Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدرضا صائینی شامگاه شنبه در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت، زنان و خانواده استان افزود: پنج هزار و ۴۰۸ نفر جهت مراجعه به پزشکان معرفی شدند، یک هزار و ۶۲۹ نفر فاقد مشکل شناسایی شدند، ۵۹۱ نفر به مراکز ۱۶ ساعته معرفی و ۶ هزار و ۳۵۱ نفر نیز ویزیت شدند.

وی با بیان اینکه سناریوی پیش‌بینی شیوع بیماری کرونا دارای فرمول خاصی است، اظهار داشت: این فرمول به سه مورد میزان مُسری بودن، مدت مُسری بودن و تعداد مبتلایان در دوره مُسری بودن، ارتباط دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صائینی با بیان اینکه با نزدیک شدن سناریو به عدد یک، بیماری کنترل می‌شود، خاطرنشان کرد: این عدد طی روزهای گذشته ۱.۲۸ بود که در این شرایط با ابتلای ۱۸ درصد جامعه به کرونا، بیماری به مرحله کنترل و تعادل می‌رسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: اگر بتوانیم شرایط موجود را حفظ کنیم و مردم نیز چند هفته دیگر متعهد و صبور باشند و رعایت کنند با پیک بیماری مواجه نمی‌شویم.

وی با اشاره به اجرای پایلوت نمونه‌گیری ویروس کرونا در استان زنجان اظهار داشت: ۱۲ محل در این استان برای اجرای طرح مشخص شد.

صائینی خاطرنشان کرد: ۱۲۰۰ نمونه ظرف هفت روز در استان زنجان بررسی شد که طبق آن به ازای هر چهار نفر، نمونه یک نفر مثبت بود.

وی افزود: امیدواریم با حفظ شرایط کنونی و با رعایت مردم به پیک بیماری مواجه نشویم.

صائینی ابراز کرد: شدت بیماری با شرایط کنونی تا پایان اردیبهشت، کاهش می‌یابد اما باز هم تا اواسط تابستان و حتی فصل پاییز ادامه می‌یابد اما شدت آن پایین خواهد بود.

۱۵ میلیارد تومان کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده توسط مشارکت‌ها، پویش‌های مردمی و خیران بیش از ۱۵ میلیارد تومان بود که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی، هلال احمر، بهزیستی و مجمع خیرین سلامت استان قرار گرفت.

مسیح‌الله سلطانی با بیان اینکه هم‌اکنون هفت پویش مردمی فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: عمده فعالیت این پویش‌ها جمع‌آوری کمک‌های مردمی است.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از کمک‌ها توسط سازمان‌های مردم‌نهاد، جمع‌آوری می‌شود که مشکلی نداشته و مجوز افتتاح حساب صادر می‌شود اما در خصوص پویش‌ها اگر معرفی یک تشکل را نپذیرند، مجوز افتتاح حساب با مشکل مواجه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز گفت: کمیته‌ای از اول اسفند سال ۹۸ در بهزیستی استان برای مقابله با بیماری کرونا در بخش‌های توانبخشی، کمپ‌ها و اَیتام تشکیل شد.

محمد محمدی خاطرنشان کرد: نظارت مستمر به مراکز شبانه‌روزی، واریز ۲ مرحله ارقام برای هر مددجو جهت تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده، توزیع رایگان بسته‌های اهدایی حسینیه اعظم، توزیع شیلدهای محافظتی صورت، خرید و توزیع وسایل بهداشتی و ضدعفونی‌کننده به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان برای همکاران و مراکز غیردولتی تحت نظارت بهزیستی، ممنوعیت پذیرش افراد جدید و تخصیص اتاق نگهداری بیمار از جمله اقدامات بهزیستی استان زنجان برای مقابله با بیماری کرونا است.

وی اظهار داشت: تمام افراد در مراکز نگهداری تحت نظارت بهزیستی در قرنطینه کامل بوده و خوشبختانه تا کنون حتی یک مورد مبتلا به کرونا هم در بین آن‌ها نداشته‌ایم.

سرپرست شهرداری زنجان نیز گفت: سال گذشته ۶۸۰ متکدی از سطح شهر زنجان جمع‌آوری شد که ۴۶۱ نفر مرد و ۲۱۹ نفر زن بودند.

حبیب ملایی یگانه افزود: در سال جاری به دلیل شیوع بیماری کرونا و کاهش تردد مردم در سطح شهر، شمار متکدیان بسیار پایین بوده و هیچ متکدی در سطح شهر مشاهده نمی‌شود.

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زنجان غربالگری زنجان بهداشت و سلامت توانبخشی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا غربالگری زنجان بهداشت و سلامت توانبخشی کرونا غربالگری زنجان بهداشت و سلامت توانبخشی بیماری کرونا استان زنجان جمع آوری کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل

استاندار اردبیل از توسعه و گسترش مراکز بهداشت و سلامت و کاهش چشم‌گیر مرگ‌ومیر نوزادان و احداث ۲ مرکز تخصصی درمان ناباروری در استان اردبیل خبر داد و گفت: نزدیک به ۸۰۰۰۰۰ نفر در سطح استان اردبیل طی سال گذشته در قالب طرح جامع غربالگری دیابت و فشار خون بررسی شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، سیدحامد عاملی، در حاشیه آئین بهره‌برداری از پایگاه سلامت شماره ۳۰ اردبیل، ضمن گرامیداشت هفته ملی سلامت و تجلیل از فعالان این بخش اظهار کرد: بخش بهداشت و سلامت مقدم بر بحث درمان است و هر چقدر در این بخش سرمایه‌گذاری کنیم، هزینه کمتری در حوزه درمانی خواهیم کرد.

وی افزود: خوشبختانه در سطح استان اردبیل اقدامات مطلوبی در بخش بهداشت و سلامت انجام شده به‌طوری که شاهد توسعه و گسترش مراکز بهداشت و سلامت در استان هستیم و همچنین تعداد زیادی از این مراکز نیز در دست احداث است و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار اردبیل با بیان اینکه استان قبلاً در بحث مرگ‌ومیر نوزادان رتبه اول را داشت، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام‌یافته و همچنین گسترش فعالیت‌های خانه‌های بهداشت، مرگ‌ومیر نوزادان کاهش چشم‌گیری یافته به‌طوری که اکنون رتبه استان اردبیل در این حوزه حوالی رتبه چهاردهم قرار دارد.

عاملی با اشاره به پیشرفت‌های به‌دست آمده در زمینه درمان ناباروری بیان کرد: مشکلات متعددی در زمینه ناباروری در استان اردبیل وجود داشت که خوشبختانه با احداث ۲ مرکز تخصصی درمان ناباروری در استان، اکنون مشکلات در این زمینه به حداقل رسیده و پیشرفت‌های چشم‌گیری نیز حاصل شده است.

وی درباره غربالگری جامع انجام‌شده طی سال گذشته در استان اردبیل تصریح کرد: نزدیک به ۸۰۰۰۰۰ نفر در سطح استان اردبیل طی سال گذشته در قالب طرح جامع غربالگری دیابت و فشار خون بررسی شدند که از این تعداد ۲۲۰۰۰ نفر به‌عنوان افراد مشکوک به بیماری دیابت و فشار خون شناسایی و روند درمان خود را آغاز کردند.

استاندار اردبیل گفت: طی سال گذشته خدمات حوزه سلامت به‌صورت رایگان در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر استان اردبیل ارائه شد که امسال نیز بر اساس توافقات انجام‌یافته مقرر شده این خدمات رایگان برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر نیز ارائه شود.

کد خبر 746977

دیگر خبرها

  • غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد انجام می‌شود
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • غربالگری ۸۰۰۰۰۰ نفر از جمعیت استان اردبیل
  • ارائه داروهای بیماران خاص و صعب العلاج در داروخانه هلال احمر
  • ۶۷۸ کودک بهزیستی زنجان تحت حمایت حامیان قرار دارند
  • سندروم پس از کرونا چیست؟