Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی درباره اقدامات ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان خراسان شمالی بیان کرد: تا به حال از تعطیلی ۱۰ واحد تولیدی جلوگیری به عمل آمده است و ۲۳۴ کارگر مجددا به کار بازگشته‌اند. تاریخ انتشار: 01:00 - 17 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۶۵۴۱ حجت‌الاسلام و المسلمین جعفری رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان درباره هدف تشکیل ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان خراسان شمالی گفت: با هدف تأمین امنیت سرمایه‌گذاری، رفع موانع حقوقی-قضایی تولید و اشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی، ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان خراسان شمالی تشکیل گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: اقدامات ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی در ۴ حوزه مهم متمرکز است که عبارتند از: سیاست گذاری و اتخاذ تصمیمات کلان استانی در راستای حمایت از سرمایه گذاری و رونق تولید، بررسی مشکلات و معضلات حوزه ثبت سفارش کالا، پیگیری و بررسی مشکلات و نواقص موجود در شبکه توزیع کالا‌های اساسی، پیگیری ضرورت استرداد اراضی واگذار شده مربوط به طرح‌های اجرا نشده بمنظور ایجاد فرصت برابر سرمایه گذاری برای سایرین، پیگیری تنظیم بازار عرضه گوشت مرغ در استان، پیگیری و نظارت بر روند خرید وتوزیع گندم در استان، پیگیری موضوع نحوه صدور کارت‌های بازرگانی در استان و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی از این کارت‌ها و حذف زمینه‌های فسادزا و جلوگیری موقت از قلع و قمع واحد‌های تولیدی احداث شده در اراضی زراعی بدون اخذ مجوز تغییر کاربری، در راستای حمایت از تولید.   جعفری درباره تعامل با سرمایه گذاران استان خراسان شمالی تاکید کرد: با توجه به ضرورت اطلاع از دغدغه‌های سرمایه گذاران و تولیدکنندگان به منظور اتخاذ تدابیر لازم در خصوص مشکلات مطروحه از سوی ایشان، در سال ۹۸ جلسه‌ای با حضور کلیه اعضای ستاد استانی و قریب به ۸۵ نفر از سرمایه گذاران، تولیدکنندگان و صنعتگران استان برگزار شد که در این جلسه، موانع و مشکلات فراروی تولید و صنعت مورد تبادل نظر قرار گرفت.   بیشتر بخوانید: بازدید رئیس و اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان یزد از ۵ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل

رئیس دادگستری خراسان شمالی درخصوص بازدید‌های میدانی از واحد‌های تولیدی و صنعتی تصریح کرد: بازدید از واحد‌های تولیدی و صنعتی، از اقدامات تاثیرگذار در زمینه حمایت قضایی و حقوقی از سرمایه گذاری است که سبب می‌شود مسئولین امر از نزدیک با محیط تولید و کسب و کار آشنا شده، دغدغه‌های صنعتگران و کارگران این حوزه را به راحتی و با دقت نظر بیشتری درک کنند؛ لذا از بیست و هشت واحد‌ تولیدی سطح استان اعم از واحد‌های داخل و خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی بازدید به عمل آمده است.

  وی در مورد احیای کارخانه‌ها و بازگشت کارگران به کار خاطرنشان کرد: تا به حال از تعطیلی ۱۰ واحد تولیدی جلوگیری به عمل آمده است و ۲۳۴ کارگر مجددا به کار بازگشته‌اند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری رئیس دادگستری خراسان شمالی اقتصاد مقاومتی ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی استان خراسان شمالی خراسان شمالی سرمایه گذاری واحد تولیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۸۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه شهرداری شیراز رشد ۵۰۰ درصدی داشت/عملکرد مطلوب تیم اقتصادی

علیرضا اسکندری در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر شیراز با اشاره به رویکرد کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری در تحقق شعار و ضرورت پرهیز از حاشیه در پارلمان محلی و ایجاد فضای همدلی برای خدمت‌رسانی به مردم و عملگرایی پرداخت.

او افزود: رهبری حکیم انقلاب اسلامی ۱۸ سال است که بر حوزه اقتصاد تاکید دارند و در پیام نوروزی برای شانزدهمین سال متوالی شعار سال را با محوریت مسئله اقتصاد مطرح کردند، اما آنچه شعار امسال را در مقایسه با سال‌های پیشین متمایز می‌کند، بخش دوم شعار سال یعنی تاکید بر مشارکت و حضور مردم در افزایش تولید و پیشرفت اقتصاد کشور است.

اسکندری بیان کرد: استفاده از زیرساخت‌های موجود، ابتکارات مردمی، قدرت مدیریت فعالان اقتصادی، نیروی جوان تحصیل‌کرده از جمله مواردی بودند که رهبر انقلاب در دیدار نوروزی خود با مردم مطرح کردند و آنها را از عوامل شکوفایی اقتصادی دانستند، اما آنچه در این میان مهم است، موانعی است که بر سر راه حضور و مشارکت مردم در تولید و اقتصاد وجود دارد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: شورای اسلامی شهر شیراز نیز به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد شهرداری و ریل‌گذار توسعه شهر، نقش اساسی در این زمینه بر عهده دارد تا بتوانیم در سال جاری در راستای تحقق شعار سال گام برداریم.

به گفته اسکندری، بودجه شهرداری شیراز طی سه سال گذشته رشد بیش از ۵۰۰ درصدی داشت و علی‌رغم معضلات اقتصادی و رکود، شاهد رشد بودجه برای پاسخگویی به نیاز‌های توسعه‌ای شهر و تحقق بخش درآمدی هستیم که نشان از عملکرد مدیریت شهری یعنی همان مجموعه شورا و شهرداری در سایه همدلی و وفاق است.

او بیان کرد: نکته مهم و حایز اهمیت این است که در کنار تحقق بودجه سالانه از طریق روش‌های مرسوم شهرداری‌ها، تحقق تکلیف سرمایه‌گذاری برای اولین بار با مبلغ ۱۵ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ در کلان‌شهر شیراز و تعریف پنج پروژه مهم هدف سرمایه‌گذاری پارک آبی، آکواریوم، باغ پرندگان، تله کابین و شهربازی از محل این تکلیف سرمایه‌گذاری برای اولین بار در شهرداری شیراز رقم خورده است.

اسکندری اظهار کرد: اهمیت اثرگذاری این پروژه‌ها در کنار تامین زیرساخت‌های تفریحی و گردشگری شهر، پاسخگویی نیاز‌های قشر نوجوان و جوان و افزایش نشاط اجتماعی است که در همین راستا در سومین بازدید شبانه مدیریت شهری و فعال نگه داشتن شیفت شب پروژه‌ها، از دو پروژه سرمایه‌گذاری پارک آبی و آکواریوم با حضور یاوران شورا، اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی بازدید به‌عمل آمد. از سوی دیگر تحقق سهم اوراق مشارکت و ایجاد صندوق املاک و مستغلات و پیش‌بینی خرید زمین در بودجه برخی از سرمایه‌گذاری کمیسیون اقتصاد، برای داشتن شهری پویا و زنده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: عملکرد تیم اقتصادی شهرداری شیراز در دو سال گذشته در تحقق بودجه و اقتصاد و سرمایه‌گذاری و عمران و خدمات شهر به گواه پروژه‌های در حال اجرا و اظهار نظر مسئولان مطلوب است هرچند که با ظرفیت‌های موجود در شهرداری این مهم باید بهبود یابد.

او گفت: چیزی که انتظار دارم فارغ از جنجال‌های بیهوده با توجه به نقش سیاست‌گذاری و نظارت بر عملکرد شهرداری، کوتاهی و اشکالات را گوشزد کرده تا از ظرفیت عملگرا بودن مدیریت شهری و ظرفیت بی‌بدیل خانواده بزرگ ۱۳ هزار نفری شهرداری شاهد برطرف کردن کاستی‌ها و منشأ خیر برای مردم شهر باشیم.

اسکندری تاکید کرد: به‌راستی که نقش شوراییان همواره ناظر بر عملکرد شهرداری است و باید تلاش کنیم در این مسیر به دور از حاشیه و حتی حاشیه‌سازی، نماینده مردم شهر شیراز در پارلمان محلی بوده و پیگیر مطالبات مردمی باشیم و این مهم از طریق نظارت و بازرسی و بررسی اجرای مصوبات دنبال می‌شود تا شیراز به طراز واقعی خود در قامت کلان شهری در خور شأن مردم دوست‌داشتنی شیراز میهمان‌ها، زائران و گردشگران برسد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بازدید رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از واحد تولیدی کنسانتره در ارومیه
  • برگزاری اردوی راهیان پیشرفت در هفته کار و کارگر
  • بودجه شهرداری شیراز رشد ۵۰۰ درصدی داشت/عملکرد مطلوب تیم اقتصادی
  • تشریح سیاست های راهبردی سال جاری کانون در مرکز چالدران
  • بازگشت خط تولید در ۱۲۰۰ بنگاه اقتصادی با مشارکت بسیج کارگری
  • ضرورت حمایت نهادهای حاکمیتی و قضایی از اجرای صحیح قانون
  • تاسیس شهرک صنفی لباس در هرمزگان/همکاری مردم با طرح نور مطلوب است
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند
  • دادگستری اجازه تعطیلی هیچ واحد تولیدی در هرمزگان را نمی‌دهد