Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-20@03:26:23 GMT

تخصیص بیمه بیکاری به پرسنل صنوف فرهنگی هنری استان البرز

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۷۹۱۳

به گزارش ایلنا، ناصر مقدم با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی فعالیت‌ها و صنوف مختلف فرهنگی هنری، افزود: به پرسنل موسسات فرهنگی هنری،چاپخانه ها،کانون های آگهی و تبلیغات،آموزشگاه های هنری و سایر صنوف فرهنگی هنری که صرفا به علت شیوع کرونا از کار بیکار شده اند بیمه بیکاری تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: همچنین صنوفی که کارگاه آنان تعطیل شده است و یا زیر یکسال سوابق بیمه در سال ۹۸ دارند، مشمول بیمه بیکاری می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اظهار کرد: در راستای ماده ۲ و بند ب ماده ۶ قانون بیمه بیکاری این دسته از صنوف می بایست ابتدا در سایت وزارت کار به آدرس https://bimebikari.mcls.gov.ir ثبت نام اولیه را انجام دهند که مهلت ۳۰ روزه آنان سپری نشود . 

ناصر مقدم با بیان اینکه تمام مشاغلی که به صورت مستقیم به واسطه شیوع کرونا مجبور به تعطیلی شده و کارگران آنان بیکار شده اند، شامل قانون بیمه بیکاری خواهند شد، تصریح کرد: کسانی که در سامانه فوق ثبت نام می کنند حتما علت بیکاری را گزینه حوادث غیر مترقبه انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: برابر مقررات تامین اجتماعی، لزوما بیمه شدگان بیکار که دارای کد کارگاهی بوده اند مشمول دریافت حق بیمه بیکاری هستند و اشخاصی که به صورت خویش فرما بیمه شده اند(مثل بیمه شدگان صندوق هنر) مشمول این قانون نیستند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بیمه بیکاری صنوف فرهنگی فرهنگی هنری بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۷۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بناهای تاریخی البرز ۳۰ فروردین ماه روی گردشگران باز است

رحیم خاکی گفت : براین اساس بناها و محوطه‌های تاریخی استان مانند کاروانسرای ینگی امام، محوطه ازبکی و کاخ سلیمانیه برای بازدید رایگان مردم آماده شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود:هر ساله ۱۸ آوریل با مراسم روزجهانی بناها و محوطه های تاریخی همراه است که این موضوع اهمیت حفظ بناها و محوطه‌های تاریخی را به مردم و دولت‌ها یادآور می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز افزود:هر ساله ۱۸ آوریل با مراسم روزجهانی بناها و محوطه های تاریخی همراه است که این موضوع اهمیت حفظ بناها و محوطه‌های تاریخی را به مردم و دولت‌ها یادآور می‌شود.

وی با اشاره به برخورداری البرز از میراث‌ غنی چند هزار ساله و مسوولیت سنگین در مقابل بناها و محوطه‌های تاریخی گفت:حفظ و نگهداری میراث ارزشمند گذشتگان وظیفه همگانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان / چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • تعیین کف و سقف مزد کارگران و حقوق کارمندان | چه کسانی بالاتر از سقف دریافت می‌کنند؟
  • قانون عدم الزام بیمه مجدد شاغلین فصلی در استان اردبیل قابل اجرا است
  • چتر حمایت بر سر بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • وقتی آسیابان‌های تهران بیکار شدند
  • دستگیری ۴۷ فرد مرتبط با تخلفات میراث‌فرهنگی در البرز
  • پرداخت بیش از ۴۸۱۶ میلیارد تومان خسارت توسط صندوق تامین خسارت‌های بدنی
  • بناهای تاریخی البرز ۳۰ فروردین ماه روی گردشگران باز است
  • تخصیص ارز مبادله‌ای برای حجاج بدون مشکل انجام می‌شود