Web Analytics Made Easy - Statcounter

معان وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به اینکه از 15 فروردین‌ماه جاری آب زاینده‌رود به روی کشاورزان بازگشایی شد، گفت: نقش آب در جهش تولید بسیار تعیین‌کننده است.

قاسم تقی‌زاده خامسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به اینکه آب و تأمین آب چه نقشی در تحقق شعار «جهش تولید» خواهد داشت، گفت: نقش آب در تولیدات کشاورزی و صنایع نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و اگر آب نباشد زندگی و تولید نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس با قاطعیت می‌توان گفت که آب چه نقش مهمی در تمام بخش‌های اقتصادی و حتی خدماتی می‌تواند داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه آب و منابع آبی محدودی داریم و علی‌رغم بارش‌های مناسبی که در سال آبی جاری داشتیم هنوز میزان بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل 12درصد کاهش نشان می‌دهد، اظهار داشت: برای تحقق جهت تولید باید به سمت استفاده بهینه از آب حرکت کنیم که به  عنوان مثال در بخش کشاورزی به سمت الگوی مناسب کشت و گلخانه‌ای کردن محصولات کشاورزی بر روی تولید بیشتر و در بخش صنعت به سمت چرخش آب مجدد و چند باره در صنایع آب‌بر حرکت کنیم.

معان وزیر نیرو در امور آب و آبفا با تأکید براینکه این اقدامات می‌تواند در جهش تولید نقش به‌سزایی داشته باشد، گفت: وزارت نیرو علی‌رغم اینکه در منطقه زاینده رود بارندگی مناسبی نداشته است از 15 فروردین‌ماه جاری طبق وعده‌ای که داده بود آب زاینده‌رود را به روی کشاورزان باز کرد.

به گفته وی، بازگشایی آب زاینده‌رود به روی کشاورزان تا نیمه اول خردادماه ادامه خواهد داشت.

* افزایش 40درصدی مصرف آب نگران‌کننده است

تقی‌زاده خامسی در پاسخ به این سؤال که میزان مصرف آب شرب این روزهای کشور افزایش یافته چه توصیه‌ای به مردم در این روزها که شستن دست‌ها یکی از عوامل شکست کرونا است دارید، گفت: شستن دست‌ها این روزها می‌تواند در شکست کرونا مؤثر باشد پس بنابراین توصیه ما به مردم این است که در هنگام شستن دست‌ها از بازگذاشتن شیر آب در هنگامی که دست‌های خود را شستشو می‌دهند خودداری کنند.

وی افزود: مردم دقت داشته باشند که پس از اینکه شستن دست‌ها با مایع دستشویی به اتمام رسید شیر آب را باز کنند چرا که باز نگذاشتن شیر آب به مدت 20 ثانیه می‌تواند 6 لیتر آب را صرفه‌جویی دهد.

تقی‌زاده خامسی ادامه داد: رشد 40درصدی مصرف آب در این نقطه زمانی نگران‌کننده است چرا که با نزدیک شدن به فصل گرما و وارد مدار شدن کولرهای آب تأمین آب نگران‌کننده خواهد شد.

*‌ افزایش قیمت آب مطرح نیست

وی در پاسخ به این سؤال که آیا پیشنهاد افزایش تعرفه آب به شورای اقتصاد صحت دارد یا خیر، گفت: به هیچ عنوان تغییر قیمت آب مطرح نیست و تعرفه‌ها کماکان مثل سال گذشته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آب زاینده رود وزیر نیرو تولید روی کشاورزان آب زاینده رود نگران کننده شستن دست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۸۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش۴۵ درصدی تولید اکسید مولیبدن

حسین محمودی گفت: مجتمع مس شهربابک در زمینه تولید اکسید مولیبدن طی پارسال با افزایش ۴۴/۹ درصدی به تولید ۲ هزار و ۲۶۷ تن رسید و رکورد جدیدی را ثبت کرد.

وی افزود: با تلاش مستمر کارکنان مجتمع مس سرچشمه، علاوه بر ثبت رکورد جدید در زمینه اکسید مولیبدن، کنسانتره تولیدی تغلیظ میدوک با افزایش ۵/۵ درصدی به میزان ۱۶۶ هزار و ۴۳۹ تن رسید و رکورد جدیدی به ثبت رسید. همچنین مجموع کنسانتره تولیدی پارسال در مجتمع مس شهربابک نیز برابر با ۱۹۰ هزار و ۳۶۸ تن است.

 مدیر مجتمع مس شهربابک به ثبت رکوردهای جدید تولیدی در زمینه های سنگ سولفور استخراجی معدن میدوک، سنگ سولفور فراوری شده تغلیظ و نرخ خوراک تغلیظ میدوک نیز اشاره کرد و گفت: سنگ سولفور استخراجی معدن میدوک با ۲/۴ درصد افزایش نسبت به رکورد قبل، به میزان ۸ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۳۴۶ تن در سال ۴۰۲ رسید. 

وی تصریح کرد: تولید سنگ سولفور فرآوری شده تغلیظ با ۱/۶ درصد افزایش به ۷ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۱۳ تن رسید و نرخ خوراک تغلیظ نیز با ۱/۳درصد افزایش به میزان ۹۳۲ تن در ساعت رسید و رکورد های جدیدی را به ثبت رسانده اند.

 محمودی ثبت رکوردهای تولیدی را مرهون سخت کوشی کارکنان مجتمع مس دانست و ابراز امیدواری کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم بتوانیم گام های مثبتی در مسیر افزایش تولید و رونق اقتصادی برداریم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • پیش بینی تولید ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال جاری
  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید و پایداری در خودکفایی گندم کشور
  • وضعیت شاخص تولید و فروش شرکت‌های صنعتی بورسی
  • زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
  • افزایش۴۵ درصدی تولید اکسید مولیبدن
  • از سیر تا پیاز درباره قهوه
  • افزایش ۳۵ درصدی بهره وری آب در سطح مزرعه با سامانه آبیاری قطره‌ای
  • افزایش ۷.۶ درصدی تولید تخم مرغ در خراسان رضوی