Web Analytics Made Easy - Statcounter

برهان المعموری به پایگاه خبری المعلومه گفت: الزرفی همچنان با اعتراض از سوی  گروههایی مانند ائتلاف فتح، دولت قانون و جریان حکمت روبه روست و این نیروها در داخل مجلس تاثیرگذار هستند.

وی خاطرنشان کرد که شاید کابینه الزرفی به دلیل مخالفت‌های کنونی در داخل پارلمان، تصویب نشود.

المعموری در عین حال گفت که الزرفی قصد عقب نشینی ندارد و به تلاش برای تشکیل کابینه ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الزرفی نخست‌وزیر مامور تشکیل دولت با وجود مخالفت‌های فراکسیون‌های عمده شیعه در پارلمان عراق، روز شنبه برنامه دولت خود را به رییس پارلمان ارایه کرد.

برنامه دولت الزرفی که نسخه‌ای از آن در رسانه‌های روز گذشته  عراق منتشر شد، حول محور مهار «ویروس کرونا»، تهیه بودجه ۲۰۲۰ و فراهم کردن بستر لازم برای انتخابات زودهنگام در این کشور است.

سازماندهی نیروهای مسلح و حمایت از «الحشد الشعبی» و «نیروهای پیشمرگ» به عنوان نیروهای رسمی عراق از دیگر برنامه‌های دولت الزرفی عنوان شده است.

وی بر انحصار سلاح در دست دولت و پایان بخشیدن به حمل سلاح در انظار عمومی و رسیدگی به مطالبات تظاهرکنندگان تاکید کرده است، بدون اینکه در این خصوص جزییات اجرای این برنامه‌ها را عنوان کند.

الزرفی همچنین بر بازگرداندن آوارگان ناشی از تروریسم به شهر و دیارشان و کمک به اقشار فقیر جامعه، بهبود وضعیت اقتصادی از طریق کاهش هزینه‌های دولت و حل مشکلات بین بغداد و اربیل تاکید کرده است.

نخست‌وزیر مامور تشکیل دولت عراق در خصوص روابط خارجی، خود را ملزم به ایجاد روابط متوازن با همه کشورهای همسایه، منطقه و جهان کرده و گفته است که تلاش می‌کند که عراق محلی برای پیوندها باشد و نه درگیری‌ها.

الزرفی ۲۷ اسفند گذشته با حکم «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق مکلف به تشکیل دولت انتقالی شد، وی ۳۰ روز مهلت دارد کابینه خود را برای رای اعتماد به مجلس معرفی کند• 

پروندهٔ خبری گره کور تشکیل دولت عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است

سید شمس الدین حسینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به جماران گفت: به جای تغییر باید دنبال بهبود بود و بهبود نیز با جابه‌جایی افراد اتفاق نمی‌افتد بلکه با بهبود سیاست و روش‌ها مقدم بر تغییرات افراد است.

حسینی گفت: روز گذشته جلسه‌ای با قالیباف رئیس مجلس و کمیسیون‌های اقتصادی، چون جهش تولید، برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در خصوص بهبود روش‌ها داشتیم. البته ما تصمیم نمی‌گیریم بلکه در چارچوب نظارتی کار را دنبال کنیم. ما در آستانه انتقال مجلس یازدهم به دوازدهم هستیم رویکرد صحیح این است که بهبود سیاست‌ها را پیش بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز تاثیرگذار است، یا نه، گفت: بله، اتفاقات در حوزه بین‌الملل در قیمت ارز بسیار تاثیرگذار است.

دیگر خبرها

  • تحقق توسعه پایدار با همدلی و انسجام مجلس و دولت
  • واکنش نماینده دماوند و فیروزکوه به تشکیل استان تهران شرقی
  • جنجالی که نماینده مشهد درباره «بمب اتم» برپا کرد؛ کریمی قدوسی کیست؟
  • راهیابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • راه‌یابی کاندیداها از یک لیست به مجلس بعید است
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • در دور دوم انتخابات ۴۵ نماینده راهی مجلس می‌شوند
  • از موافقت با تشکیل سازمان سپند تا حضور وزرای دولت در کمیسیون‌های مجلس
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است