Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم ملی ایران به واسطه حضور در مرحله مقدماتی جام جهانی 2010 پاداش یک میلیون دلاری نزد فیفا داشت که تحریم‌های بانکی مانع از رسیدن آن به دست فدراسیون فوتبال به شکل عادی بود و از همین رو مسئولان وقت چاره‌ای اندیشیدند تا آن را به شکل غیر مستقیم و از طرق AFC دریافت کنند.

سران فدارسیون از AFC درخواست کردند با توجه به تحریم دلاری ایران، مبلغ مورد نظر به صورت یورو به شماره حسابی که اعلام شده در مالزی واریز شود ولی این مبلغ به اشتباه از سوی AFC به همان صورت دلاری واریز شد و این موجب شد که پول ایران بلوکه شده و قابل برداشت نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان فدراسیون در آن مقطع باید با شکایت از AFC و پیگیری حقوقی ماجرا این مبلغ را آزاد می‌کردند ولی با درخواست AFC در این مورد سکوت کرده و اجازه دادند سران کنفدراسیون خود به دنبال پیگیری ماجرا و رفع مشکلی باشند که مقصرش بودند.

این موضوع 3 سال به طول انجامید و در سال 2013 رای بازگشت پول صادر و در سال 2014 به حساب AFC واریز شد. با این وجود سران AFC بازهم در پرداخت این پول به فدراسیون کمکاری کرده و آن را 3 سال به تعویق انداختند و در سال 2017 مبلغ واریز شد.

نکته قابل تامل اینجاست که شرکت حقوقی طرف قرارداد AFC مبلغ 800 هزار دلار حق الوکاله از این پول برداشته و  فقط 280 هزار دلار به ایران رسید این در حالیست که اولاً چنین درصد سنگینی برای آزاد کردن یک مبلغ به شدت خارج عرف بوده و مشخص نیست چرا مسئولان فدراسیون زیر بار چنین ماجرایی رفته و از سوی دیگر اگر AFC مقصر بلوکه شدن پول بوده چرا ایران باید حق وکالت آزاد شدن پول را بپردازد؟

این را می‌توان به ارتباط خوب مسئولان وقت فدراسیون فوتبال با شیخ سلمان و کرسی نایب رئیسی AFC مرتبط دانست؟ اینکه بخشی از این پول حق باشگاه‌ها بوده و نکته مهم‌تر لزوم ورود دستگاه‌های نظارتی برای پیگیری چنین تخلف بزرگی است که باید دید با گذشت 3 سال اراده‌ای برای رسیدگی به این موضوع وجود دارد یا نه؟

منبع: ایلنا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال مهدی تاج شیخ سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۸۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌هر دیدار برای ما حکم فینال دارد/ مسئله ورزشگاه پارس باید حل شود

ایسنا/فارس سرمربی تیم فوتبال فجرشهید سپاسی شیراز با بیان اینکه تیمش به هر دیدار به صورت یک فینال نگاه می‌کند، خواستار اقدام مسئولان برای روشن شدن تکلیف ورزشگاه بین‌المللی پارس شیراز شد.

مهدی رجب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه تیمش با تمام وجود و انگیزه کار می‌کند تا به منطقه صعود برسد، گفت: در حال حاضر با یک امتیاز کمتر، تیم سوم جدول هستیم اما هر بازی را به صورت یک فینال می‌بینیم.

وی افزود: کار در لیگ یک بسیار سخت است ولی سعی می‌کنیم سختی‌هایش را تحمل کنیم. به قول مرحوم محمود یاوری «فوتبال متعلق به مردان سختکوش است.» ما هم سخت کار می‌کنیم تا با کمترین اشتباه و حداکثر استفاده از موقعیت‌ها و شرایط موجود، بتوانیم نتایج خوبی را برای هوادارانمان رقم بزنیم.

کاپیتان پیشین تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و فجرشهیدسپاسی شیراز در ادامه از مسئولان سپاه فجر استان و مدیریت باشگاه ورزشی فجرسپاسی تشکر کرد و در خصوص کمک‌های مسئولان استان نیز گفت: مسئولان استان تاکنون هر کاری از دستشان بر آمده را برای ما انجام داده‌اند. تعامل خوبی هم بین باشگاه و مسئولان برقرار است که از جزییات آن خبر ندارم اما مطمئنم که هر کاری از دستشان برمی‌آید را انجام داده و می‌دهند.

سرمربی طلایی پوشان همچنین خواستار حل مسئله ورزشگاه پارس شد و گفت: مسئله ورزشگاه پارس باید حل شود. چندسالی است که ورزشگاه پارس به امان خدا رها شده است و اختلافاتی که بین اداره ورزش و جوانان با پیمانکار این ورزشگاه وجود دارد، باید به پایان برسد.

رجب‌زاده تغییر ذهنیت‌ها در صورت صعود به لیگ برتر را یکی از اهداف خود عنوان و اظهار کرد: توقع داریم اگر تیم فجر به لیگ برتر صعود کرد، در سال‌های آینده این ذهنیت که تیم فقط برای نیفتادن از لیگ برتر بجنگد، کنار گذاشته شود. فجر شهید سپاسی، یک باشگاه بسیار  بزرگ است که باید همیشه بالای جدول باشد و برای کسب افتخارات بیشتر تلاش کند.

وی در پایان گفت: ظرفیت باشگاه فجر بیشتر از چیزی است که در سال‌های اخیر مشاهده شده است و امیدواریم با عملکرد خوب تیم های پایه پشتوانه خوبی برای بزرگسالان داشته باشیم و فکر می کنم آینده خوبی در انتظار باشگاه است.

به گزارش ایسنا، تیم فوتبال فجرشهید سپاسی شیراز در هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال ایران جام آزادگان باید عصر امروز، ۲۷ فروردین در ورزشگاه حافظیه شیراز به مصاف آریو اسلامشهر برود.

فجر هم اکنون با ۵۴ امتیاز در رتبه سوم جدول قرار گرفته است و تنها یک امتیاز با تیم دوم و منطقه صعود فاصله دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حق پرستاری بهزیستی فروردین ۱۴۰۳ واریز شد | جزئیات واریز ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مستمری حق پرستاری
  • باورنکردنی: تیم‌هایی که یک فصل نباختند و قهرمان نشدند!
  • در زمان اشتباه سرمربی پرسپولیس شدم!
  • عزم جدی مسئولان واصناف کیش برای ایجاد تابستانی پر رونق در جزیره کیش
  • هدست فدراسیون با سیستم VAR ست نمی‌شود!
  • اعلام آرای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال
  • سقوط در رکود؛ روایتی از بازار ارز
  • آزادی ۴ زندانی نیازمند با گلریزان مردم و خیران کوهپایه
  • اعلام دو رای کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال
  • ‌هر دیدار برای ما حکم فینال دارد/ مسئله ورزشگاه پارس باید حل شود