Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشت گروه مقاومت عراق با صدور بیانیه‌ای مشترک حضور نیروهای آمریکایی در عراق را اشغالگری دانسته و بر ادامه مقاومت تا خروج کامل این نیروها از عراق تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، هشت گروه مقاومت عراق با صدور بیانیه‌ای مشترک حضور نیروهای آمریکایی در عراق را اشغالگری دانسته و بر ادامه مقاومت تا خروج کامل این نیروها از عراق تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه هشدار داده شده است که در صورت عدم خروج ، خاک عراق را به جهنمی برای اشغالگران تبدیل خواهند کرد.

این بیانیه که به امضای هشت گروه مقاومت اسلامی عراق یعنی جنبش عصائب اهل الحق، گردانهای سید الشهداء(علیه السلام)، جنبش الاوفیاء، جنبش جند الامام، جنبش النجباء، گردانهای الامام علی(علیه السلام)، سرایا عاشورا و سرایا الخرسانی حامل پیامی در سه سطح است.

این بیانیه پس از آن صادر شد که آمریکا همچنان بر ادامه حضور نظامی در عراق تاکید دارد و مصوبه پارلمان مبنی بر خروج نظامیان این کشور از عراق را نادیده گرفته است لذا پیام اول آن خطاب به آمریکا و هشدار به  تداوم حضور اشغالگران در عراق است.

این بیانیه همچنین پس از آن صورت گرفت که آمریکا نیروهای خود را از برخی از پایگاه های نظامی خود در عراق خارج و آنها را به عراقی‌ها واگذار کرده و این نیروها را در پایگاههای مشخصی از جمله «عین الاسد» واقع در استان الانبار و حریر در استان اربیل متمرکز کرده و سامانه پدافندی  برای حمایت از نظامیان خود در این پایگاه‌ها مستقر کرده است.

در واقع گروههای مقاومت با صدور این بیانیه هشدار دادند که این تحرکات جدید آمریکا و واگذاری برخی از پایگاه های نظامی به عراقی‌ها نه تنها به معنای خروج تدریجی از عراق نیست بلکه استقرار سامانه پاترویت در عراق نشان می دهد که آمریکا تصمیمی برای خروج از عراق ندارد بلکه برای آینده این کشور برنامه دارد و برای حضوری طولانی مدت در این کشور می‌اندیشند. طرحی که «سعد السعدی» عضو دفتر سیاسی عصائب اهل الحق از آن پرده برداشت .

گروههای سیاسی عراق در این بیانیه در واقع «نقشه راه» مقاومت اسلامی را برای مقابله با اشغالگران و شکست طرح های آنها در مراحل آینده ترسیم کردند چرا که در این بیانیه تاکید شده است که عملیات‌های گذشته تنها پاسخ کوچکی به تجاوزات اشغالگران بوده گرچه همین را تاب نیاوردند و مجبور شدند که نیروهای خود را خارج و آن را در پایگاههای مشخصی متمرکز کنند و سامانه پدافند هوایی برای حمایت از آن بیاورند لذا اگر همه گروههای مقاومت تصمیم بگیرند که در آن واحد، با اشغالگران مقابله کنند، چه واکنشی خواهد داشت؟.

پیام دوم آن که خطاب به گروههای سیاسی است که در آن از نحوه تصمیم  «برهم صالح» ٰرئیس جمهور برای معرفی عدنان الزرفی برای تشکیل کابینه جدید و عملکرد برخی جریان‌های سیاسی و نمایندگان پارلمان در حمایت از وی به شدت انتقاد شده است . در این بیانیه همچنین ابراز امیدواری شده است که نمایندگان اکثریت پارلمان به کابینه نامزد جنجالی رای ندهند.

در واقع یکی از دلایل اصلی مخالفت گروههای مقاومت با نامزدی الزرفی حمایت‌های آشکار آمریکا از شخص وی و نادیده گرفتن الزرفی به مصوبه پارلمان در خروج نظامیان آمریکایی از عراق است . به عقیده گروههای مقاومت در برنامه دولتی الزرفی که روز شنبه به ریاست مجلس ارائه شده مصوبه پارلمان عراق در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از عراق کاملا نادیده گرفته شده است. مسئله ای که خطوط قرمز گروههای مقاومت تلقی شده و لذا طبیعی است هر نامزدی که این مسئله اساسی را نادیده بگیرد مورد حمایت جریان مقاومت نیز نباشد.

بیانیه پایانی گروههای مقاومت اسلامی عراق خطاب به ملت عراق است که به ملت عراق اطمینان داده می‌شود مقاومت نه تنها در میدان‌های نظامی در کنار آنهاست بلکه در دیگر عرصه‌ها از جمله مبارزه با هر خطری که عراق را تهدید کند در کنار ملت عراق خواهد بود هر چند این دشمن جدید ویروسی کُشنده باشد آنچنان که در این بیانیه از «کرونا» به دشمن جدید جان ملت عراق یاد شده است.  

با بیانیه گروههای مقاومت در عراق به نظر می‌رسد اوضاع سیاسی عراق وارد مرحله جدیدی شده و کار بر آمریکایی‌ها در آینده دشوار خواهد شد چرا که آمریکایی‌ها باید بین ماندن و فرار از عراق یکی را انتخاب کنند که در صورت عدم خروج با مقاومت سرسختانه تمامی گروههای مقاومت مواجه خواهد شد و تبعات سختی فرا روی آنها خواهد بود.  

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گروه های مقاومت عراق نیروهای آمریکایی الحشد الشعبی گروههای مقاومت ملت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق

پس از آنکه رویترز به نقل از کتائب حزب‌الله عراق مدعی ازسرگیری حملات این گروه مقاومت علیه پایگاه‌های نظامی آمریکایی شد،رسانه‌های نزدیک به محور مقاومت با رصد بیانیه‌های منتشر شده، این خبر را تکذیب کردند

به گزارش مشرق، «کتائب حزب‌الله عراق هیچ بیانیه جدیدی منتشر نکرده است». این را خبرنگار شبکه المیادین لبنان پس از انتشار خبر ازسرگیری حملات این گروه مقاومتی علیه مواضع آمریکایی‌ها گزارش داد.

پس از آنکه خبرگزاری رویترز مدعی از سرگیری حملات کتائب حزب‌الله عراق به دلیل عدم پیشرفت در موضوع خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از این کشور در جریان سفر نخست‌وزیر محمد شیاع السودانی به واشنگتن شد، رسانه‌های نزدیک به محور مقاومت صحت این خبر را زیر سوال بردند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز نیز نوشت، طی ۴۸ ساعت گذشته کتائب حزب الله عراق نه بیانیه‌ای صادر کرده نه سخنگویش موضعی گرفته است.

آنچه در این خصوص منسوب به حزب الله عراق منتشر شده، صحیح نیست. رونوشت به رویترز، اسکای نیوز و الجزیره.

این در حالی است که در پی حمله‌ای جدید به مقر غیرقانونی نیروهای آمریکایی در شمال سوریه، رویترز و پس از آن چند رسانه دیگر به نقل از آن، ادعا کردند، کتائب حزب الله عراق، حملات به نیروهای آمریکایی را از سر می‌گیرد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • تکذیب بیانیه منسوب به حزب‌الله عراق درمورد ازسرگیری حملات علیه پایگاه‌های نظامی آمریکا
  • تکذیب بیانیه منسوب به کتائب حزب‌الله عراق
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در شمال شرق سوریه
  • حمله مقاومت عراق به پایگاه آمریکا در دیرالزور سوریه
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • لزوم عضویت استادان کارگروه جغرافیا در کمیته‌های ارتقای اساتید/ محور‌های ۱۰ گانه خروج از ساختار معیوب جغرافیا
  • تصمیم بی سابقه آمریکا برای تحریم یک واحد از ارتش اسرائیل/  تصویب کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل/ حمله پهپادی مقاومت عراق در جولان اشغالی/ احضار سفرای چند کشور توسط اسرائیل
  • حمله مقاومت عراق به مواضع رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به جولان اشغالی