Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی سازمان حفظ نباتات گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی، از چند روز آینده دسته‌جات جدید ملخ صحرایی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس و دریای سرخ وارد ایران خواهد شد. تاریخ انتشار: 08:30 - 17 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۹۸۴۸ سید محمدرضا میر سخنگوی سازمان حفظ نباتات، در گفت وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان در خصوص مبارزه با ملخ صحرایی در استان‌های کشور اظهار کرد: از اواسط زمستان سال گذشته که مبارزه با ملخ صحرایی آغاز شد تاکنون بالغ بر ۵۴ هزار و ۶۶ هکتار مبارزه با این آفت صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ۶ استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، فارس، بوشهر و کرمان هم اکنون درگیر مبارزه با ملخ صحرایی هستند که در میان این استان ها، استان هرمزگان با سطحی معادل ۲۴ هزار هکتار بیشترین مبارزه در آن صورت گرفته است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات بیان کرد: در چند روز گذشته شاهد بارندگی‌های پیاپی در استان‌های جنوبی کشور بودیم که این موضوع به افزایش تخم ریزی و فعالیت ملخ‌های صحرایی دامن زد.

میر با اشاره به ورود دسته جات جدید ملخ صحرایی طی روز‌های آینده ادامه داد: وزش باد از سمت کشور عمان، کشور‌های حاشیه دریای سرخ و خلیج فارس که منبع ملخ صحرایی هستند، باعث می‌شود تا چند روز آینده شاهد ورود دسته جات انبوهی از ملخ صحرایی به کشور باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به پیش بینی‌هایی که توسط سازمان فائو و سازمان‌های داخلی صورت گرفته است در سال جاری با حجم زیادی از ملخ صحرایی و مبارزه با این آفت مواجه خواهیم بود که پیش بینی می‌شود سطح مبارزه تا پایان تابستان سال جاری به یک میلیون هکتار برسد.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات خاطر نشان کرد: با توجه به این پیش بینی ها، تمهیدات لازم برای مبارزه با ملخ صحرایی در استان‌هایی که مورد هجوم این آفت هستند انجام گرفته است و هیچ جای نگرانی درخصوص مبارزه‌ها وجود ندارد.

  بیشتر بخوانید: تجهیزات و اعتبارات برای مبارزه با ملخ صحرایی مهیا است/ پیش بینی مبارزه تا یک میلیون هکتار

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ملخ صحرایی اخبار اقتصادی محصولات کشاورزی سخنگوی سازمان حفظ نباتات مبارزه با ملخ صحرایی دسته جات پیش بینی چند روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۹۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید

رسول سعیدیان معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد گفت: گندم‌کاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های‌هرز و بیماری سن را در مزارع خود شروع کردند و تاکنون ۱۱ هزار هکتار از مزارع گندم دیم و ۴ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزار گندم آبی را علیه آن سم‌پاشی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: کشاورزان باید حین مبارزه با علف‌های‌هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهادکشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های‌هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهادکشاورزی مهاباد ادامه داد: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه «پوره سن» نیز عملیات سم‌پاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهادکشاورزی انجام خواهد شد.

سعیدیان با اشاره به بازدید‌های دوره‌ای کارشناسان جهادکشاورزی از مزارع این شهرستان، افزود: ارائه راهکار‌هایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های‌هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی جاری بیش از ۵۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت، گفت: از این میزان ۴۵ هزار هکتار به مزارع دیم گندم و ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز به گندم آبی اختصاص یافته است.

وی به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم موردنیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سم‌پاشی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان / ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • رگبار باران و باد شدید در ۹ استان | ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی هفته آینده
  • تساوی نماینده فوتبال اردبیل در لیگ دسته ۲
  • تساوی نماینده فوتبال اردبیل در لیگ دسته ۲ فوتبال
  • سه ایرانی در لیگ جهانی کاراته کامبت
  • نتایج بازی‌های چهارم مرحله نیمه پایانی لیگ بسکتبال دسته یک حرفه‌ای مردان
  • مبارزه با انواع بیماری و آفت در سطح دو میلیون و ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کشور
  • ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی جهادکشاورزی در کشور به مسکن اختصاص یافت
  • خسارتی از بیماری «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشد