Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@09:09:38 GMT

بیش از سه هزار و ۴۰۰ مددجوی خراسان شمالی صاحب شغل شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۹۶۴۵

بیش از سه هزار و ۴۰۰ مددجوی خراسان شمالی صاحب شغل شدند

 مجید الهی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اشتغال‌زایی این افراد بیش از هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه از محل منابع بانک‌ها، صندوق امداد ولایت و توسعه طرح‌های اشتغال روستایی هزینه شده است.
وی اظهار داشت: از مجموع طرح‌های اشتغال سال گذشته ۲ هزار و ۳۸۲ طرح، معادل ۷۸ درصد ویژه مددجویان روستایی و حدود ۷۰۰ طرح نیز برای مددجویان شهری اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی افزود: همچنین از مجموع طرح های اشتغال  حدود ۲ هزار طرح ویژه مددجویان و فرزندان آن‌ها و حدود هزار و ۱۰۰ طرح نیز برای اقشار آسیب‌پذیر اجرا شده است.
الهی راد، طرح‌های اشتغال ایجاد شده را در بخش‌های کارانگیزی، توان‌افزایی و خودکفایی عنوان کرد و گفت: ۲۶۱ طرح با اعتبار بیش سه میلیارد ریال در بخش کارانگیزی، ۳۳ طرح با  اعتبار سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در بخش توان‌افزایی و ۲ هزار و ۷۸۲ طرح با اعتبار حدود هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال در قالب خودکفایی اجرا شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس ۳۶۸ نفر از مددجویان زیر حمایت نیز از طریق کاریابی صاحب شغل شده اند که حدود ۱۰۰ نفر آنان در مناطق محروم با ضریب ۶ و ۷ و ۸ ساکن هستند که از این افراد ۱۱۳ نفر زن و ۲۵۵ نفر مرد بوده اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در  مجموع بیش از ۹۹۱ نفر از زنان سرپرست خانوار زیر حمایت این نهاد در سال گذشته با دریافت تسهیلات اشتغال و بنگاه‌های کاریابی صاحب شغل شده اند.
الهی راد، مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد را ایجاد اشتغال و فراهم کردن زمینه درآمدزایی برای خانواده‌ها و توانمندسازی آن‌ها دانست و گفت: طرح‌های اشتغال این نهاد در زمینه‌های مختلف دامداری، کشاورزی و باغداری، صنایع‌دستی، صنفی، صنعتی و حمل‌ونقل بوده است.
وی بر اهمیت موضوع نظارت بر طرح‌های اشتغال این نهاد تأکید کرد و افزود: به‌منظور پایداری طرح‌های اشتغال و ارائه راهنمایی و مشاوره به مجریان طرح‌های اشتغال، نظارت‌های فنی متعددی بر طرح‌های کمیته امداد انجام‌ شده است.
حدود ۵۵ هزار خانوار در قالب بیش از ۱۰۰ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی هستند.

برچسب‌ها اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی ره خراسان شمالی اشتغال زایی کمیته امداد امام خمینی ره خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۹۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی، ناصر فخرموحدی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان‌شمالی افزود: این فرصت‌های شغلی با پرداخت تسهیلات در قالب تبصره ۱۸، تبصره ۱۶ و مشاغل خانگی در استان ایجاد شده است.
وی گفت: نظارت بر نحوه اجرای طرح‌ها و هزینه کرد تسهیلات پرداخت شده، بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که شیوه نامه نظارت بر عملکرد طرح‌ها صادر شده است تا مورد رصد قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی بر راستی آزمایی طرح‌های اشتغال نیز تاکید و اضافه کرد: ایجاد شغل باید بتواند به معیشت و درآمد شهروندان کمک کند.
فخرموحدی با اشاره به اینکه بانک‌ها محدودیت‌های پرداخت تسهیلات را اعلام کنند، گفت: بانک‌ها باید موانع و محدودیت‌های موجود برای عدم پرداخت تسهیلات شناسایی و به شکل مکتوب اعلام کنند تا مراتب به شبکه بانکی اطلاع‌رسانی شود.
وی با بیان اینکه مشکلات بسیاری از واحد‌های تولیدی تنها مشکلات مالی نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از این واحد‌ها مشکلات مدیریتی و حقوقی نیز دارند که رفع موانع و فعال سازی مجدد آنها در سال جاری به صورت جدی دنبال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اولویت کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان در حوزه اشتغال و مسکن است
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • پرداخت ۷۳ درصد تسهیلات اشتغالزایی مددجویان در اردبیل
  • توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سه محور اشتغال، مسکن و فرهنگی
  • تخصیص ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در اردستان
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • بارش‌ها در خراسان شمالی رشد حدود ۳۰ درصدی داشت
  • ۷۷ درصد حجم سدهای این استان خالی است
  • ۷۷ درصد حجم سدهای استان خراسان شمالی خالی است + فیلم