Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:06:08 GMT

باران‌ تالاب‌های خوزستان را احیا کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۹۰۸۶

باران‌ تالاب‌های خوزستان را احیا کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، محمد جواد اشرفی روز شنبه در بازدید از تالاب هورالعظیم  درباره وضعیت تالاب‌های استان بیان کرد: با توجه به بارش‌های سال گذشته و اعمال مدیریت در تامین حقابه و حفظ و نگهداشت آب، وضعیت فعلی تالاب‌های استان مطلوب است.

وی افزود: میزان آبگیری تا به امروز در تالاب هورالعظیم ۹۶درصد، تالاب شادگان ۹۰ درصد، بامدژ ۸۶ درصد، میانگران ۸۴ درصد و بندون ۴۰ درصد برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشرفی ادامه داد: تالاب‌ها به دلیل نقش کارکردی در معیشت و اقتصاد تالاب‌نشینان و البته محیط زیست، حیات پرندگان، آبزیان و جاندارانی که زندگی‌شان به زنده ماندن تالاب‌ها وابسته است بسیار با اهمیت هستند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تالاب میانگران در ایذه امسال به صورت مستمر آب داشت و میزان آب در این تالاب کاهش پیدا نکرده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان درخصوص تالاب های هور العظیم و شادگان گفت: علاوه بر نزولات جوی مناسب ، اجرای برنامه های مدیریتی آب در این تالاب‌ها باعث شده  تا بسیاری از قسمت‌ها که سال‌های قبل، خشک و به عنوان کانون‌های گرد وغبار در استان تبدیل شده بودند، زیر آب رفته و باعث شدند تا کانون‌های گرد وغبار در این قسمت‌ها  مهار شود.

 اشرفی در بخش پایانی سخنان خود در خصوص مهاجرت پرندگان به تالاب‌های استان نیز اظهار داشت: در زمستان سال گذشته تالاب‌های خوزستان پذیرای جمعیت زیادی از پرندگان مهاجر بودند و شاهد افزایش حدود ۱۰ درصدی جمعیت پرندگان مهاجر به  تالاب‌های استان بوده‌ایم.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست معاونت طبیعی و تنوع زیستی تالاب اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان روز جهانی تالاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان روز جهانی تالاب سازمان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان روز جهانی تالاب حفاظت محیط زیست تالاب های استان تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۹۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده گیری مار افعی سمی در یکی از مدارس حاشیه تالاب بامدژ

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، احمد فریسات گفت: پس از تماس مدیر مدرسه با مرکز پایش تالاب بامدژ مبنی بر مشاهده یک حلقه مار در محوطه مدرسه، ماموران یگان مستقر در مرکز بلافاصله در مدرسه حضور پیدا کرده و با توجه به سمی بودن گونه مار مشاهده شده، پس از قرار دادن آن در ظرفی مناسب، در بخشی از حاشیه تالاب بامدژ رهاسازی کردند.

وی افزود: مار جعفری از تیره مار‌های افعی است که با توجه به شروع فصل گرما مجددا در محیط پیرامون خود شروع به فعالیت کرده و به طور عمده از جوندگان، پرندگان کوچک و بعضی از حشرات تغذیه می‌کند.

فریسات ادامه داد: انتظار می‌رود هموطنان در حین مواجه با اینگونه از جانداران در ابتدا ضمن حفظ آرامش خود، با نزدیکترین مراکز و ادارات محیط زیست یا آتش نشانی محل تماس بگیرند و با توجه به اینکه اینگونه مخلوقات الهی در تنظیم جمعیت جوندگان و حشرات محیط زیست پیرامون نقش بسزایی ایفا می‌کنند از کشتن آنها اجتناب کنند، زیرا خالق هستی در آفرینش هرگونه‌ای از مخلوقات حکمت و استدلالی نهفته دارد.

براساس این گزارش طبق مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست در سال ۱۳۹۸، مبلغ ضرر و زیان وارده برای اینگونه از مار‌ها در گروه مار‌های افعی را ۱۵ میلیون ریال در نظر گرفته است.

تالاب بامدژ سومین تالاب مهم در استان خوزستان به شمار می‌رود که در میان سه شهر اهواز، دزفول و شوش قرار دارد.

دیگر خبرها

  • آبگیری بخشی از وسعت تالاب جازموریان در اثر بارندگی‌های اخیر
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری
  • زنده‌گیری مار افعی در یک مدرسه
  • زنده گیری مار افعی سمی در یکی از مدارس حاشیه تالاب بامدژ
  • (ویدیو) رویا کجاست؟