Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مجتبی حسینی‌پور: دولت در لایحه بودجه سال 99 میزان فروش نفت کشور را به صورت قطعی 1 میلیون بشکه در نظر گرفته بود. شورای نگهبان این بند را به مجلس برای اصلاح ارجاع داد زیرا طبق این روال مقدار برداشت دولت از صندوق توسعه ملی بیش از حد مجاز می‌شد.

سید مجتبی حسینی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، درباره مقدار برداشت دولت از صندوق توسعه ملی و ایراد شورای نگهبان به این بند گفت: طبق قانون دولت برای سال 99 باید 36 درصد از مقدار فروش نفت را به صندوق توسعه ملی واریز می‌کرد؛ اما به دلیل شرایط تحریمی کشور در زمینه فروش نفت و کسری بودجه، دولت با اجازه‌ای که از مقام معظم رهبری اخذ کرد، مقرر شد، دولت به جای36 درصد، 20 درصد از مبلغ فروش نفت را به صندوق توسعه ملی واریز کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه گفت:دولت در لایحه بودجه سال 99 میزان فروش نفت کشور را به صورت قطعی 1 میلیون بشکه در نظر گرفته بود و طبق این مقدار فروش قطعی، مبلغ معین چند هزار میلیاردی را برای برداشت از صندوق توسعه ملی مشخص کرده بود. این در حالی است که مقدار فروش نفت با توجه به شرایط تحریمی قابل پیش‌بینی نیست و در حال حاضر هم فروش نفت کمتر از این مقدار است. این موضوع باعث شد شورای نگهبان این بند را به مجلس برای اصلاح ارجاع دهد زیرا طبق این روال مقدار برداشت دولت از صندوق توسعه ملی بیش از حد مجاز می‌شد.

واریز مبلغ فروش مشتقات نفت و گاز به خزانه عمومی

عضو پژوهشکده شورای نگهبان در رابطه با ایراد شورای نگهبان به واریز درآمد فروش مشتقات نفت و گاز به حساب شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت گفت: یکی از ایرادات شورای نگهبان به درآمد حاصل از فروش مشتقات نفت و گاز بوده است. در بودجه سال 99 دولت درآمد چند میلیارد دلاری حاصل از فروش مشتقات نفت و گاز، تماما به حساب شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت می‌رفت که مورد ایراد شورای نگهبان واقع شد. در واقع شورای نگهبان خواستار آن شد که درآمد حاصل از مشتقات نفت و گاز ابتدا باید به خزانه عمومی کشور واریز شود و پس از آن به بخش‌های مختلف تخصیص داده شود.

انتهای پیام /

منبع: آنا

کلیدواژه: شورای نگهبان بودجه ایراد شورای نگهبان دولت از صندوق توسعه ملی شورای نگهبان فروش نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان موادی از لایحه تجارت را اصلاح کردند.

به گزارش ایسنا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درباره لایحه تجارت (ایرادات شورای نگهبان)، با اصلاح مواد ۸۱۷ تا ۱۱۵۰ این لایحه موافقت کردند.

به گزارش ایسنا کلیات لایحه تجارت در فروردین‌ ماه سال ۱۳۹۷ به‌تصویب مجلس رسید و در سال ۱۳۹۸ جزئیات آن به تصویب مجلس رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرپرست جدید جهاد کشاورزی استان بوشهر معرفی شد+عکس
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • رسیدگی به «لایحه تجارت» در مجلس پایان یافت
  • شوک بنگاه‌ها در آخر سال
  • کدام پالایشگاه‌ ها بیشترین افزایش تولید و فروش را در سال ۱۴۰۲ داشته‌اند؟
  • اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس
  • اتلاف سالانه هزار همت ازمنابع مالی درحوزه مسکن به‌دلیل تعلل دولت
  • زنگنه: هفته آینده ایرادات شورای نگهبان به برنامه هفتم در مجلس بررسی می‌شود
  • ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت رفع شد
  • اصلاح موادی از لایحه تجارت در صحن مجلس