Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@08:41:11 GMT

جوانان قلب تپنده کشور را تشکیل می‌دهند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۹۶۳۹

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن نصرپور مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی در یادداشتی به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان نوشت:   به نام خدا
با توجه به اوضاع کنونی جهان و منطقه وشرایط خاص سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی حاکم برکشور و از طرفی ورود جمهوری اسلامی به فصل جدید و آغاز دهه پنجم حیات انقلاب اسلامی و گام دوم و اهمیت این موضوع؛ ضرورت دارد تا جوانان به عنوان قشرفعال، روشنفکر، و پرانرژی جامعه به طور هوشمندانه؛ نگاه و رویکرد ارزشی و مطلوب نسبت به ارتقای جایگاه فردی و اجتماعی خود و همچنین رویداد‌ها و مسائل جامعه امروزی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روز جوان روزی است که به پاسداشت این قشر عظیم از جامعه نامگذاری شده است. جوانان در هر کشوری قلب تپنده کشور را تشکیل می‌دهند. جوان و رسانه _ بایسته‌ها و الزامات: به نظر می‌رسد مهمترین وظایف اصحاب رسانه خصوصا صدا و سیما درخصوص جوانان عبارتند از:
۱- شناسایی و معرفی نخبگان جوان در بخش‌های علمی، ورزشی، فرهنگی، پزشکی و اقتصادی و ارائه الگو به دیگر نوجوانان و جوانان از این نخبگان
۲- حمایت رسانه‌ای از پویش‌های جوانان و فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی آنان؛ همچون حمایت از محیط زیست، کاهش آسیب‌های اجتماعی و خصوصا انعکاس فعالیت‌های ارزشمتد جهادی جوانان و همچنین تعامل و هم افزایی با سمن‌های فعال حوزه‌های مذکور
۳- اشاعه فرهنگ و روحیه ایثار و مقاومت در جوانان.
۴- انتشار روحیه نشاط و شادی در میان جوانان خصوصا نشاط مومنانه.   ۵- ایجاد پل ارتباطی بین جوانان و مسئولان و بیان، بررسی و پیگیری مشکلات و انتظارات آنان.
۶- ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای و تقویت روحیه تحلیلی و انتقادی نسبت به محصولات رسانه‌ای فضای مجازی و شبکه اجتماعی و ماهواره ای.
۷- تبیین لزوم پایبندی به قوانین و هنجار‌های جامعه دینی و فرهنگی ایران مثل پوشش و حجاب، احترام به والدین و بزرگان و اساتید و معلمان، شیوه‌های مناسب همسرگزینی و در مجموع اشاعه سبک زندگی اسلامی و ایرانی.   ۸- تحریک جوانان به تلاش و تحرک بیشتر در زمینه‌های علم آموزی، مهارت اندوزی، فعالیت‌های ورزشی و جسمانی؛ توانمندی‌های روحی و کنترل‌های هیجانی و ...
۹- جذب حداکثری جوانان وگسترش چتر نظام مقدس جمهوری اسلامی بر سرتمامی جوانان ایران «رهبر معظم انقلاب هم کل جوانان را مخاطب بیانیه گام دوم خود قرار داده اند و تفکیک خاصی بین جوانان انقلابی با بقیه قائل نشده اند»
۱۰- تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس در جوانان و القای اینکه ما می‌توانیم در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، علمی، هنری، ورزشی
۱۱- برانگیختن حس تعصب و غیرت ایرانی در جوانان، حول مقولاتی، چون ورزش، وحدت ملی، خرید کالای ایرانی و ...   ۱۲ - تعدیل سطح توقعات و انتظارات جوانان چه از نظام و چه از دولت و چه در حوزه‌های مختلف زندگی خانوادگی و شغلی و درآمد و پرهیز از بالا بردن غیر منطقی و غیر قابل تحقق آن‌ها.
۱۳ - معنویت افزایی هرچه بیشتر در میان جوانان با تولید برنامه‌های مناسب.   ۱۴ - تقویت و تثبیت هویت اسلامی و ایرانی در جوانان.
۱۵ - حمایت از جوانان مومن و انقلابی و بهره متدی از ظرفیت‌های هنری و رسانه‌ای جبهه فرهنگی انقلاب در صداوسیما.
۱۶ - گسترش روحیه مطالبه گری در جوانان معطوف به ارزش‌های اسلام وانقلاب و منویات، ولی فقیه از نهاد‌ها؛ ادارات و دستگاه‌های اجرایی و تقنینی و قضائی.
میلاد با سعادت و سراسر رحمت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان بر همه جوانان ایران اسلامی تهنیت و تبریک باد.   محسن نصرپور مدیر کل صدا وسیمای خراسان رضوی   انتهای پیام//ف.س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدا و سیما خراسان رضوی روز جوان ولادت حضرت علی اکبر انقلاب اسلامی رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش اسب‌های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نطنز در این همایش گفت: در این همایش دو روزه سوارکارانی از ۲۰ استان کشور همچون اصفهان، تهران، قم، مرکزی، آذربایجان شرقی، همدان، کردستان، کرمانشاه، یزد استعداد وتوانایی اسب‌های پرورش یافته با نژاد ایرانی را به نمایش گذاشتند.

حسین اشرفی افزود: هدف از برگزاری این همایش، ترویج صنعت اسب‌داری و آشنایی جوانان و نوجوانان و خانواده‌ها با نژاد اسب ایرانی و نحوه نگهداری و پرورش اسب‌های نژاد ایرانی است.


او با اشاره به ثبت همایش سوارکاری این شهرستان در تقویم گردشگری کشور، گفت: در چهارمین همایش کشوری سوارکاری، بیش از ۲۰۰ چابک سوار با اسب‌هایی از نژاد کرد، عرب و دره‌شور حضور داشتند و هنر و استعداد خود را به نمایش گذاشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی
  • سند ملی سبک پوشش ایرانی اسلامی فرصتی برای نظام پوشاک است
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • نمایش اسب‌های اصیل نژاد ایرانی در همایشی در نطنز
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • ایجاد روحیه امید و همبستگی ملی از ثمرات وعده صادق است
  • گیلان خاستگاه متفکران و چهره‌های مهم هنر انقلاب اسلامی است
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟/ آن‌ها که مهاجرت می‌کنند از تغییر شرایط جامعه ناامید شده‌اند/ موج مهاجرت ایرانیان عادی نیست