Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@00:56:02 GMT

رقابت اتمی؛ اولویت ترامپ در بحبوحه همه‌گیری کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۹۵۷۰

رقابت اتمی؛ اولویت ترامپ در بحبوحه همه‌گیری کرونا

مارک اسپر عصر شنبه در یادداشت توئیتری خود این مطلب را نوشت و این مساله را اولویت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم دانست و مدعی شد برای حفاظت از مردم آمریکا و متحدانش است.

این موضوع، انتقادات زیادی را در بین فعالان مدنی آمریکایی برانگیخت به گونه‌ای که لیه بولگر یکی از فرماندهان بازنشسته نیروی دریایی آمریکا، اظهار کرد: اگر زمانی برای برقراری ارتباط بین اولویت‌های بودجه فدرال برقرار کنیم، اکنون است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ما یک تریلیون دلار در سال بودجه نظامی داریم اما دستگاه‌های تنفسی کافی نداریم. هزاران سلاح اتمی داریم اما ماسک پزشکی کافی نداریم.

رئیس کمیته هماهنگی جهان ماورای جنگ اضافه کرد: چه زمانی ما پول‌هایمان را برای مردم به جای آسیب رساندن به آنها هزینه می‌کنیم.

در حالی که سیستم بهداشتی درمانی و همچنین خدمات بیمه‌ای در آمریکا به طرز وحشتناکی در مقابله با کرونا درمانده است و اعتراض بسیاری از اعضای کنگره همچون برنی سندرز و اوکازیو کورتز را به همراه داشته است، بودجه سال ۲۰۲۱ آمریکا اولویت‌های غمباری را برای مردم این کشور رقم زده است.

در این بودجه برای تسیلحات هسته‌ای ۴۴.۵ میلیارد دلار یعنی ۱۹ درصد بیشتر از بودجه سال ۲۰۲۰ پیش بینی شده است در حالی که برای مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها ۵.۵ میلیارد دلار و ۱۸.۶ درصد کمتر از بودجه امسال در نظر گرفته شده است.

همچنین در شرایطی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بارها از کرونا به عنوان یک دشمن نامرئی نام برده است و می‌گوید در جنگ با آن هستند، بودجه مرکز مقابله با تهدیدهای بیولوژیکی ۳۷ درصد کمتر از گذشته شده و به رقم ۱۲۷ میلیون دلار رسیده است.

در بودجه سال ۲۰۲۱، بودجه موسسه ملی سلامت هم هفت درصد کاهش یافته و ۳۸.۷ میلیارد دلار در نظرگرفته شده است.

سوزان دیماگیو تحلیلگر ارشد موسسه کارنگی هم نوشت ترامپ در صحنه جهانی به عنوان نیرویی بی‌ثبات‌کننده دیده می‌شود که چند جانبه‌گرایی را تضعیف می‌کند حتی وقتی که به نفع ایالات متحده باشد.

وزیر دفاع آمریکا که این روزها نیروهای تحت امر وی هم مبتلا به کرونا شده‌اند، در حالی مسابقه تسلیحات اتمی را کلید می‎‌زند که کادر درمانی آمریکا با کاهش جدی پرسنل مواجه هستند و اندرو کومو فرماندار نیویورک علاوه بر فراخوان خدمت در بیمارستان‌ها دستور داده است دانشجویان پزشکی در آستانه فارغ التحصیلی هم به بیمارستان‌ها بیایند تا در این زمان «خارق العاده» در کمک به نیویورک نیازمند، مشارکت داشته باشند.

کد خبر 1372784

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا مارک اسپر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۹۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان رقابت وفایی و «ترامپ» در اسنوکر قهرمانی جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، در جریان مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های اسنوکر قهرمانی جهان، حسین وفایی ملیپوش اسنوکر ایران در گام نخست با «جاد ترامپ» نفر دوم رنکینگ جهانی و قهرمان جهان در سال ۲۰۱۹ رو به رو شدودر در پایان با نتیجه ۱۰ بر ۵ شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.

«لوکا برسل» از بلژیک نیز مدافع عنوان قهرمانی مسابقات بود که در دور نخست مقابل «گیلبرت» شکست خورد.

جاد ترامپ انگلیسی با این پیروزی با برنده دیدار «فورد» و «والدن» رو به رو می گردد.

وفایی پیش از این در دورهای مقدماتی با شکست «مارکو فو» از هنگ کنگ و «ژیان جون» از چین به یک شانزدهمنهایی رسید.

کد خبر 6084888 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • قیمت جهانی طلا به ۲۳۷۵ دلار و ۵۸ سنت رسید
  • قیمت طلا کاهش یافت
  • قیمت طلا بالاخره ریخت/ قیمت جدید طلا ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
  • پایان رقابت وفایی و «ترامپ» در اسنوکر قهرمانی جهان