Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@11:47:20 GMT

فراخوان تولید نمایشنامه‌های بچه‌های مسجد منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۸۶۰۲

فراخوان تولید نمایشنامه‌های بچه‌های مسجد منتشر شد

فراخوان تولید نمایشنامه‌های بچه‌های مسجد منتشر شد و مهلت ارسال آثار به آن تا 15 اردیبهشت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حوزه هنری استان زنجان در نظر دارد به منظور بسط و گسترش فعالیت‌های تئاتر مساجد در سال جدید و بهره‌گیری از آثار نمایشنامه‌نویسان استانی نسبت به جمع‌آوری و تولید نمایشنامه‌های مناسب گروه‌های تئاتری بچه‌های مسجد توسط نمایشنامه‌نویسان استان اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 نمایشنامه‌نویسان استان می‌توانند آثار تولیدی خود را بر اساس شرایط اعلامی تا تاریخ 15 اردیبهشت 99 به حوزه هنری استان زنجان ارائه کنند.
نمایشنامه‌های تولیدی بر اساس ویژگی‌های تئاتر مساجد و بنا بر مقتضات اجرا در مسجد و بدون اتکاء به نور و دکور، لباس و آکسسوار حجیم و ... تولید شده و مدت زمان نمایشنامه‌ها حداقل 15 و حداکثر 25 دقیقه و تک جنسیتی و در بخش‌های مجزای خواهران و برادران باشد. 
 موضوعات و مضامین اولویت‌دار شامل انقلاب اسلامی (با تأکید بر نگاه بومی، محلی و مردمی)، دفاع مقدس، پایداری و بیداری اسلامی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، خانواده (با تأکید بر کودک و نوجوان و زنان) باشد.

فرهنگ و تمدن اسلامی، عدالت و پیشرفت و مضامین اخلاقی، انسانی و ارزشی و وقایع و رویدادهای تاریخی مرتبط با جغرافیا و فرهنگ بومی منطقه نیز از دیگر محورهای این جشنواره است.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره میدان 15 خرداد (چهارراه پایین) جنب دبیرستان دخترانه ولیعصر (عج) حوزه هنری استان زنجان ارسال کنند.

گفتنی است، طبق اعلام دبیرخانه جشنواره آثار منتخب برای تولید و اجرا پس از کارشناسی مورد حمایت مالی قرار خواهند گرفت. 

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: مسجد استان زنجان انقلاب اسلامی تولید مضامین فرهنگ تمدن نمایشنامه بومی محلی اخلاقی و انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۸۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان حمایت از کاربرد هوش مصنوعی در کاهش هزینه‌های درمانی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، با ارتقای نظام سلامت، پیشرفت عمده‌ای در خصوص کنترل بیماری‌های واگیردار حاصل شده و بیماری‌های غیرواگیر در حال حاضر به عنوان مشکل عمده بهداشتی در جهان و به طور خاص در خاورمیانه مطرح است.

به دلیل افزایش روند مرگ و میر ناشی از بیماری‌های غیر واگیربه خصوص در کشور‌های در حال توسعه، سازمان بهداشت از دو دهه پیش بیماری‌های غیرواگیر را جز اولویت‌های بهداشتی در کشور‌های در حال توسعه اعلام کرده است؛ به نحوی که ۸۰ درصد علل مرگ در کشور‌های با درآمد پائین و متوسط بیماری‌های غیرواگیر برشمرده شده است که در این میان چهار بیماری عمده (بیماری قلبی و عروقی، سرطان، بیماری انسدادی مزمن ریوی و دیابت) نقش اصلی را ایفا می‌کنند. 

با عنایت به مدل‌های در حال پیاده سازی ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت مقرر شد با همکاری ستاد هوش مصنوعی و رباتیک این مدل‌ها در خصوص فراخوان کاربرد هوش مصنوعی در کاهش هزینه‌های درمانی بیماری‌های مزمن نیز پیاده سازی شود.

از این رو، توسط ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت جامعه هدف فراخوان حمایت از کاربرد هوش مصنوعی در کاهش هزینه‌های درمانی بیماری‌های مزمن در کشور شرکت‌های خصوصی دارای برنامه تولید، مجوز تولید و برنامه ارتقا ظرفیت تولید هستند.

از اهداف این فراخوان می‌توان به بهبود شاخص‌های سلامتی در تمام ابعاد آن، بهبود شیوه زندگی مردم در راستای ارتقا سلامت جامعه، ارتقای فرآیند‌های پشتیبانی، تسهیل زمینه‌های اجرایی برنامه‌های کشوری تدوین شده در زمینه کنترل بیماری ها، جلب و ایجاد همکاری درون و بین بخشی و برنامه ریزی و همکاری در انجام برنامه‌های آموزش همگانی اشاره کرد.

اجرا و کاربرد رفتار‌ها و اقدامات پیشگیری کننده، ارتقای اطلاعات (دانش بهداشتی)، افزایش مهارت‌های خودمراقبتی و توانمندسازی در مبتلایان بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان، بیماری انسدادی مزمن ریوی و دیابت با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی و همچنین کاربرد برنامه‌های مراقبتی مبتنی بر شواهد و ارتقای عملکرد و کاربرد سیستم اطلاع رسانی همراه با برنامه‌های الکترونیکی (آنلاین) بیمار محور به منظور ردیابی و پیگیری نحوه درمان و پیشرفت این بیماری‌ها

جامعه هدف این فراخوان، شرکت‌های خصوصی دارای برنامه تولید، دارای مجوز تولید و برنامه ارتقاء ظرفیت تولید است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • فراخوان اجرا در تماشاخانه‌های مهر و ماه حوزه هنری منتشر شد
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی 
  • رسانه‌های شخصی هم می‌توانند در جشنواره ملی طنزپهلو شرکت کنند
  • فراخوان نخستین دوره رویداد ملی حامی هنر منتشر شد
  • هنر انقلاب اسلامی ظرفیت بالایی برای تولید آثار درسطح فراملی دارد
  • فراخوان مردمی «وعده صادق» در استان گلستان منتشر شد
  • فراخوان حمایت از کاربرد هوش مصنوعی در کاهش هزینه‌های درمانی منتشر شد