Web Analytics Made Easy - Statcounter

پخش اولین فصل مجموعه تلویزیونی «پایتخت» از سال 1390 آغاز شد و نوروز امسال در نهمین سالگرد اولین پخش این سریال، فصل ششم آن روی آنتن تلویزیون رفت که علی‌رغم استقبال مخاطبان این سریال نتوانست نظر منتقدان را به خود جلب کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم یک نمونه استثنایی در تلویزیون ایران است که در 6 فصل ساخته شده و همیشه مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و انتظار می‌رود پس از این حجم از توجه و مخاطب عوامل تولید این سریال در ساخت آن توجه بیشتری داشته باشند اما فصل آخر سریال محبوب سیروس مقدم با اشکالات بسیاری در کارگردانی و تدوین مواجه بود که در فضای مجازی نیز واکنش‌های بسیاری را به همراه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این مطلب اشاراتی به ضعف‌های سریال «پایتخت» یا در واقع گاف‌های بصری و روایی می‌پردازیم که در ادامه می‌خوانید:

 

در سکانسی که بهبود سوار هواپیما می‌شود بر خلاف آنچه که در همه جای دنیا رایج است ابتدا مسافران سوار هواپیما شده و سپس مهماندارها وارد هواپیما می‌شوند. این در حالی است که در شرایط مرسوم ابتدا مهماندارها داخل هستند و بعد مسافران وارد می‌شوند.

نکته جالب دیگر فصل جدید این سریال انتخاب بازیگر برای نقش جمیله است. جمیله در فصل اول زن داداش «هما سعادت» بود، اما در این فصل  زن داداش «نقی معمولی» شده بود.

یکی از سکانس‌های عجیب سریال «پایتخت» مربوط به مسابقه فوتبال پرسپولیس و نساجی می‌شود. در این بخش که به نظر می‌رسد عوامل تولید «پایتخت» موفق به اجرای ایده‌هایشان نشده‌اند، گاف‌های تصویری بسیاری را شاهد بودیم. شماره لباس بهتاش به عنوان دروازه‌بان سوم تیم نساجی در ابتدا 55 بود که سپس به 88 تغییر پیدا کرد و در نهایت شماره 1 را به تن بهتاش دیدیم. در پلان دیگری وقتی بازیکن پرسپولیس شوتی به سمت دروازه نساجی می‌زند دروازه‌بان (بهتاش فریبا) ابتدا به سمت چپ خود شیرجه زده اما در پلان بعدی به سمت راست رفته و توپ را می‌گیرد.

در بخش دیگری از مسابقه فوتبال نساجی و پرسپولیس تصویربردار سریال را می‌بینیم که داخل زمین است و از بهتاش تصویربرداری می‌کند.

در بخش دیگری در حالیکه هما در تلویزیون از شیوع بیماری کرونا و ماندن در خانه می‌گوید، پسر خواهر شوهرش در صحنه‌های بعدی به مدرسه می‌رود.

در یکی از قسمت‌ها که «نقی معمولی» از  مکه آمده بود و مهمانی برای اهالی روستا تدارک دید، آب قطع شده بود به طوری که به اشتباه از آب زمزم برای تهیه غذا استفاده کردند اما در سکانسی «فهیمه» با باز کردن شیر آب صورت خود را شست.

 

در قسمت دیگری از این سریال وقتی ارسطو از زندان آزاد می‌شود، در کف دست او مهر آزادی می‌زنند اما در پلان بعدی رد هیچ مهری روی دست ارسطو دیده نمی‌شود.

یکی دیگر از گاف‌های عجیب که اینبار مربوط به بازیگر سریال می‌شود، احمد مهرانفر در نقش ارسطو گوشی موبایلش را برعکس گرفته و صحبت می‌کند.

در سکانسی از این مجموعه تلویزیونی شاهد اشتباه عجیبی بودیم و در حالیکه بهبود و فهیمه مشغول خوردن صبحانه بودند، در نمای لانگ‌شات از این دو کاراکتر بر سر سفره که آنها را در پس زمینه نشان می‌داد، در پیش‌زمینه تصویر، از آینه اتومبیل بهتاش عوامل پشت دوربین به راحتی دیده می‌شدند.

یکی دیگر از اتفاقات عجیب در این سکانس مربوط به سماور می‌شود. در پلانی که ابتدا از سفره صبحانه می‌بینیم سماور برقی بدون اینکه به برق متصل باشد کار می‌کند.

گفتنی است پخش سریال «پایتخت 6» با پایانی موقتی به اتمام رسید و پس از رفع بحران کرونا در کشور قسمت پایانی این سریال ساخته و پخش می‌شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سیروس مقدم بهتاش فریبا پایتخت 6 نقی معمولی گاف پایتخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۸۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکونام: دوربین‌ها را خاموش کنید و بیایید

آفتاب‌‌نیوز :

طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ استقلال تا هجدهم فروردین مسابقه رسمی نخواهد داشت و در آن تاریخ باید به مصاف مس رفسنجان برود؛ جدال در ورزشگاه آزادی مقابل تیمی که آبی‌پوشان پایتخت را از گردونه رقابت‌های جام حذفی کنار زد!

اگرچه آبی‌پوشان تا ۱۱ روز دیگر مسابقه رسمی ندارند، اما قرار است یک یا حداکثر ۲ بازی تدارکاتی در تهران داشته باشند. طبق برنامه‌ریزی مقرر شده جواد نکونام اعلام کند که تیمش قبل از بازی با مس رفسنجان به یک مسابقه تدارکاتی نیاز دارد یا باید دو بار به میدان برود تا هماهنگی‌های لازم جهت انجام آن‌ها صورت بگیرد. شرط مهم سرمربی استقلال برای تیم‌های رقیب این است که تحت هیچ شرایطی از مسابقات دوستانه موردنظر تصویربرداری نکنند و دوربین موبایل‌ها را هنگام برگزاری بازی روشن نکنند، چون نمی‌خواهد تدابیر تاکتیکی موردنظرش پیش از تقابل با شاگردان محرم نویدکیا لو برود.

استقلال بازی رفت مقابل مس رفسنجان را در خانه حریف به سود خود تمام کرده بود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • تصاویر| ژست‌های عاشقانه بابک جهانبخش و همسرش مقابل دوربین
  • 4 عکس جدید از «رحمت الله امینی شالیکار هزار جریبی» سریال پایتخت در دنیای واقعی
  • (عکس) تصویری تازه از جواد عزتی در پشت‌صحنه زخم کاری ۳
  • گوهری با 1+6 وارد سال جدید شد (عکس)
  • از بازدید پشت صحنه سریال «موسی کلیم‌الله (ع)» تا افتتاح ۲۰۰ کانال انتخاباتی
  • از توضیح رئیس رسانه ملی درباره حواشی «پایتخت» تا درگذشت فردوس کاویانی
  • ­پایتخت آماده برگزاری راهپیمایی روز قدس
  • اعلام مسیرهای ده‌گانه راهپیمایی روز قدس در پایتخت
  • از نخستین تجربه حضور در لیگ‌قهرمانان آسیا تا گزینه نخست سقوط به لیگ دسته‌اول!
  • نکونام: دوربین‌ها را خاموش کنید و بیایید