونی کننده محیط و البسه را بر پایه تولید و انتشار گاز اوزون (O3) تولید می کند. اوزون، گازی غیر پایدار است که به سرعت به مولکول اکسیژن (O2) و اکسیژن فعال (O) تجزیه شده و اکسیژن فعال آزاد شده از آن، قابلیت ترکیب با جداره ویروس ها و متلاشی شدن آنها را دارد.
اغلب این شرکت‌ها در تأمین مواد اولیه، اخذ مجوز، تأمین مالی و ... مشکلاتی داشتند که مورد بررسی و مذاکره قرار گرفت و مقرر شد پیگیری لازم توسط پارک برای رفع مشکلات شرکت‌ها ازجمله تامین مالی، کمک به تامین مواد اولیه، کمک به تسریع در دریافت مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و ... انجام شود.
خاطر نشان می سازد، بیش از 20 شرکت عضو پارک فناوری پردیس، محصولات متنوعی را در 4 زمینه «پیشگیری»، «تشخیص»، «درمان» و «مطالعات پژوهشی» به منظور مقابله با شیوع ویروس کورونا تولید می‌کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پارک فناوری پردیس کرونا فناوری نوین پارک فناوری پردیس مقابله با شیوع مدیران پارک شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۷۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی زمینه‌های تحقق جهش تولید در بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت ایران

مدیر بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران از برگزاری رویدادها و نشست‌های پرشمار درباره تحقق شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» در صنعت نفت همزمان با برگزاری این رویداد مهم ملی و بین‌المللی خبر داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا جمالی با اشاره به اینکه جهش تولید از رویکردها و راهبردهای مهم شرکت ملی نفت ایران و صنعت نفت است، بیان کرد: در روزهای برگزاری بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفتٰٰ، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست‌های پرشمار زمینه‌های تحقق شعار سال بررسی می‌شود.

وی افزود: جدول برگزاری نشست‌های موضوعی و تخصصی نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران به‌زودی منتشر خواهد شد.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: در نمایشگاه امسال شاهد حضور شرکت‌های توانمند به‌ویژه در بخش‌های ساخت داخل و دانش‌بنیان هستیم که می‌توانند نقش مهمی در جهش تولید داشته باشند.

براساس این گزارش، در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت و گاز، اکتشاف و تولید، سازندگان داخلی، صنایع میان‌دستی و پایین‌دستی گاز، پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارت‌آپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت حضور دارند.

نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین رویداد نفتی ایران با حمایت و سیاست‌گذاری وزارت نفت، از سوی شرکت ملی نفت ایران برگزار می‌شود و شرکت‌های اصلی وزارت نفت (شرکت‌های ملی نفت، گاز، پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و صنایع پتروشیمی)، شرکت‌های زیرمجموعه و تابع آن‌ها و دست‌اندرکاران اصلی صنعت نفت در این رویداد حضور جدی و فعال دارند.

بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی نفت ایران به نشانی www.nioc.ir و سایت نمایشگاه نفت ایران به نشانی www.iran-oilshow.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • تولیدات صداوسیما را از شبکه‌های اجتماعی می‌بینند نه تلویزیون/ یک‌ونیم میلیارد بازدید نشان از عدم موفقیت تلویزوین است، نه موفقیت!
  •  استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • استفاده از فناوری هسته‌ای برای افزایش کیفیت محصولات نفتی
  • تولید دستگاه دمنده گاز CO۲ برای آندوسکوپی در ایران
  • خطر نادیده انگاری پاندمی‌های جدید
  • خطر نادیده انگاری پاندمی های جدید
  • پیگیری اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران شرکت کاغذ پارس
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • بررسی زمینه‌های تحقق جهش تولید در بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت ایران
  • بازدید اعضای کمیسیون اصل نود از یک شرکت دانش بنیان