Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، دکتر «ژان پل میرا» رییس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان «کوشن» پاریس و «کمیل لُشت» مدیر پژوهش‌های موسسه اینسرم (موسسه ملی سلامت و تحقیقات پزشکی فرانسه) در اظهاراتی که پنجشنبه ۱۴ فروردین به صورت زنده از شبکه خبر فرانسه(ال.‌س.ای) پخش می شد، از آزمایش واکسن «ب.‌ث.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌ژ» روی مردم آفریقا دفاع کردند.

در این برنامه، میرا درباره احتمال تاثیر واکسن سل برای تقویت قوای ایمنی بدن در برابر کرونا گفت: شاید تحریک‌آمیز باشد، آیا نباید این مطالعات را در آفریقا، جایی که نه ماسکی وجود دارد و نه درمانی، انجام داد؟ بخش مراقبت‌های ویژه نیز در کار نیست. این شبیه همان کاری است که پیش‌تر صدها پژوهش درباره بیماری ایدز کردند... سراغ تن‌فروشان رفتیم. می‌دانیم که آن‌ها [بدون دفاع] در معرض بیماری قرار دارند و به همین دلیل روی آن‌ها آزمایش می‌کنیم.

مدیر پژوهش‌های موسسه اینسرم نیز در پاسخ به این نظر گفت: حق با شماست. ما هم برنامه‌هایی برای اینگونه مطالعات در آفریقا داریم. البته این پروژه، منافاتی با آزمایش‌های مشابه مثلا در اروپا یا استرالیا ندارد.

از زمان پخش این برنامه، بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی و سیاستمداران و نهادهای غیر دولتی فرانسه، سخنان این دو کارشناس را محکوم کردند.

با وجود اطلاعیه «اینسرم» مبنی بر «خبر جعلی بودن» جنجال‌های ناشی از این برنامه، سازمان غیر دولتی «اس.‌او.‌اس راسیسم» بزرگ‌ترین نهاد مبارزه با نژادپرستی فرانسه با صدور بیانیه‌ای خواستار عذرخواهی شبکه خبر فرانسه، بیمارستان کوشن و اینسرم شد.

آفریقای جنوبی منع رفت‌وآمد برای کرونا را با گشت‌زنی نظامیان اعمال می‌کند

مردم آفریقا موش صحرایی نیستند

«اولیویه فور» دبیرکل حزب سوسیالیست فرانسه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، این حرف‌ها فقط تحریک آمیز نبود، نمونه زنده و حاضر از نژادپرستی و استعمارگری بود. آفریقا آزمایشگاه نیست و مردم این قاره موش آزمایشگاهی نیستند.

همچنین «دیدیه دروگبا» ستاره فوتبال ساحل عاج و باشگاه‌های فرانسه و بریتانیا، این دیدگاه را نژادپرستانه، تحقیرآمیز و خطرناک توصیف کرد.

او با انتشار پیامی در حساب فیسبوک خود نوشت: به جای اینکه ما را خوکچه آزمایشگاهی بپندارید، به ما برای نجات جان مردم در آفریقا و جلوگیری از پخش این ویروس که همه جهان را به هم ریخته، کمک کنید. رهبران آفریقایی برای محافظت از مردم در برابر چنین توطئه‌های کثیفی مسئول هستند. خدا حافظ همه ما باشد.

«ساموئل اتوئو» ستاره کامرونی فوتبال جهان نیز با حمله به این پروژه در فیسبوک خود نوشت:‌ «...آفریقا زمین بازی شما نیست.»

قاره آفریقا کمتر از دیگر مناطق جهان از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است. کشورهای آفریقایی تاکنون کمی بیش از ۷ هزار مورد ابتلا و حدود ۳۰۰ مورد مرگ و میر ناشی از بیماری کوئید-۱۹ را ثبت کرده اند. با این حال بسیاری از کارشناسان نگران شیوع همه‌گیری و بروز فاجعه انسانی در کشورهای‌ به طور عمده توسعه نیافته آفریقا هستند.

کد خبر 497513 برچسب‌ها كروناويروس فرانسه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۷۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟

معاون بهداشت وزارت بهداشت درخصوص ورود واکسن گارداسیل (زگیل تناسلی) به برنامه واکسیناسیون ملی کشور توضیح داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، در پاسخ به سوالی درباره تبلیغات گسترده در فضای مجازی درباره فروش و تزریق واکسن «گارداسیل»، در زمینه وضعیت شیوع بیماری HPV در کشور و اهمیت واکسیناسیون علیه آن، اظهار کرد:« عملکرد ما باید بر اساس اسناد و مدارک باشد؛ به طور مثال، یک کشور در اروپا ادعا می‌کند که سالانه در جمعیت کشورش افرادی دچار سرطان مشخصی هستند؛ بنابراین برای این کشور واکسیناسیون برای پیشگیری از این نوع سرطان صرفه اقتصادی دارد. در فعالیت‌ها باید تحلیل هزینه داشته باشیم. به این ترتیب برای واکسیناسیون با واکسن گارداسیل نیز باید اسناد و مدارک داشته باشیم.»

وی ادامه داد: به‌طور مثال، ما اگر واکسن‌های پنوموکوک و روتاویروس را وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌کنیم، مشخص است که واکسن پنوموکوک سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری می‌کند و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری در کودکان جلوگیری خواهد کرد و این بسیار رقم زیادی است.

فرشیدی افزود: معاونت پژوهشی و پژوهشگاه‌های وزارت بهداشت در رابطه با واکسن گارداسیل نیز از سال گذشته در حال انجام تحقیقات مورد لزوم هستند و اگر نتایج تحقیقات لزوم ورود آن به برنامه واکسیناسیون ملی را مشخص کند، وارد برنامه واکسیناسیون کشوری خواهیم کرد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر تولید و تزریق این واکسن از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود، گفت: در خارج از وزارت بهداشت شرکت‌هایی هستند که واکسن گارداسیل را تامین می‌کنند و بسیاری از افراد نیز که تمایل به تزریق آن دارند، خریداری می‌کنند، اما این کار از طریق وزارت بهداشت انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره ضرورت استفاده از این واکسن نیز اظهار کرد: افراد دارای رفتار پرخطر و جوامع غربی و اروپایی به دلیل روابط خارج از عرف و شرع و خطر بالای انتقال این بیماری، این واکسن را تزریق می‌کنند. اما در کشور ما با توجه به شرایط موجود لزومی ندارد تمامی افراد جامعه را ملزم به تزریق این واکسن کنیم و اگر ما ذره‌ای به این اطمینان برسیم که برای سلامت مردم تزریق واکسن گارداسیل نیاز است حتما این کار انجام خواهد شد.

فرشیدی در پایان گفت: پژوهشگاه مربوطه این وعده را داده است که در بازه زمانی ۶ ماهه اطلاعات لازم را ارائه دهند و اگر نتیجه پژوهش‌ها این باشد که باید تزریق این واکسن انجام شود و به نفع مردم است، حتما انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر /قلهکی: این ادعاها پیوست گزارش آژانس علیه ایران خواهد شد
  • جنجال در فوتبال آفریقا به خاطر طراحی یک پیراهن! + عکس
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته
  • واکسن گارداسیل برای همه ضروری است؟
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان