Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، احمدعلی موهبتی در نخستین نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان در سال جدید اظهار داشت: رفع موانع تولید علاوه بر تاثیرگذاری در حوزه رونق اقتصادی این استان سبب امید و انگیزه در دل مردم خواهد شد.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان سال گذشته رشد اقتصادی خوبی را تجربه کرده که امسال نیز این روند با توجه به میزان نزول بارندگی مثبت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: امسال باید به حوزه تولید بیش از پیش توجه کنیم و این امر نیازمند همکاری همگان است.

وی کیفیت، قیمت مناسب و به دنبال آن رقابت را لازمه یک کار تولیدی مناسب دانست و افزود: باید تلاش شود تا هزینه تولید کاهش و به تبع آن قیمت کالا برای مصرف کننده مناسب باشد هر چند کیفیت خوب نیز باید توسط تولید کننده مدنظر قرار گیرد.

موهبتی به نقش راه در توسعه سیستان و بلوچستان اشاره کرد و افزود: آنچه در این استان مهم محسوب می‌شود و در تمام اسناد به آن اشاره شده توجه به تجارت و ترانزیت بوده که این امر نیازمند راه مناسب است.

وی تصریح کرد: سال گذشته بودجه مناسبی به ۲ بخش آب و راه سیستان و بلوچستان تعلق گرفت که امسال نیز این امر ادامه خواهد داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان به ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: نسبت بهبود یافتگان این ویروس در استان ۸۰ درصد است که این رقم در کشور ۳۵ درصد و در جهان ۲۳ درصد عنوان شده است.

وی از تلاش‌های کادر درمانی این استان قدردانی کرد و افزود: ویروس کرونا تنها با همکاری مردم و مسوولان از بین خواهد رفت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان و بلوچستان نیز گفت: جهش تولید در این استان نیازمند ایجاد تحریک در بازار داخلی و خارجی است.

مهرداد عرب اول ادامه داد: در حوزه داخلی توجه به مدیریت واردات و مبارزه با قاچاق و در حوزه خارجی توجه به ارزش افزوده و مواردی از این دست باید مدنظر باشد.

وی بیان کرد: تعداد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان در سال جدید به ۴۴ طرح افزایش یافته که در سال گذشته فقط ۲۷ پروژه داشتیم و این نشان از توجه سازمان برنامه بودجه کشور و پیگیری مصوبات سفر دکتر نوبخت و دکتر جهانگیری به استان است.

وی اظهارداشت:سیستان و بلوچستان از سال ۹۵ در حوزه اقتصادی مقاومتی ورود و ۱۳ محور توسعه‌ای و سند را تعریف کرد که این اسناد در سال ۹۵ و ۹۶ تبدیل به پروژه شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ۱۶ محرک اقتصادی سال ۹۷ مشخص که بخشی از پروژه‌های مصوب در قالب این ۱۶ محور قرار گرفت.

وی اظهارداشت: سال ۹۸ این امر تخصصی‌تر شد و سامانه‌ای به نام «نیپا» شکل گرفت که در این سامانه ۲۸ پروژه منتخب مشخص شد.

عرب اول گفت: تا امروز بیش‌از ۳۷نشست در حوزه اقتصاد مقاومتی با ۱۱۴ مصوبه که غالبا در بخش آب و کشاورزی بوده در سیستان و بلوچستان تشکیل شده است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری سیستان و بلوچستان اخبار اقتصادی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۹۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: متاسفانه ما شاهد محدوده‌ای به وسعت حدود ۳۲۰ کیلومتر منطقه درگیر سیلاب بوده‌ایم و چون این مناطق به صورت دشت است؛ خسارت‌ها نیز کاهش یافت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در فرمانداری شهرستان چابهار برگزار شد، اظهار داشت: به واسطه پیش بینی‌ها و اقدامات پیشگیرانه‌ای که پیش از وقوع سیلاب اخیر انجام شد، بحمدالله کمترین آسیب جانی را داشته‌ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در سیلاب اخیر حجم بسیار بالایی از آب در قسمت سرریز سد کهیر با ارتفاع 3 متر به وجود آمد که بحمدالله اکنون حجم ورودی آب بسیار کم شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه ما شاهد محدوده‌ای به وسعت حدود 320 کیلومتر منطقه درگیر سیلاب بوده‌ایم و چون این مناطق به صورت دشت است؛ خسارت‌ها نیز کاهش یافت. اما اگر این منطقه به صورتی بود که آب باید از یک محدوده خاص عبور کند یقیناً ویرانی‌های گسترده به بار می‌آمد.

کرمی ادامه داد: خوشبختانه کارهای بسیار خوبی طی این مدت در محدوده درگیر سیلاب در جنوب استان انجام شده اما باید کارهای باقیمانده نیز با سرعت مضاعف پیگیری و انجام شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: دو بالگرد جدید ارتش نیز در حال افزوده شدن به تیم‌های حاضر در منطقه است تا علاوه بر گروه‌های جهادی که در اختیار ستاد اجرایی هستند، با تلاش مضاعف هرچه زودتر از این بحران عبور کنیم.

وی افزود: باید مباحث آبرسانی با سرعت پیگیری شوند و تیم‌های موجود در منطقه نیز با تامین نیروی انسانی و امکانات از سایر استان‌ها تکمیل شوند تا روستاهای دارای تنش آبی مشکلاتشان کاسته شود. اعتبارات لازم برای افزودن دستگاه‌های راهسازی به راهداری داده شده است و این موضوع به اطلاع فرمانداران منطقه نیز قرار داده شده است.

کرمی ادامه داد: نکته بسیار حائز اهمیتی که در سیلاب گذشته هم بر آن تاکید شده است؛ آن است که باید از ‌آب‌های حاصل از باران‌های این چنینی استفاده مفیدی و لازم صورت گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان یادآور شد: ما دو اولویت مهم در امر سدسازی «سد کاجو» و «سد قصر قند» را در منطقه دنبال می‌کنیم چرا که با ساخت این سدها بخشی از آب حاصل از باران‌های سیلابی کنترل می‌شوند.

وی افزود: بر همین اساس بخش مطالعاتی سدهای حوزه جنوب انجام شده و به رئیس جمهور محترم ارائه شده است همچنین در بخش هوتگ ها به دنبال استفاده مفید از از آنها برای ذخیره و جلوگیری از خسارات ناشی از سیلابها هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: به هیچ وجه پذیرفتنی نیست که ما هر ساله در این منطقه شاهد توزیع پتو، سبد کالا و لوازم خانگی و مهمتر از آن ویرانی زیرساخت‌ها، کشاورزی و منازل مردم باشیم چراکه این واقعاً امری مشکل است.

کرمی با بیان اینکه باید تمام پروژه‌های سطح استان با دقت کافی و انجام مطالعات و پیش‌بینی‌های لازم انجام شوند، گفت: خوشبختانه بخش مطالعاتی سدهای حوزه جنوب استان انجام شده و به رئیس جمهور محترم نیز ارائه شده تا این موضوع به عنوان اولویت کاری منطقه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان دانشگاه سیستان به انتصاب مجدد مدیر متخلف
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • سد سازی در جنوب سیستان و بلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد
  • بررسی مشکلات یک هزار و ۱۶۳ واحد تولیدی استان همدان
  • احیای واحدهای تولیدی در مازندران اولویت است
  • سدسازی در جنوب سیستان وبلوچستان در اولویت کاری منطقه
  • بازدید‌های میدانی کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان از پروژه‌های مهم
  • سفر استاندار سیستان و بلوچستان به شهرستان زهک