Web Analytics Made Easy - Statcounter

به کزارش صدای ایران، یک فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: مشکل بزرگ اپیدمی کرونا بیمارانی هستند که هیچ علائمی ندارند و در مدت دو هفته ویروس را پخش می‌کنند.
دکتر علی فولادوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: حدود ۳۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا ویروس علائمی ندارند و در کمتر از یک هفته همه‌ آنها با پاسخ ایمنی مناسب در مقابل ویروس ایمن می‌شوند،  این گروه تا حدود دو هفته ناقل ویروس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بیشتر بدانید: نابودی کرونا ویروس با ضد شپش ظرف ۴۸ ساعت!
الزامی شدن انجام غربالگری کرونا در تهران


وی با بیان اینکه حدود ۵۵ درصد بیماران علائم خفیف دارند.  کمتر از یک هفته بعد از آلوده شدن علائم شروع می‌شود و بعد از چند روز هم خوب می‌شوند، ادامه داد: تمام این گروه پاسخ ایمنی خوبی به ویروس می‌دهند و ایمن می‌شوند البته این بیماران تا سه هفته ناقل ویروس هستند.
این فوق تخصص آسم،  آلرژی و ایمونولوژی بالینی بیان کرد: همچنین حدود ۱۰ درصد بیماران علائم شدید نشان می‌دهند که علائم در اواخر هفته اول شروع می‌شود.
فولادوند افزود: در این گروه ۱۰ درصدی بعد از چند روز، شدت بیماری بسیار زیاد می‌شود و در بیمارستان بستری می‌شوند که بیشتر آنها بعد از دو هفته پاسخ ایمنی مناسب نشان می‌دهند و ایمن می‌شوند.
وی تصریح کرد: متأسفانه پانزده درصد این گروه درنهایت فوت می‌کنند،  این گروه تقریباً چهار هفته ناقل بیماری هستند.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در ۵ درصد بیماران علائم بسیار شدید نشان می‌دهند که بعد از چند روز علائم شدید شروع می‌شود،  تنفس بسیار مشکل می‌شود و نیاز به آی سی یو و ventilator است.  
وی عنوان کرد: در نهایت ۵۰ درصد این گروه بهبود پیدا می‌کنند و در مقابل کرونا ایمن می‌شوند.
این فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمونولوژی بالینی اظهار کرد: مشکل بزرگ اپیدمی کرونا گروه اول است چرا که قسمت بزرگی از بیماران را تشکیل می‌دهند و هیچ علائمی ندارند اما دو هفته ویروس را پخش می‌کنند؛  برای همین بسیار مهم است که همه‌ ما،  فارغ از اینکه بیمار شده‌ایم یا نه  که شاید هرگز متوجه نشویم تلاش کنیم با رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت جلوی پخش بیشتر ویروس را بگیریم.

پ/

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کرونا ویروس علائم کرونا درصد بیماران ایمن می شوند دو هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۸۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند

سیدموید علویان، در نامه‌ای به بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، عنوان داشت: همانطور که مستحضرید وزارت بهداشت با سال‌ها فعالیت و تلاش مستمر در راستای حفظ سلامت جامعه که منجر به کاهش قابل توجه بار بیماری‌های ناشی از هپاتیت B و هپاتیت C در جامعه بخصوص بیماران خاص شده است.

غربالگری خون‌های اهدایی از نظر هپاتیت C از سال ۱۳۷۵ اثر چشم گیری در کاهش شیوع این بیماری در جمعیت‌های پرخطر از جمله بیماران هموفیلی، تالاسمی و دیالیزی داشته است.

از طرف دیگر، آغاز برنامه غربالگری تمامی بیماران خاص از نظر هپاتیت C و درمان رایگان آنها در سال ۱۳۸۵ که توسط آن وزارتخانه هدایت و حمایت شده است. همچنین با پیگیری‌های شبکه هپاتیت ایران و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مراکز علمی و تحقیقاتی وابسته، از میزان مبتلایان به این بیماری به طور قابل توجه کاسته است.

این مدل به عنوان یک مدل موفق در جوامع علمی خارج و داخل کشور مطرح و مورد تقدیر قرار گرفته است. شیوع هپاتیت C در بیماران هموفیلی از ۴۰ درصد به کمتر از ۱ درصد و در بیماران تالاسمی از ۳۰ درصد به کمتر از ۱ درصد و در بیماران دیالیزی از ۱۸ درصد به کمتر از ۱ درصد در سراسر کشور کاهش جدی پیدا کرده است. لازم به ذکر است همکاری انجمن‌های مردم نهاد، کانون هموفیلی، انجمن تالاسمی ایران و خانواده بیماران هموفیل و تالاسمی زبانزد است.

درمان رایگان بیش از ۲۰ هزار بیمار خاص مبتلا به هپاتیت C برگه درخشانی از خدمت خالصانه به این بیماران است که سبب کاهش جدی مرگ و میر ناشی از آن شده است. در بسیاری از استان‌ها، از بیماران خاص مبتلا به بیماری هپاتیت خبری نیست و نخستین استان در سال ۱۳۹۶، خراسان جنوبی بود که ریشه کنی هپاتیت C در بیماران خاص انجام داد و از طرف شبکه هپاتیت ایران به مسعود ضیایی متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری جایزه نینا (Novelty in NoHep activity) اهدا شد.

حال آنچه که سبب شد تا به حضرتعالی نامه بنویسیم این است:

۱- اعلام رسمی حذف هپاتیت C با توجه به کاهش بیش از ۹۰ درصد مبتلایان در بیماران خاص در کشور به سازمان بهداشت جهانی و پیگیری انتقال این تجربه به سایر کشورها

۲- تاکید به تمامی مراکز بیماران خاص در کشور تا در صورت مشاهده موارد ابتلای جدید به هپاتیت C با تائید مولکولی (پی سی آر) سریعاً به وزارت بهداشت اعلام، تا پیگیری درمان و ریشه یابی راه انتقال در موارد جدید صورت گیرد.

در خاتمه خواهشمند است دستور فرمائید تمامی مکاتبات اینجانب در مسئولیت قبلی به عنوان رئیس شبکه هپاتیت ایران مورد بازبینی حضرتعالی و کارشناسان و مدیران مرتبط قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • در نامه ای به وزیر بهداشت: وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • ارائه خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • شناسایی ۱۳۰۰۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در ایران
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ این گروه بیشتر در معرض بیماری هستند
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران/ نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین 
  • وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران / نیاز به حمایت دولت، سازمان غذا و دارو و خیرین
  • مدیر کانون هموفیلی ایران بیان کرد: وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران