Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-19@05:24:59 GMT

بررسی طرح خودکفایی در تولید کالاهای اساسی در مجلس

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۷۸۵۲

بررسی طرح خودکفایی در تولید کالاهای اساسی در مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس، در این جلسه که با استفاده از فناوری دیجیتالی دو سویه برگزار شد، نمایندگان این وزارتخانه‌ها برنامه‌های خود را در مورد راهکارهای تحقق جهش تولید و کاهش آثار و تبعات اقتصادی کرونا ارائه دادند.

چگونگی افزایش صادرات، کنترل واردات با توجه به کاهش درآمدهای نفتی، نحوه اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور که کاهش یک میلیارد دلاری ارز اختصاص یافته به صادرات را در سال ۹۸ در پی داشت از دیگر موضوعات مطرح جلسه امروز کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، در ششمین جلسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در سال ۹۹، وزارت جهاد کشاورزی گزارشی از کاهش واردات، افزایش تولید داخل و صادرات محصولات کشاورزی و همچنین طرح‌های افزایش بهره‌وری مانند طرح‌های اجرا شده در استان های خوزستان، ایلام و سیستان و بلوچستان را که بخشی از آن به بهره‌وری رسیده است، برای نمایندگان مجلس تشریح شد.

پیش بینی میزان تولید امسال گندم  تا ۱۳ میلیون تُن که به معنای خودکفایی در این کالای اساسی است و نیز اجرای طرح‌های خودکفایی در شکر، روغن، چای و سایر مواد اولیه مورد نیاز بخش کشاورزی از دیگر موضوعات مورد بحث نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان وزارتخانه های صمت، اقتصاد و جهاد کشاورزی در کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی بود.

در این جلسه همچنین، الگوهای موثر برای توزیع بهینه بسته های حمایتی در بین بیکارشدگان کرونا، کارگران روزمزد و افراد شاغل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

۲۷۲۱۵ کد خبر 1372723

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی حمایت از کالای ایرانی کالاهای اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات

به گزارش خبرگزاری مهر، طی ۲۸ روز ابتدایی سال جاری، ۵۳۳ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین شد.

کالاهای تجاری و بازرگانی نیز ۱۳۷۸ میلیون دلار را با میانگین قیمت ۴۱ هزار تومان طی این مدت به خود اختصاص داد و این رقم برای واردات در مقابل صادرات عدد ۴۸۵ میلیون دلار را با نرخ توافقی نشان می‌دهد.تامین ارز گروه خدمات نیز ۸۸ میلیون دلار بوده است.

شایان ذکر است، در مجموع یک میلیارد و ۸۶۳ میلیون دلار ارز صنایع تأمین شده است. تأمین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب ۳۰۵ و ۱۵۸ میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند.

همچنین، تأمین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات» به ترتیب معادل ۱۰۶، ۸۸، ۵۹ و ۱۲۶ میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب، ۲۶، ۱۱۱، ۷۳ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند.

علاوه بر این گروه‌ها، ۶۹۴ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۱۶ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

این گزارش حاکی است، تاکنون طی ۱۸ حراج شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران، ۲۴۶۱ قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار در تالار معاملات طلا مورد معامله قرار گرفت.

کد خبر 6081206 وحید بلالی

دیگر خبرها

  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون
  • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی صنایع و واردات در برابر صادرات
  • برگ برنده ایران در تامین امنیت غذایی/انبارها پُر از کالاست
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه بررسی لایحه تجارت
  • لایحه پیشگیری از آسیب‌دیدگی زنان در دستور کار مجلس