Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@19:31:52 GMT

قرنطینه خانگی فرصتی مغتنم برای تولید «صنایع دستی» + عکس

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۹۵۳۶

قرنطینه خانگی فرصتی مغتنم برای تولید «صنایع دستی» + عکس

مدیرعامل تعاونی صنایع دستی بانوان امید بندرلنگه گفت: قرنطینه خانگی فرصتی مغتنم برای تولید صنایع دستی در منازل است.

سناء شهابی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرلنگه اظهار داشت: این روزها که کشور به نوعی درگیر ویروس کروناست و وزارت بهداشت جهت پیشگیری از شیوع این ویروس، مردم را به ماندن در خانه و به اصلاح قرنطینه خانگی توصیه می‌کند می‌توان در خانه ماندن را فرصتی مغتنم برای تولید صنایع دستی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از سرگرمی‌هایی که می‌توان به چشم در آمدزایی نیز به آن نگریسته شود همین پرداختن به صنایع دستی است که این هنر زیبا می‌تواند ساعات مفرحی را در کنار دیگر اعضای خانواده نیز برای ما به‌وجود آورد.

مدیرعامل تعاونی صنایع دستی و گردشگری بانوان امید شهرستان بندرلنگه اضافه کرد: در ایام قرنطینه خانگی گاهأ بیکاری، ما را آزار می‌دهد در صورتی که می‌توانیم با ابزاری ساده و با فراگیری صنایع دستی مربوط به شهر خودمان از طریق فضای مجازی به این کار مشغول شویم و این هنرهای  دستی کوچک و بزرگ و زن و مرد هم نمی‌شناسد و همه می‌توانند به آن مشغول شوند.

شهابی خاطرنشان کرد: در بندرلنگه نیز اعضای این تعاونی در ایام تعطیلات نوروزی و روزهای قرنطینه خانگی بیکار ننشستند و به تولیدات صنایع دستی در منزل پرداختند.

وی بیان داشت: از جمله آثار این صنعتگران می‌توان به ساخت کیف‌های چرمی، تزئینات گلابتون، گلدوزی با کاموا، صدف‌سازی، چهل تکه‌دوزی و... اشاره کرد که همین تولیدات را ما از طریق فضای مجازی برای این عزیزان به فروش می‌رسانیم.

مسؤول انجمن صنایع دستی بسیج هنرمندان شهرستان بندرلنگه در پایان یادآور شد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مردم عزیز علی‌الخصوص بانوان را به در خانه ماندن و مشغول شدن به کار صنایع دستی در منزل در ایام قرنطینه خانگی توصیه می‌کنیم.

انتهای پیام/۸۸۰۲۸

منبع: فارس

کلیدواژه: صنایع دستی وزارت بهداشت تولید فضای مجازی بندرلنگه هرمزگان قرنطینه خانگی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۹۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان

به‌گزارش جام جم آنلاین از گرگان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مجید رحمانی خلیلی با اعلام این خبر گفت: موافقت‌نامه اصولی 14 طرح سرمایه‌گذاری گردشگری اعم از اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، گردشگری ساحلی، واحد پذیرایی، هتل‌آپارتمان و مرکز تفریحی سرگرمی در شهرستان‌های استان با حجم سرمایه‌گذاری  بالغ‌بر 5 هزار میلیارد ریال در اولین جلسه کمیسیون فنی سرمایه‌گذاری در سال جاری صادر شد.

 

معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان خاطرنشان کرد: این طرح‌ها با ایجاد زمینه اشتغال حدود 200 نفر طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جلسه اخیر کمیسیون فنی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری استان بررسی و مورد تصویب قرار گرفت.

او تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع در اعطای مجوزهای لازم برای ایجاد تأسیسات گردشگری در سطح استان از اولویت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان است.

دیگر خبرها

  • موافقت با ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • موافقت با 14 طرح سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در گلستان
  • ثبت بیش از ۲۶ میلیون نفر بازدید از اماکن گردشگری خوزستان
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت‌ها حذف می‌شود
  • درج نام مادر روی کارت ملی منتفی است/ نام پدر هم از روی کارت ها حذف می شود
  • شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌فرهنگی قم
  • صنایع دستی روستای قلعه بالا
  • صدور ۵۱۴ مجوز سه گانه صنایع دستی در خراسان‌شمالی