Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@18:10:53 GMT

نماز اول وقت مهم‌ترین اولویت زندگی شهید کارگر

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۸۷۰۸

نماز اول وقت مهم‌ترین اولویت زندگی شهید کارگر

شهید علیرضا کارگر که در بهار متولد و در همین ماه نیز به شهادت رسید، مهم‌ترین اولویت زندگی خود را اقامه نماز اول وقت قرار داده و حضور در مساجد را به همه نزدیکان خود توصیه می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان:  هم‌زمان با سومین روز از بهار طبیعت در سال 1341، جوانه وجود شهید علیرضا کارگر در روستای فراغه شهرستان ابرکوه جوانه زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او که دومین فرزند خانواده بود پس از طی دوران کودکی، برای کسب علم و دانش راهی یک مدرسه ابتدایی در روستا شد و سپس برای گذراندن مراحل تحصیلی بالاتر راهی شهرستان لار و آباده شد.

 

علیرضا دوره دبیرستان را که به پایان رساند به دانش‌آموختگی ارتش راه پیدا کرد و به‌عنوان سرپرست آموزشگاه بی‌سیم و مخابرات، در مسجدسلیمان مشغول خدمت شد.

 

شهید کارگر که از دوران کودکی به حضور در مسجد و شرکت در مراسم‌های مذهبی از جمله تاسوعا و عاشورا بسیار علاقه داشت، فردی انقلابی بود که همیشه حضورش در نمازهای جماعت، نماز جمعه، راهپیمایی  و پخش اعلامیه، پررنگ بود.

 

از جمله اولویت‌های زندگی علیرضا، نماز اول وقت و همچنین نماز شب بود که سعی می‌کرد هم خودش این دو امر را به خوبی انجام دهد و هم به دیگران توصیه می‌کرد که مسجد را رها نکرده و همیشه به سخنان امام راحل(ره) نیز پایبند باشند.

 

او به تمام اعضای خانواده و اقوام علاقه داشت ولی شهید غلامعلی فلاح که پسر عمه وی بود و در سال 59 به شهادت رسیده بود را بسیار دوست می‌داشت. اوقات فراغتش با مطالعه کتاب‌های دکتر شریعتی، نهج‌البلاغه، قرآن و توضیح المسائل سپری می‌شد.

 

علیرضا آن‌قدر به نوع‌دوستی و کمک به فقرا اهمیت می‌داد که وقتی در مسجدسلیمان خدمت می‌کرد، با حقوق ناچیزی که هرماه می‌گرفت، علاوه بر کمک به فقرا و نیازمندان، خانه‌های آنان را نیز تعمیر می‌کرد و همیشه با دست‌پر به آنان سر می‌زد.

 

سرانجام دوران خدمت به در آموزشگاه بی‌سیم و مخابرات مسجدسلیمان به پایان رسید و علیرضا می‌بایست به شهرضا منتقل شود. تنها پنج روز دیگر تا پایان خدمت او در مسجدسلیمان باقی مانده بود که یک‌شب در آسایشگاه خبر آغاز عملیات بیت‌المقدس (آزادسازی خرمشهر) را شنید و به دوستانش پیشنهاد داد که قبل از انتقال به شهرضا، در این عملیات شرکت کنیم.

 

در نهایت او با 400 نفر از بچه‌های آموزشگاه در عملیات آزادسازی خرمشهر شرکت کرد که از این تعداد 20 نفر به شهادت رسیدند که اسم علیرضا نیز در لیست شهدا قرار گرفت.

 

آری بهاری که روزی شاهد شکفتن غنچه وجود علیرضا بود، شهادتش در راه وطن را نیز گواهی داد.

 

شهید علیرضا کارگر در تاریخ 22 اردیبهشت‌ماه سال 1361 به آرزوی دیرینه خود رسید و نکته حائز اهمیت این است که او دانش‌آموخته ارتش بود، اما در عملیات بیت‌المقدس به‌عنوان یک بسیجی شرکت کرد و به شهادت رسید.

 

 

 

منبع: خبرگزاری فارس

 

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز اول وقت شهدا شهادت رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۸۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با بیان اینکه تأمین آسایش کارکنان برای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در اولویت قرار دارد، گفت: خدمات غیر صنعتی برای مناطق نفت‌خیز جنوب اهمیت بسیاری دارد زیرا مسیر تولید در این صنعت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی در آیین بهره‌برداری از مهمانسرای شماره ۲ خرم کوشک این شرکت با اشاره به بهره‌برداری از ١٠٢ پروژه در حوزه تولید در سال گذشته اظهار کرد: این پروژه‌ها با اولویت بخش‌های نیمه‌تمام به قید فوریت و با تمرکز بر اصلاحات انجام شده است.

وی با بیان اینکه تأمین آسایش کارکنان برای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در اولویت قرار دارد، افزود: خدمات غیر صنعتی برای مناطق نفت‌خیز جنوب اهمیت والایی دارد، زیرا مسیر تولید در این صنعت از ایجاد شرایط مطلوب برای کارکنان می‌گذرد.  

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با تأکید بر اینکه رفاه مناطق نفت‌خیز جنوب باید در شأن کارکنان آن باشد، گفت: خلأهای موجود در زمینه رفاه کارکنان سبب شد باز تعریف دیگری در این حوزه داشته باشیم و برخی ظرفیت‌ها را مجدد احیا کنیم.

دانشی با اشاره به افق پیش‌روی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: هدف‌گذاری سال جاری انجام و با عزم مضاعف برای رسیدن به این اهداف پای کار هستیم.

بر پایه این گزارش، مهمانسرای ۲۴ اتاقه خرم کوشک با مساحت ۷۸۰ متر مربع و زیربنایی بیش از هزار و ۵۴۰ متر مربع در دو طبقه به همت مدیریت عملیات غیرصنعتی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از محل پروژه تعمیرات، بازسازی و بهسازی مهمانسراها و اماکن عمومی احداث شد.

دیگر خبرها

  • اعزام مشمولان دانشگاهی و غیر دانشگاهی به خدمت سربازی
  • مسیر تولید در صنعت نفت از ایجاد اوضاع مطلوب برای کارکنان می‌گذرد
  • حجاب در خدمت سلامت روان جامعه
  • شرکت‌های دانش‌بنیان از اولویت‌های اساسی استان یزد است
  • اولویت‌بندی و سبک‌سازی پروژه‌ها؛ سیاست‌ راهبردی در راه‌سازی کشور
  • پایان عملیات تعمیر توربین واحد شماره ۶ نیروگاه دوم سد شهید عباسپور
  • جشن تکلیف فرزندان کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران در زاهدان
  • مراسم گرامیداشت شهید محمد رضا زاهدی در دولت آباد
  • آغاز زندگی زوج‌های جوان مشهدی با یاد شهید سلیمانی در حرم رضوی
  • پیام های کاهش شرکت در نماز جمعه حجت الاسلام صدیقی