Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@12:35:40 GMT

۲۰۰ هزار بانوی بسیجی در سنگر مقابله با کرونا فعالیت دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۹۴۷۱

۲۰۰ هزار بانوی بسیجی در سنگر مقابله با کرونا فعالیت دارد

مینو اصلانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده ایرنا، با بیان اینکه بیش از ۹ میلیون عضو بسیج جامعه زنان در سطح شهرها، روستاها، دانشگاه ها، مدارس و غیره فعالیت می کنند، افزود: در بحران ویروس کرونا، از این تعداد، بیش از ۲۰۰ هزار خواهر بسیجی در قالب گروه های جهادی خدمات، در بیمارستان ها حضور دارند؛ از جمله امدادگران بسیجی که برای کمک به عزیزان کادر درمانی در بیمارستان ها فراخون شده اند و گروه های خدماتی که برای یاری رساندن به بیماران در بیمارستان ها و نقاهتگاه ها مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: گروه های جهادی زیادی در حال تولید ماسک و گان هستند که در تهران بزرگ بالغ بر ۲۰۰ هزار ماسک روزانه تولید می شود. همین مقدار در شهرری و سایر شهرهای استان تهران در حال تولید است که خوشبختانه همین روند در سراسر کشور در جریان است.

از تهیه بسته های معیشتی برای حاشیه نشینان تا ارسال غذای گرم به خانواده مستمندان

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، تهیه غذای گرم برای خانواده هایی که درگیر ویروس کرونا هستند و فرصت تهیه غذا برای فرزندان خانواده محدود است را از دیگر اقدامات خواهران بسیجی عنوان کرد و اظهار داشت: این خواهران غذای گرم را به منازل این افراد می رسانند.

وی ادامه داد: خواهران بسیجی بطور روزانه و مستمر به تهیه ارزاق برای خانواده هایی که سرپرست خانواده روزمزد بوده و در برهه زمانی کنونی دچار بیکاری شده اند، می پردازند و این بسته های معیشتی هر روز تهیه و در اختیار این خانواده ها قرار می گیرد.

اصلانی در مورد یاری رساندن به حاشیه نشینان هم یادآور شد: به حاشیه نشین ها هم که عمدتا روزمزد بوده و با مشکلات مالی مواجه هستند در کنار بسته های معیشتی شامل گوشت گرم، برنج، مرغ و سایر ملزومات که تهیه و توزیع می شود، وسایل بهداشتی از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی کنننده هم ارایه می شود.

خواهران بسیجی در خط مقدم امدادرسانی به کادردرمانی و بیمارستانی

اصلانی در ادامه این گفت وگو، از تجلیل و اهدای گل خواهران بسیجی به خانواده های کادر درمان، پزشکان و پرستاران در سطح کشور خبر داد و افزود: تهیه آب میوه بویژه آب هویج برای بیمارستان ها و کادردرمان که بسیار مورد نیاز آنان است از اولویت های بسیج است که عمدتا در منازل و مساجد تهیه و در اختیار قرار داده می شود.

وی تصریح کرد: در یکی از پایگاه های بسیج در تهران، روزانه ۲ هزار بسته میوه برای کادردرمانی بیمارستان مسیح دانشوری تهیه و اهدا می شود.

اصلانی درباره ابتکار عمل دیگر بسجیان در این بحران خاطرنشان کرد: در کنار کارهای خوبی که در حال انجام است، می توان تهیه و ارائه روشویی پلاستیکی را یک کار ابتکاری دیگر از بسجیان دانست که در کنار در اصلی نانوایی کارگذاشته می شود تا اقشار مختلف مردم در کنار تهیه نان نکات بهداشتی مورد نظر را هم رعایت کنند تا زنجیره این بیماری قطع شودکه خوشبختانه مورد استقبال تمامی افراد جامعه قرار گرفته است.

راه اندازی سامانه مشاوره اسلامی برای واماندگان کرونایی

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور ضمن تاکید بر این که بیش از ۲۰۰ هزار نفر از خواهران بسیجی به صورت شبانه روز در تلاش برای کمک به شهروندان در روزهای کرونایی هستند و روزهای تعطیل برای آنها معنایی ندارد، گفت: در این روزها، سامانه مشاوره اسلامی هم راه اندازی شده که بهترین فضا و فرصت برای ارایه مشاوره و ایجاد آرامش در خانواده ها است.

وی درباره این سامانه توضیح داد: بیش از ۱۵۰۰ مشاور در این سامانه فعال هستند، افرادی که دوره های آموزش روانشناسی اسلامی را گذرانده و در دوره های مختلف شبکه سازی شده اند تا در خدمت مردم بویژه بیماران قرار بگیرند.

اصلانی هدف از ایجاد این سامانه را اینگونه عنوان کرد: بحران کرونا با ویژگی خاص خود، استرس و وسواس بسیاری در خانواده ها  ایجاد و آرامش خانواده ها را دچار خدشه کرده و امیدواریم با این سامانه مشاوره به ایجاد و استقرار آرامش در خانواده ها کمک شود و اقشار مختلف جامعه ضمن رعایت موارد بهداشتی، از وسواس ها، استرس ها و اختلافات پیشگیری کنند.

اهدای خون توسط خواهران بسیجی در ۱۸ فروردین

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با یادآوری این موضوع که در بحران کرونا، سازمان انتقال خون با کمبود خون و مشتقات آن مواجه است، تصریح کرد: با توجه به نیازی که کشور به تکمیل بانک اطلاعات خون دارد، روز دوشنبه ۱۸ فروردین ماه، خواهران بسیجی در سراسر کشور در پایگاه های اهدای خون حضور خواهند یافت و اقدام به اهدای خون خواهند کرد.

وی ادامه داد: با هماهنگی های صورت گرفته با سازمان انتقال خون در پایتخت، خواهران بسیجی برای اجرایی کردن این اقدام سراسری، روز دوشنبه در این سازمان حضور پیدا خواهند کرد.

اصلانی هدف از این حرکت را ترویج حس نوعدوستی و کمک به هموطنان نیازمند در سراسر کشور عنوان و خاطرنشان کرد: با تمامی پایگاه های اهدای خون سراسر کشور در سطح مراکز استان و برخی شهرها که این پایگاه در آن مستقر هستند، هماهنگی های لازم صورت گرفته و سازمان انتقال خون این کار را انجام می دهد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان انتقال خون سازمان بسیج مستضعفان پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان انتقال خون سازمان بسیج مستضعفان ویروس کرونا سازمان انتقال خون سازمان بسیج مستضعفان سازمان انتقال خون بسیج جامعه زنان خواهران بسیجی بیمارستان ها سازمان بسیج خانواده ها سراسر کشور اهدای خون ۲۰۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح زیست عفیفانه در جامعه ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله رشیدی پور صبح دوشنبه در جلسه قرارگاه پایداری خانواده و زیست عفیفانه کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: عملیات غرور آفرین سپاه پاسداران "وعده صادق" را تبریک می‌گوئیم و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب فرمودند اسرائیل باید تنبیه شود امروز شاهد این امر مهم به دست جوانان سپاهی کشورمان بودیم.

وی افزود: عملیات وعده صادق موجب شد جمهوری اسلامی بیش از گذشته پله‌های پیشرفت و ترقی را طی کند و به بالندگی خود برسد و این مهم نشان داد که ایران اسلامی می‌تواند در هر جایی که دشمن قصد تعرض به این کشور را داشته باشد با او مقابله می‌کند.

رشیدی پور تاکید کرد: امیدواریم روزی این غده سرطانی از بین برود و ملت‌های مسلمان و از جمله فلسطین رهایی یابد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان در ادامه به اهمیت تشکیل این قرارگاه اشاره کرد و بیان داشت: قرارگاه پایداری خانواده و زیست عفیفانه از اهمیت زیادی برخوردار است و تا زمانی که یک خانواده استحکام نداشته باشد و از سبک زندگی پیروی نکند نمی‌تواند با آسیب‌های مختلف اجتماعی مقابله کند.

رشیدی پور گفت: بسیاری از آسیب‌ها و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد به دلیل عدم استحکام بنیان خانواده است و باید برنامه‌های مهمی در راستای تحکیم بنیان خانواده ارائه کررد.

وی در ادامه به اجرای طرح مقابله با بد حجابی اشاره کرد و ابراز داشت: اجرای طرح مقابله با بی حجابی اهمیت بسیار زیادی دارد و باید دید که چرا این بی حجابی‌ها باید در استان کردستان رواج پیدا کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان گفت: امروزه شاهد کاهش فرزند آوری در جامعه هستیم و حتی خانواده‌هایی که از رفاه خوبی هم برخوردار هستند نسبت به این موضوع واکنش دارند و رویه تک فرزندی را پیش گرفته‌اند.

وی ادامه داد: هرجا که سنت‌ها رعایت شود ما شاهد هستیم بسیاری از مسائل و آسیب‌ها کمتر است بنابراین باید در راستای حفظ سنت‌ها تلاش کنیم.

رشیدی پور افزود: باید در این قرارگاه برنامه داشته باشیم و دستگاه‌ها برنامه‌های خود را در حوزه زیست عفیفانه ارائه کنند تا از این طریق بتوانیم به اجرای این امر مهم کمک کنیم و به صورت ریشه‌ای به رفع آسیب‌های اجتماعی کمک کنیم.

کد خبر 6085345

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • تولید، اشتغال و تأمین معاش خانواده، ثمره پشتکار بانوی اراکی
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • خبرهای خوب مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • اجرای طرح زیست عفیفانه در جامعه ضروری است
  • آیت‌الله اعرافی: جایگاه زن در خانواده جزو مسائل تمدنی ماست
  • برنامه‌ریزی شهری برای مقابله با چاقی شهروندان