Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت آب و هوایی تهران و دیگر استان‌های کشور پرداخت. تاریخ انتشار: 09:13 - 17 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۰۹۹۷۷

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، به تشریح وضعیت آب و هوایی استان‌های کشور پرداخت و گفت: بارش‌ها در شمال شرق و بخش‌های شرق کشور و همینطور سواحل شرقی خزر و دامنه‌های البرز شرقی ادامه خواهد داشت که این سامانه بارشی از اواخر وقت امروز (یکشنبه ۱۷ فروردین) از کشور خارج می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی ادامه داد: شدت بارش‌ها امروز در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی خواهد بود که بارش‌ها توام با رعد و برق و وزش باید شدید خواهد بود که بارش تگرگ هم در این مناطق رخ خواهد داد، ارتفاعات این مناطق هم با بارش همراه خواهد بود ضمن اینکه در شرق مازندران و گلستان بارش‌ها شدت دارد. بیشتر بخوانید: متاسفانه مردم باز هم به خیابان‌ها ریخته اند/ قرنطینه باید ۴ هفته دیگر ادامه یابد   کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: پدیده‌ای دیگری که امروز با آن مواجه هستیم، وزش باد‌های شدید در استان‌های قزوین، تهران، البرز، قم، مرکزی سمنان و شرق استان‌های اصفهان و یزد است.   رفیعی تصریح کرد: همچنین سامانه بارشی جدیدی فردا (دوشنبه ۱۸ فروردین) وارد کشور می‌شود که تا پایان هفته به تناوب در کشور فعال خواهد بود. این سامانه در شمال غرب و سواحل خزر و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی فعال خواهد که به تدریج به مناطق شمال شرق کشور کشیده خواهد شد که با همراه با رعد و برق و وزش باد شدید همراه است. در مناطق مستعد این مساله باعث بارش تگرگ و در ارتفاعات هم با بارش برف همراه می‌شود.   این کارشناس سازمان هواشناسی به تشریح وضعیت روز‌های آتی هفته پرداخت و گفت: در روز سه شنبه (۱۹ فروردین) در نیمه شمالی کشور و مناطقی از استان‌های خوزستان و کهگلویه و بویر احمد ادامه بارش‌ها را خواهیم داشت.   وی خاطرنشان کرد: در روز‌های پایانی هفته انتظار داریم که در اکثر نقاط کشور به جز استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب استان‌های فارس، کرمان و خوزسان ادامه بارش‌‎ها را خواهیم داشت.   رفیعی تصریح کرد: به لحاظ شرایط دمایی از فردا تا روز چهارشنبه با کاهش دمای ۵ تا ۱۰ درجه در نوار شمالی کشور رخ می‌دهد، دریای خزر فردا و روز سه شنبه مواج پیش‌بینی شده و همچنین بخش‌های مرکزی و شرقی دریای خزر از بعداز ظهر امروز تا ظهر فردا این شرایط را خواهند داشت.   این کارشناس سازمان هواشناسی در پیش‌بینی وضعیت هوای تهران به وزش شدید باد اشاره کرد و تصریح کرد: حداکثر دمای تهران امروز ۱۹ درجه است که این مساله فردا به حداقل دمای ۱۰ درجه بالای صفر می‌رسد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هواشناسی هواشناسی تهران کارشناس سازمان هواشناسی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

به گزارش جام جم آنلاین،طی هفته جاری ورود سامانه بارشی قوی از جنوب به کشور موجب وقوع سیل در برخی استان‌ها شدو بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی سامانه بارشی دیگری هفته آینده وارد کشور می‌شود.
صادق ضیاییان افزود: هفته آینده سامانه بارشی در کشور فعالیت می‌کند که موجب بارش‌های بهاری در تمام استان‌ها می‌شود.
وی تاکید کرد: انتظار داریم که این بارش‌ها، شدت بارندگی هفته جاری را نداشته باشد البته ممکن است به‌صورت نقطه‌ای شدید باشد چون بارش‌های بهاری، رگباری هستند و بیشتر در ساعات بعداز ظهر می‌بارند.
رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: روزهای بارش باران طی دو هفته آینده در استان‌های مختلف، متفاوت خواهد بود.
ضیاییان در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا بارش‌های بهاری، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند، تاکید کرد: بارش‌ها سهم بهار است و نمی‌تواند کم‌بارشی زمستان را جبران نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • سامانه جدید بارشی وارد فارس می‌شود
  • بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟
  • سامانه بارشی جدید بعدازظهر امروز از شمال غرب وارد کشور می‌شود
  • بارش ها در نوار جنوبی کشور تا فردا ۳۱ فروردین ماه تشدید می شود
  • سامانه جدید بارشی از جمعه وارد فارس می‌شود
  • فردا جمعه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا ادامه دارد
  • ادامه بارش های بهاری در هرمزگان
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور تا فردا