Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا رحمانی امشب در برنامه نگاه یک ابتدا در خصوص کمبود برخی از اقلام بهداشتی در روزهای نخست بحران کرونا تصریح کرد: در حوزه کرونا مهمترین مطلبی که درگیر بودیم نخست تامین کالاهای اساسی مردم  و دوم اقلام بهداشتی مورد نیاز بودیم.

او ادامه داد: در این مدت در حوزه تولید و کسب و کار آسیب هایی دیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در روزهای نخست شیوع کرونا در تامین اقلامی همچون مواد ضدعفونی کننده ماسک سایر اقلام بیمارستانی در روزهای اول کمبود بود اما به تدریج این مشکلات مرتفع شد.

رحمانی گفت: قبل از ماجرا میزان تولید روزانه ماسک ۳۰۰ هزار عدد و  ظرفیت تولید حدود دوبرابر این نزدیک ۷۰۰ هزار بود. بعد از ایجاد این مشکل به گفته وزات بهداشت میزان نیاز روزانه حداقل ۴ میلیون عدد ماسک بود.

وزیر صمت تصریح کرد:  اولین کار در جهت رفع این مشکل این بود که واحدهای تولیدی ۳ شیفت کردند اما حداکثر ۸۰۰ هزار عدد می شد و نیاز خیلی بیشتر از این بود بنابراین سریع واردات انجام دادیم اما به خاطر مشکلات چند بار اقدام شد و مشکل پیش آمد اما با تلاش سربازان اقتصادی کشور ظرف ۴۸ ساعت از زمان ثبت سفارش  اولین محموله اقلام بهداشتی مورد نیاز وارد فرودگاه امام شد.

او بیان کرد: در حوزه مواد ضد عفونی کننده از ۵۰ هزار لیتر تولید روزانه به ۸۰۰ هزار لیتر رسیده است. در حوزه ضدعفونی واردات نداشتیم فقط ماده اولیه الکل واردات انجام شد.روزهای اول بالای ۱۰۰ واحد جواز موقت گرفتند. تولید الکل ۲۰ برابر شد و  ۲۷ واحد صنعتی در این حوزه فعال هستند.

او ادامه داد: در حوزه دستکش تولید بیش از دو برابر شده است به گونه ای که از۲ میلیون جفت به ۴ میلیون و نیم رسیده است. در حوزه شوینده حدود ۵۰ درصد ظرفیت فعال بود الان ۹۰ درصد فعال شدند.

وزیر صمت بیان کرد:تا اول اردیبهشت میزان تولید ماسک به ۴ میلیون می رسد یک شرکت مهندسی معکوس انجام داده است.

مهمترین دغدغه ما تامین اقلام اساسی مورد نیاز مردم است و در این بخش مردم انصافا همکاری داشتند و ما مشکلاتی که در سایر کشور ها ایجاد شد و کمبودهایی که به وجود آمد را نداشتیم.

 

درحال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت صمت جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۸۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید برق از داستان های غمبار عاشقانه/ تابوی تخریب تصاویر افراد زنده در چین (فیلم)

یک کمپانی چینی از داستان‌های غمبار عاشقانه در چین برق تولید می کند.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، عکاسی عروسی که با دقت و ابتکار از زوج‌های جوان گرفته می شود، تجارت بزرگی در چین محسوب می شود اما افزایش آمار طلاق در این کشور این زحمت و هزینه را بر باد می‌دهد.

"لیو وی" کارآفرین در چین زحمت تخریب عکس های عروسی زوج های چینی را قبول کرده و از داستان های غمبار عاشقانه برق تولید می کند.

این مرد 42 ساله که کارگاه خود را در 120 کیلومتری پکن احداث کرده، گفت: "با توجه به مبادلات تجاری روزانه خود متوجه شدیم که جای فضایی برای تخریب وسایل شخصی افراد در سراسر کشور  خالی است".

در چین تابوهای زیادی در باره تخریب تصاویر افراد زنده وجود دارد و همین موصوع کار و کاسبی لیو وی را رونق داده است. او و گروهش به صورت متوسط روزانه 5 تا 10 سفارش از سراسر چین دریافت می کنند.

کارگران عکس‌ها را روی لیفتراک قرار داده و برای مرتب کردن روی کف انبار پخش می‌کنند.

آنها صورت ها را با اسپری رنگ می‌پوشانند تا از حریم خصوصی مشرتیان محافظت کنند. روکش‌های شفاف و نشکن نیز با پتک خورد می شوند.

لیو به مشتریان فرصتی برای پشیمانی از تصمیم اتخاذ شده و بازیابی اقلام می‌دهد.

پس از گرفتن چراغ سبز از مشتری او از کارکناش که تصاویر را به دندانه های دستگاه های خورد کن می سپارد، فیلم می گیرد.

زباله ها به کارخانه سوخت زیستی در نزدیکی کارخانه متثل می شود تا برای تولید برق پردازش شوند.

 

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: روزانه 4500 زوج چيني طلاق می گیرند جوانان ووهان به دفاتر ثبت ازدواج هجوم بردند یک شغل عجیب در چین؛ تخریب عکس‌های ازدواج قبلی/ عکسی 7 تا 14 دلار (فیلم)

دیگر خبرها

  • روزانه حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود
  • زمان واریز و میزان سهمیه بنزین خودروها اعلام شد
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تُن کنسرو ماهی در اردبیل
  • تولید روزانه ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در استان اردبیل
  • تولید برق از داستان های غمبار عاشقانه/ تابوی تخریب تصاویر افراد زنده در چین (فیلم)
  • گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها
  • تولید روزانه بیش از ۱۲ تن کنسرو تن ماهی در اردبیل
  • پروتزهای بومی مفصل زانو و لگن نیاز مراکز درمانی را تامین می‌کنند
  • کشور به تولید واقعی نیاز دارد نه مونتاژکاری!
  • ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد