Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@16:13:06 GMT

مساجد مازندران سنگر مهرورزی به سربازان سلامت

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۸۱۱۰

مساجد مازندران سنگر مهرورزی به سربازان سلامت

علیرغم اینکه به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اعمال عبادی در مساجد تعطیل شده ولی مساجد اکنون در شرایط کرونایی، سنگر مهروزی به سربازان سلامتی در مازندران مبدل شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، مساجد پایگاه اجتماع، مشورت، مقاومت، برنامهریزی و حرکت اجتماعی و فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اکنون بسیاری از مساجد و پایگاه‌های مقاومت مازندران در شرایط سختی که مردم با ویروس منحوس کرونا دست و پنجه نرم کرده تا این ویروس منحوس را از جامعه ریشه‌کن کنند، مکان‌هایی برای خدمت رسانی به مدافعان سلامت در جهت تهیه اقلام بهداشتی و تولیدی تبدیل شده است.

 

فرمانده سپاه کربلای مازندران در این ایام کرونایی با حضور در یکی از مساجد روستای لاریم شهرستان جویبار ضمن خداقوت به تمام بسیجیان، اظهار داشت: بسیج در تمام صحنه و عرصهها نقش آفرین بوده و  امروز نیز با تولید روزانه هزاران ماسک به عنوان مدافعان سلامت به جامعه خدمت می‌کند.

 

سردار محمد حسین بابایی افزود: بسیجیان ما با نیت خدایی و بدون هیچگونه چشمداشتی  وارد این عرصه شدند و قطعا به عنوان سربازان امام زمان(عج)محسوب میشوند. ما معتقد هستیم بزرگترین سرمایه در جهان نیروی انسانی و مردمی بوده و در کشور ما نیز مشکلات  نیز با حضور خود مردم حل و فصل میشود. از زحمات همه افرادی که در این عرصه میدان داری می کنند تقدیر می کنیم و امیدواریم این روحیه همچنان باقی بماند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری ایکنا

 

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: مساجد مازندران مازندران سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۸۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید

لبخند بار دیگر بر لبان هفت تپه و کارگران آن بازگشته است. ۲۴ هزار و ۹۰۰ هکتار وسعت، متولد ۱۳۴۰ و قدیمی ترین واحد تولید نیشکر ایران با بیش از ۶۰ سال قدمت است. هفت تپه برای کارگرانش نه یک شرکت بلکه خانواده آنهاست و این موجب شده تا نسبت به سرنوشت آن غیرت داشته باشند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که به دلیل واگذاری نادرست به بخش خصوصی در دولت قبل تا یک قدمی نابودی کامل رفت و تجمعات و اعتصابات کارگری آن به سر خط اخبار بین المللی تبدیل شده بود، طی سه سال گذشته با نگاه ویژه آیت الله رییسی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بار دیگر در حال بازگشت به دوران طلایی خود است.

در جمع کارگرانی که برای دیدار با رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز کارگر در حسینیه امام خمینی(ره) تهران حضور داشتند، نوشته روی یک تکه کاغذ ساده توجهات را به خود جلب کرد: «آقا جان؛ از حسن نظر جنابعالی در پیگری و نگاه مدبرانه جهت حل مشکلات و احیای شرکت نیشکر هفت تپه تشکر می‌کنیم. کارگران هفت تپه» پشت این متن ساده در دست علی احمدی از کارگران هفت تپه شوش در این دیدار، خروارها درد دل و البته تقدیر و تحسین نهفته است. باید هفت تپه را شناخت تا دانست هفت تپه سربلند امروز، چه روزهای سختی را به پشت سر گذاشته است.

بهمن ماه ۱۳۹۴ عده‌ای کت و شلواری وارد شرکت هفت تپه شدند و با جمع کردن کارگران در حسینیه شرکت و اعلام کردند که سهامداران و خریداران جدید شرکت هستند و این شد آغاز ۶ سال تاریک در هفت تپه. کارگران هفت تپه که تا چند ساعت پیش همان روز کارگران شرکتی دولتی بودند به یکباره کارگران شرکت خصوصی شدند و این خصوصی سازی برای هفت تپه مساوی با نابودسازی شد.

کاهش سطح زیرکشت، تنزل شدید تولیدات، تلاش برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، عقب ماندگی چند ماهه حقوق کارگران، حذف تمام مزایا و رفاهیات و مشکلات شدید اقتصادی موجب شد تا کارگران هفت تپه از سنگر تولید به سنگر مطالبه گری و کف خیابان کشیده شوند.

خانواده‌های بسیاری از کارگران فروپاشید، طلاق، خودکشی، سقط جنین و فشارهای شدید اقتصادی حوادث و اخبار تلخی بود که کارگران هفت تپه با گوشت و پوست خود در دوره ۶ ساله مدیریت بخش خصوصی بر این شرکت تجربه کردند.

آقای رییسی ورق را در هفت تپه برگرداند

کار کارگران هفت تپه به جایی رسیده بود که پولی برای خرید نان هم نداشتند. برخی نانوایی‌های شوش بر سر در مغازه‌های خود پارچه نوشته‌هایی نصب کرده بودند با این متن: « به کارگران هفت تپه نان قرضی داده می‌شود».

روزهای سیاه هفت تپه را که مرور می‌کند از صدایش می‌شد تلخ کامی‌اش را حس کرد. مسلم چشمه خوار حدود ۱۰ سالی سابقه کار در هفت تپه دارد و یکی از فعالان کارگری این شرکت است. او می‌گوید: « همان روز اول که مدیران بخش خصوصی با حضور در شرکت، خریداری هفت تپه را اعلام کردند و به کارگران قول دادند که یک دقیقه حقوق آنها عقب نخواهد افتاد ولی در زمان مدیریت آنها تا پنج ماه هم حقوق کارگران به تعویق می‌افتاد».

نابلدی مدیران بخش خصوصی برای مدیریت یک شرکت بزرگ با تولیدات خاص به سرعت خود را نشان داد و تنها چند ماه پس از واگذاری هفت تپه به بخش خصوصی، بدعهدی و عقب افتادن حقوق کارگران هم شروع شد. ماه‌ها اعتراض و تجمع و رکورد ۷۳ روز اعتصاب کارگری ثمره مدیریت بخش خصوصی بر هفت تپه بود.

مسلم می‌گوید« سختی‌های بسیاری در آن سالها کارگران هفت تپه به جان خریدند، اما آقای رئیسی ورق را در هفت تپه به نفع کارگران برگرداند. سال ۹۹ همزمان با روز کارگر آیت الله رئیسی که آن زمان رییس قوه قضاییه بود، تعدادی از کارگران هفت تپه و کارگران هپکو را برای شنیدن حرف ما دعوت کرد و این شد منشاء تحول در هفت تپه».

چشمه شور که خود تا کنون ۲ بار از نزدیک با آیت الله رییسی دیدار و پیگیر مطالبه کارگران هفت تپه بوده، تاکید می‌کند« آیت الله رییسی چه در قو قضاییه و چه در ریاست جمهوری واقعا پای کار هفت تپه بود و اگر پافشاری آقای رییسی برای ارسال پرونده هفت تپه به شورای داوری و خلع ید مدیران بخش خصوصی نبود امروز چیزی از هفت تپه باقی نمانده بود. آقای رییسی هفت تپه را احیا و ورق را به نفع کارگران و تولید برگرداند».

کارگران هفت تپه به رهبری دلگرم هستند

چشمه شور می‌گوید «در اوج اعتصابات کارگران هفت تپه بود و برخی مسوولان وقت استان به دلیل نزدیکی با مدیران بخش خصوصی این شرکت به کارگران فشارهای زیادی تحمیل می‌شد، رهبر معظم انقلاب در همان ایام در یکی از سخنرانی‌هایشان بر شنیدن حرف کارگر تاکید کرد که این موجب دلگرمی کارگران هفت تپه شد».

مسلم از شرایط امروز شرکت هم می‌گوید، از امیدی که در کارگران زنده شده و چرخ تولیدی که بی وقفه در آن به حرکت درآمده است. « برداشت نیشکر امسال هفت تپه بالاترین تولید یک دهه گذشته این شرکت است، حقوق‌ها به روز و کارخانه بازسازی اساسی و بسیاری از زیرساخت‌ها و ماشین آلات به‌روز و احیا شده است. علاوه بر رکورد تولید نیشکر، کاشت یک هزار هکتار کلزا، ۵۰۰ هکتار گندم، پرواربندی یک هزار راس دام سبک، احداث حوضچه‌های پرورشش ماهی و اقدامات بسیار زیادی دیگر طی سه سال اخیر روح امید را در هفت تپه زنده کرد»

قصه تلخ هفت تپه به شیرینی ختم شد

محمد خنیفر از دیگر کارگران هفت تپه است. جوان لاغر و بلند قامت شوشی که لهجه شیرینی عربی‌اش در فارسی صحبت کردن هم خودنمایی می‌کند. از قصه پر غصه روزهای تلخ هفت تپه می‌گوید: « داستان پر غم و غصه هفت تپه امروز به خوشی و آرامش رسیده است . روزگاری تلخی که خسارت‌های جبران ناپذیری به هفت تپه و کارگران آن وارد کرده امروز جای خود را به کار و تولید داده است.»

او افزود: « بالاخره فریادهای کمک خواهی کارگران هفت تپه در کشور توسط مردم، دانشجویان و مسوولان شنیده شد و پس از تلاش‌های زیاد و مصیبت‌ها و لطمه‌های فراوان، هفت تپه امروز به نماد سربلندی، مطالبه گری و جهش تولید تبدیل شده است».

آقای رییسی جانانه پای هفت تپه ایستاد

خنیفر اعتراضات کارگری را دفاع از گذشته، حال و آینده هفت تپه دانست و ادامه داد: «آقای رییسی جانانه پای هفت تپه ایستاد و در اوج بلوای هفت تپه، رییسی صدای کارگران را شنید و ورود قاطع به پرونده موجب دلگرمی کارگران شد.»« خلع ید مدیریت بخش خصوصی را خود آقای رییسی پیگیری کرد و برای کمک به هفت تپه هر کاری که از دستش برآمد انجام داد و کارگران هفت تپه این لطف و محبت را فراموش نکرده و نمی‌کنند».

این فعال کارگری شرایط کنونی شرکت را بسیار خوب توصیف می‌کند و می‌افزاید: « امید در هفت تپه زنده شده است و کارگران با همه توان برای جهش تولیدات این شرکت حتی بیش از وظایف قانونی در تلاش هستند».

  چشم به راه تحقق وعده واگذاری قطعی هفت تپه هستیم

هجدهم اسفند ماه پارسال وقتی بالگرد حامل آیت الله سیدابراهیم رییسی برای افتتاح طرح مهم پاک چوب شوش در حال پرواز بر بالای این شرکت بود، آیت الله رییسی با مشاهده تجمع کارگران در ورودی شرکت پاک چوب، به معاون اجرایی و رییس دفتر خود ماموریت دارد تا ضمن شنیدن مساله، مطالبات کارگران را بررسی و پیگیری کنند. علاوه بر مذاکره فرستادگان ویژه رییس جمهور میان کارگران این شرکت، ۲ نفر از کارگران هفت تپه از جمله محمد خنیفر و مسلم چشمه شور با حضور در شرکت پاک چوب با شخص آیت الله رییسی دیدار و مطالبه کارگران هفت تپه که همان واگذاری قطعی مالکیت هفت تپه به شرکت صنایع جانبی نیشکر را مطرح و در آن دیدار آیت الله رییسی برای تحقق این مطالبه قول مساعد داده بود.

خنفیر با بازخوانی دیدار خود با رییس جمهور با تاکید بر اینکه کارگران هفت تپه قدردان آیت الله رییسی هستند، ادامه داد: بدون پیگیری‌های رییس دولت سیزدهم، مشکل هفت تپه هرگز حل نمی‌شد و این موجب شده تا انتظار و امید کارگران هفت تپه از آیت الله ریسی تحقق واگذاری قطعی هفت تپه به شرکت صنایع جانبی نیشکر است.

کارگران هفت تپه مشتاق دیدار با رهبری هستند

این فعال کارگری از اشتیاق کارگران هفت تپه برای دیدار با رهبر معظم انقلاب نیز خبر می‌دهد و می‌افزاید: « گره گشایی از مسایل درهم پیچیده هفت یک کار ملی بود که به همت کارگران و جریانات دانشجویی و ورود قاطع آیت الله رییسی به عنوان رییس قوه قضاییه محقق شد و کارگران هفت تپه قدردان این اقدامات هستند.»

او ادامه داد: «کارگران هفت تپه مدافعان نظام مقدس انقلاب اسلامی و پیرامون رهبر معظم انقلاب هستند و علاقمه مند هستند که به دیدار رهبری بروند وامیدواریم در دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب در سال آینده سهمیه ویژه‌ای برای کارگران هفت تپه در نظر گرفته شود».

نامه زدیم که منتظریم و آقا رییسی آمد

هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ که رییس جمهور و تعداد زیادی از وزرای کابینه طی سفری ۲ روزه به خوزستان آمده بود، در مسیر ریلی اندیمشک به اهواز، با دیدن مردم و کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در کنار ریل قطار دستور توقف قطار را صادر و با حضور در جمع کارگران هفت تپه به مطالبه آنها گشو می‌دهد.

جمعی از کارگران هفت تپه پیش از این سفر طی نامه‌ای خطاب به رییس جمهور ضمن دعوت از آیت الله سیدابراهیم رییسی به عنوان پدری دلسوز برای حضور در جمع کارگران این شرکت، بر استحکام روابط دولت و کارگران و رفع موانع تولید با همت دولت سیزدهم تاکید کردند که حضور آیت الله رییسی در جمع کارگران هفت تپه در واقع لبیک رییس جمهور به نامه کارگران این شرکت بود.

غلامعلی حمدانی از دیگر کارگان هفت تپه است. او که از کارگران رسمی شرکت هفت تپه است با یادآوری پیگیری‌های آیت الله رییسی برای گره گشایی از گره کور هفت تپه می‌گوید: ناکارآمدی مدیریت بخش خصوصی بر هفت تپه کارگران را به کف خیابان کشاند و اعتراضات و اعتصابات در مقابل فرمانداری کار همه روزه کارگران هفت تپه شد و کسی که در آن روزهای سخت و تلخ به کمک کارگران آمد آیت الله رییسی بود».

از رییسی کار بزرگ دیده‌ایم و انتظار کار بزرگ هم داریم

حمدانی می‌افزاید: « خلع ید بخش خصوصی از شرکت هفت تپه که حمایت‌های قاطع دولت و وزرای سابق را داشت، تنها با پافشاری آیت الله رئیسی محقق شد که ثمره این کار بزرگ، اشتغال ۶ هزار نفر در هفت تپه و جهش تولید در این شرکت است.»

این فعال کارگری با بیان اینکه دور از انصاف است که تحولات شگرف هفت تپه طی سه سال اخیر نادیده گرفته شود ادامه می‌دهد: با وجود اینکه مدیران بخش خصوصی هفت تپه هم اکنون در زندان هستند ولی هنور چشم طمع به هفت تپه دارند به همین دلیل مهمترین و تنها مزالبه باقی مانده کارگران از آیت الله رییسی تحقق واگذاری کامل این شرکت به صنایع جانبی است.

او ادامه می‌دهد: «خدمت بزرگ آقای رییسی به هفت تپه بر هیچ کس پوشیده نیست. آقای رییسی دست کاررگان هفت تپه را گرفت و قول داد تا این شرکت را به جایگاه اصلی خود بازگرداند که به این قول عمل کرد. کارگران هفت تپه کارهای بزرگ از آقای رییسی دیده‌اند به همین دلیل انتظار تحقق کار بزرگ واگذاری قطعی هفت تپه به شرکت صنایع جانبی را از وی خواستاریم».

آقای رییسی کار ناتمام خود در هفت تپه را تکمیل کنند

سید اسماعیل جعاوله دیگر فعال کارگری است که پای صحبت‌هایش نشستیم. او که رییس شورای کارگری هفت تپه است از آن روزهای هفت تپه می‌گوید: « هفت تپه که در دوران طلایی خود رکورد ۱۲۰ هزار تن تولید شکر را ثبت کرده بود در دوران مدیریت بخش خصوصی به رقم ۱۸ هزار تن کاهش یافت و این سوء مدیرین کارگران هفت تپه را با پنج ماه حقوق معوقه به کف خیابان‌ها کشاند.»

او ۱۹ مهرماه ۱۴۰۰ یعنی روز خلع ید بخش خصوصی و واگذاری مدیریت پیمان هفت تپه به صنایع جانبی نیشکر را روزی تاریخی برای هفت تپه می‌داند و می‌افزاید: ورود شرکت صنایع جانبی نیشکر، هفت تپه متحول، زیرساخت‌ها اصلاح و کارخانه بازسازی اساسی شد، کارگران راضی و ظرفیت‌های تولید جهش یافت. همسان سازی حقوقی‌ها، اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و پرداخت به موقع حقوق‌ها از دیگر اخبار خوب کارگری هفت تپه طی ۱۹ مهر ۱۴۰۰ به بعد است.

جعاوله می‌گوید: حاج آقای رییسی در قوه قضاییه کار بزرگ خلع ید مالک هفت تپه را انجام داد که با کارشکنی‌های دولت قبل این کار به طور کامل به سرانجام نرسید که با به دست گرفتن قوه مجریه توسط وی انتظار داریم تا آیت الله رییسی کار را تمام کند و واگذاری قطعی هت تپه را نهایی کند.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به عنوان اولین تولید کننده شکر از نیشکر در ایران در هجدهم آذرماه سال ۱۳۴۰ افتتاح گردید. شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با وسعتی بیش از ۲۴ هزار و ۹۰۰ هکتار در نزدیکی شهر شوش و در فاصله ۱۰۰ کیلو متری شمال اهواز قرار دارد.

شرکت هفت تپه پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم به دلیل اعتصاب‌های کارگری به سرخط اخبار تبدیل شده بود و صدها کارگر این شرکت آینده شغلی برای خود متصور نبودند ولی با تشکیل دولت سیزدهم و گره گشایی از مشکلات این شرکت، بار دیگر شیرینی کار و تولید کام کارگران این شرکت را شیرین کرد.

با وجود اینکه مدیریت این شرکت پس از خلع ید مالک بخش خصوصی آن به شرکت صنایع جانبی نیشکر واگذار شد ولی تاکنون این شرکت به دلیل تعیین تکلیف نشدن مالکیت، همچنان مشکلاتی برای توسعه بیشتر پیشرو دارد به همین دلیل، انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر خوزستان به مطالبه امروز کارگران این شرکت تبدیل شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • لزوم تقویت دانشگاه فرهنگیان
  • نیشکر هفت تپه؛ از سرخط اعتصابات کارگری به پیشتازی سنگر تولید
  • وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است
  • فعالیت بیش از ۴۰۰ هزار سفیر سلامت در مازندران
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • لزوم تدبیر جدی برای پرداخت مطالبات پزشکان خانواده
  • رقابت در سنگر تیم ملی شدت گرفت (عکس)
  • آخرین سنگر فرو ریخت: پشت کردن کاپیتان به تن‌هاخ