Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@01:49:15 GMT

غربالگری کرونا در تهران الزامی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۸۱۶۷

غربالگری کرونا در تهران الزامی شد

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام کرد: انجام غربالگری کرونا (تست ابتلا به کرونا) با هدف شناسایی مبتلایان و ناقلان این بیماری در تهران الزامی شد.

به گزارش سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران؛ هشتمین جلسه روسای کارگروه های پنجگانه مقابله با کرونا که بصورت مجازی با حضور رضا کرمی محمدی رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران، محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی، اسحاق بهادری مدیرکل منابع انسانی، غلامحسین محمدی رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و سایر روسای کارگروه برگزار شد؛ پس از ارائه گزارش آخرین وضعیت کرونا در کشور و پایتخت و بیان ضرورت شناسایی افراد مبتلا به کرونا مقرر شد با همکاری شهرداری تهران به ویژه سرای محلات غربالگری در سطح پایتخت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی محمدی جانشین شهردار تهران در ستاد ملی مقابله با کرونا است که ریاست این جلسه را بر عهده داشت بر انجام تست کرونا در تهران تاکید کرد.

وی ضمن تاکید بر تداوم راهبرد فاصله گذاری اجتماعی گفت: کماکان این نگرانی مطرح است که طی روزهای آینده در صورت عدم رعایت فاصله اجتماعی آمار ابتلا به کرونا در پایتخت افزایش یافته و پیامدهای آن موجب لطمه به نظام درمانی شود.

در این جلسه همچنین جوادی یگانه معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در خصوص معضل تجمع معتادان متجاهر در محدوده محله هرندی تاکید کرد که شهرداری تهران تمامی تعهدات تعریف شده برای این نهاد در خصوص حل این معضل را انجام داده است و رفع کامل مشکلات پیش آمده نیازمند ورود فعال سایر سازمان ها است.

در این جلسه همچنین غلامحسین محمدی رییس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران نیز ضمن اشاره به تماس شهردار تهران با شهردار رم گفت: همکاری های بین المللی میان شهرهای بزرگ جهان در دستور کار قرار گرفته است و برهمین اساس طی هفته جاری برنامه تبادل تجربیات پایتخت ها در فرآیند مقابله با کرونا پیگیری و شهردار تهران با جمعی از شهرداران کلان شهرهای جهان گفت و گو خواهد کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: غربالگری کرونا تهران ویروس کرونا شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۸۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه هنگفت شهرداری تهران برای زباله دزدها | محمدی: در مدیریت پسماند با کسی شوخی نداریم

رضا محمدی مدیرعامل سازمان پسماند شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با اشاره به فعالیت مافیاهای زباله‌گردی در گاراژها، گفت: مافیا یک شبکه پیچیده و گسترده است که گاراژهای فروش ضایعات مخفیگاه این شبکه است. نمونه بارز آن خیابان خاوران است که ظاهرا به‌دلیل دریافت مجوز فعالیت از درگاه ملی، کارهایشان قانونی است، اما براساس بند۲۰ ماده‌۵۵ قانون شهرداری فعالیت ضایعات‌فروشان در داخل شهر ممنوع است و باید به خارج از شهر بروند. در چنین شرایطی خرید زباله در این گاراژها تخلف است؛ چراکه مالکیت زباله‌های خشک داخل مخزن متعلق به شهرداری است و خرید و فروش غیرمجاز آن ممنوع است و برابر دستور قضایی با متخلفان برخورد می‌شود.

او با اشاره جریمه ۱۲میلیارد تومانی پیمانکاران متخلف، گفت: در مدیریت پسماند با کسی شوخی نداریم و مماشات نمی‌کنیم. پیمانکاران باید بدانند در چهارچوب مقررات عمل کنند و به ازای هر زباله‌گرد یک میلیارد تومان پیمانکاران جریمه می‌شوند. نمونه بارز جریمه ۱۲میلیارد تومانی یک پیمانکار است که در حوزه استحفاظی‌اش تفکیک پسماند خشک از مخزن صورت می‌گرفت. این برخورد سبب شده تا پیمانکاران بدانند شهرداری با تخلفات در حوزه پسماند با جدیت برخورد خواهد کرد.

محمدی با تاکید بر اینکه شهرداری؛ مالک زباله‌های خشک مخازن است، بیان کرد: طبق قانون ماده ۱۶ مدیریت پسماند زمانی که زباله داخل مخزن گذاشته می‌شود، مالکیتش برای شهرداری تهران است. پس برداشتن این پسماندها از مخازن به مثابه سرقت است و به همین دلیل به این افراد زباله‌دزد می‌گوییم. این اقدام از نظر قانون جرم است، اما به‌دلیل اینکه مجازات این جرم بسیار ناچیز بود، قدرت بازدارندگی نداشت؛ چرا که درآمد این زباله‌دزدها بیشتر از جریمه تعیین شده بود.

کد خبر 846351 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها زباله‌گرد تفکیک زباله شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک
  • بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران
  • تهران بزرگ‌تر شد
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • تقدیم لایحه تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری تهران به شورای شهر
  • فروش آنلاین میوه و تره‌بار در میادین پایتخت
  • لایحه تشکیل سازمان گردشگری به شورای شهر تهران رسید
  • رویداد ویژه «ایمنی و حمل و نقل» در پایتخت 
  • تولید مشارکتی خودروی برقی عمومی، اولویت نخست شهرداری پایتخت
  • جریمه هنگفت شهرداری تهران برای زباله دزدها | محمدی: در مدیریت پسماند با کسی شوخی نداریم