Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@16:28:10 GMT

خواستگار نخبه در کمین پس انداز زنان مجرد!

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۷۹۸۵۰

خواستگار نخبه در کمین پس انداز زنان مجرد!

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری خواستگار نخبه قلابی و اغفال دختران مجرد تحصیل کرده و شاغل توسط متهم، گفت: امید است با هوشیاری و همکاری شهروندان، شاهد دستگیری این نوع متهمان قبل از ارتکاب جرم و مال باختگی آنان باشیم.

به گزارش میزان، سردار "علیرضا لطفی" رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: کارآگاهان اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق شدند کلاهبردار حرفه‌ای را که مدت طولانی از سوی پلیس آگاهی خراسان رضوی، خراسان شمالی، اصفهان، کرمان، مازندران و کرمانشاه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به جرم اغفال و کلاهبرداری از زنان مجرد با شگرد خرید خودرو، سرمایه گذاری خارجی و مهاجرت به همراه وعده ازدواج تحت تعقیب بود، دستگیر کنند.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت با هوشمندی ظرف یک ماه محل اختفای این فرد را در یکی از شهر‌های شمالی کشور شناسایی کردند و در یک عملیات غافلگیرانه او را که در ساحل دریا درحال گفت وگوی تلفنی با یکی از سوژه‌های خود و با چرب زبانی مشغول مجاب کردن قربانی برای واریز وجه نقد بود، دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی به تهران منتقل کردند.

این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: شگرد این کلاهبردار به این صورت بود که از طریق سایت‌های همسریابی و همچنین در محیط‌های علمی یا کاری سوژه مد نظر خود را از بین زنان مجرد شاغل و تحصیل کرده انتخاب می‌کرد و با معرفی خود به عنوان نخبه علمی، دانشمند هسته‌ای و کارمند نهاد‌های امنیتی و انتظامی و ارائه پروفایل دروغین در شبکه‌های اجتماعی و پیشینه ساختگی تحصیلی یا ادعای سکونت در آمریکا و اروپا اعتماد و توجه افراد را جلب و پس از آماده سازی ذهنی مخاطب به بهانه هایی، چون نام نویسی خودروی قسطی، سرمایه گذاری در یکی از کشور‌های اروپایی یا آمریکا یا وعده ازدواج و مهاجرت، وجوه نقد و سکه از قربانی و حتی اعضای خانواده وی دریافت می‌کرد.

وی تصریح کرد: این کلاهبردار همچنین در ارتباطاتش از طریق سایت‌های همسریابی، بدون ملاقات حضوری با مال باخته و تنها از طریق ارتباط تلفنی و اینترنتی خود را پزشک ساکن آمریکا معرفی می‌کرد که قصد ازدواج در ایران و بازگشت به آمریکا را دارد و در ادامه به بهانه‌های مختلف از مال باخته درخواست پول می‌کرد.

سردار لطفی ادامه داد: چیزی که بیشتر از همه باعث شگفتی است این است که مخاطبان این کلاهبردار، دختران تحصیل کرده و شاغلی هستند که انتظار می‌رود به دلیل حضور در جامعه و روابط اجتماعی گسترده به راحتی هر ادعایی را نپذیرند و فریب نخورند. اما در این پرونده با تعداد زیادی از زنان مجردی روبه رو هستیم که بدون تحقیق و بررسی، ادعا‌های فرد را در فضای مجازی پذیرفته اند و حتی برای متهم مبالغ هنگفتی نیز واریز کرده اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: پس از دستگیری متهم پلیس آگاهی تهران بزرگ برای آگاه سازی و هشدار به دختران مجرد، مصاحبه تلویزیونی با این کلاهبردار در قالب برنامه پرونده مستند که به صورت هفتگی هر دوشنبه راس ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود، برگزار کرد و در ادامه کارشناس آموزش همگانی این یگان نیز با نگارش و درج مقاله آموزشی با عنوان هشدار به دختران مجرد در مطبوعات و خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری تلاش کرده است تا دختران مجرد را از خطراتی که آنان را در جامعه تهدید می‌کند، آگاه کند. این مقام ارشد پلیسی افزود: متهم با تکمیل پرونده، تحویل مرجع قضایی شد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر خواستگار نخبه کلاهبرداری سایت همسریابی پلیس آگاهی تهران بزرگ دختران مجرد زنان مجرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۷۹۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عاملان جنایت در برج ۲۰ طبقه مسکونی

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری عاملان قتل مدیرعامل یک شرکت آرایشی و بهداشتی در برج مسکونی‌ خود در محله کوهک تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار علی ولیپور گودرزی اظهار کرد: چندی پیش، کشف جسد مردی در خانه خود واقع در یک برج ۲۰ طبقه در محله کوهک به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش داده شد که در پی آن و با دستور مقام قضائی کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ برای بررسی صحنه جرم به محل حادثه که در طبقه ۱۵ این برج قرار داشت، اعزام شدند.

وی با اشاره به تحقیقات اولیه کارآگاهان افزود: کارآگاهان جنایی پس از ورود به محل با جسد مردی ۴۳ ساله مواجه شدند که هدف ۳۷ ضربه چاقو قرار گرفته بود، بررسی‌های اولیه نشان داد که مقتول در شغل پخش لوازم آرایشی و بهداشتی فعالیت داشته است و مدیرعامل یک شرکت فعال در همین زمینه است، همچنین تحقیقات نشان داد که عامل یا عاملان این جنایت پس از ارتکاب جرم به‌دنبال اسناد و مدارکی در خانه بوده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: کارآگاهان که در جریان بررسی‌های تخصصی صحنه جرم متوجه دوربین‌های مداربسته برج شده بودند به بازبینی فیلم‌ها پرداختند که مشخص شد که موتورسیکلتی با دو سرنشین مقابل برج توقف می‌کند و مرد جوانی از موتور پیاده و وارد خانه مقتول و نیم ساعت بعد از حضور وی نیز نفر دوم نیز وارد خانه فرد می‌شود و دقایقی بعد هر دو با عجله و شتاب از برج خارج می‌شود و سوار بر موتورسیکلت از محل متواری شده‌اند، همچنین مشخص شد که بعد از رفتن مردان جوان، هیچ رفت‌وآمدی به خانه مقتول صورت نگرفته است.

گودرزی ادامه داد: کارآگاهان در نخستین گام با بهره‌گیری از روش‌های علمی کشف جرم و اقدامات کارآگاهی، مشخصات دو مرد داخل فیلم را مورد شناسایی قرار دادند که در جریان آن مشخص شد که آنها با مقتول اختلاف مالی هشت میلیارد ریالی داشته‌اند، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت همچنین در گام بعدی تحقیقات با اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهمان را در تهران و یکی از شهرهای شمالی کشور شناسایی و پس از انجام هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم، این دو متهم را در جریان اجرای دو عملیات جداگانه بازداشت و به مقر انتظامی منتقل کردند.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده گفت: یکی از متهمان در اعترافات خود به مأموران گفت که دوستش با مقتول اختلاف مالی داشته است و در روز حادثه برای صحبت درباره اختلاف مالی به خانه‌اش رفته و از وی هم خواسته تا بیرون برج منتظرش بماند، بعد از نیم ساعت هم متهم به قتل با او تماس گرفته و خواست تا به خانه مقتول برود، به محض ورود نیز با جسد مواجه شده و دوستش مدعی شده که ناخواسته دست به قتل زده است؛ این فرد ادعا کرد که حتی شاهد این جنایت هم نبوده، اما از ترس باهم فرار کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه متهمان در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر جنایت اعتراف کردند، خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

کد خبر 746997

دیگر خبرها

  • سندروم مسئله با پدر در کمین دختران
  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران
  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران
  • تصاویر تجمع زنان چادری در حمایت از طرح حجاب پلیس در تهران
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز!
  • بازداشت عاملان جنایت در برج ۲۰ طبقه مسکونی
  • آیا زورگیری و جرائم خشن در تهران افزایش داشته است؟
  • برای نخستین بار در ایران؛ باستان‌شناسی در خدمت پلیس آگاهی
  • قتل در تهران، دستگیری در قشم
  • اهدا روسری‌های رنگی و دخترانه به دختران بی‌حجاب توسط پلیس | رفتار دوستانه پلیس با زنان و دختران را ببینید