Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمایت از نیازمندان با توزیع سبدهای ارزاق و نذر قربانی، توسعه و ترویج معارف قرآن کریم و اهل بیت(ع) از جمله فعالیت‌هایی است که کانون‌های فرهنگی و هنری همنام با حضرت علی‌اکبر(ع) با انجام آنها به حرکت در مسیر مسجد تراز کمک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون مساجد خبرگزاری شبستان، مساجد از صدر اسلام تاکنون همواره دارای کارکردهای متنوع عبادی، علمی، آموزشی، فرهنگی، هنری، مشاوره ای و نیز مروج سیره و معارف ائمه اطهار(ع) بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانون های فرهنگی هنری نیز که در جوار مساجد فعالیت می کنند با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و دینی توانسته اند، سنگری برای مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی به شمار آیند و پاتوقی برای حضور نسل نوجوان و جوان باشند.

 

امروز می توان گفت این مراکز یکی از بهترین پایگاه ها برای تعمیق باورهای دینی و گسترش و تعمیق آموزه های اصیل اسلامی و اهل بیت(ع) محسوب می شوند. در سلسله گزارش های همنامان نور به معرفی مساجد و کانون های فرهنگی هنری همنام  ائمه معصومین(ع) و بزرگان دینی می پردازیم. به مناسبت یازدهم شعبان سالروز ولادت حضرت علی اکبر(ع) به معرفی تعدادی از کانون فرهنگی هنری فعال و همنام با آن حضرت پرداختیم که در ادامه می خوانید:

 

کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) جنوب کرمان

 

کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) در روستای قنات نو از توابع بخش اسماعیلیه جیرفت یکی از کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال جنوب کرمان است که در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی در روستا فعالیت گسترده ای انجام می دهد و به موفقیت های قابل توجه ای دست یافته است.

 

مجوز تأسیس این کانون در سال ۸۹ گرفته شده است و علاوه بر برگزاری کلاس های آموزشی قرآن کریم، کارگروهی فرهنگی متشکل از هیئت امنای مسجد، اعضای کانون و نخبه های فرهنگی روستا ( قنات نو ) با محوریت مسجد تشکیل شده است.این کارگروه هر دو هفته ای یک بار جلسه برگزار می کند و وظیفه شناسایی آسیب های فرهنگی و اجتماعی روستا را دارد، تا با استفاده از فرصت های موجود در روستا راه حلی برای آنها پیدا کند. رسیدگی به حل معضل طلاق از دیگر محورهای فعالیتی کانون حضرت علی اکبر(ع) در روستای قنات نو است که با برگزاری دوره های مشاوره و آموزشی توسط کارشناسان در جهت آگاه سازی جوانان و خانواده ها گام های قابل توجه ای برداشته شده است.

 

 موضوع ازدواج آسان از دیگر محورهای فعالیتی کانون حضرت علی اکبر(ع) است، توسعه و ترویج ازدواج آسان از طریق سخنرانی از منبر مسجد موجب شد که به همت مسجد بیش از30 جوان راهی خانه های بخت شوند.تشکیل حلقه های مسجد محوری به صورت ماهانه با مشورت اهالی روستا، استعداد یابی و برگزاری رشته های ورزشی مثل فوتبال، شطرنج، کاراته و طناب کشی از دیگر محورهای فعالیتی کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) است.

 

در راستای کاهش  آسیب های فضای مجازی و نیز حمایت از پیام رسان های داخلی، راه اندازی کانالی در پیام رسان های داخلی مانند سروش و بله در کانون انجام شد تا مباحث فرهنگی، آموزشی و اجتماعی به فعالین کانونی ارایه شود.همچنین فعالین کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) با تشکیل و راه اندازی گروههای جهادی فعالیت های روستا محور در راستای کمک به محرومین ساکن روستا انجام می دهند.

 

حمایت از نیازمندان با توزیع سبدهای ارزاق و نذر قربانی و عقیقه یکی دیگر از اقدامات فعالین این کانون است، که به صورت ماهانه با مشارکت اعضای کانون و به همت کسانی که توان مالی دارند، تهیه و به در خانه های نیازمندان روستا ارسال می شود.  

 

 کانون حضرت علی اکبر(ع)شهرستان پارسیان استان هرمزگان

 

کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) شهر پارسیان هم یکی از کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال در استان هرمزگان است که یکی از رویکردهای کاری این کانون برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم با هدف نشر فرهنگ منور قرآنی، انس و الفت با کلام الهی و بهره گیری هرچه بهتر از آموزه های قرآنی و ارتقا سطح معرفتی نمازگزاران به ویژه نوجوانان و جوانان است.

 

از جمله طرح هایی که در این کانون سالیان سال است که  در ماه مبارک رمضان اجرا می شود طرح«محافل خانه های نور» است که به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی افراد با کلام وحی اجرا می شود.

 

یکی دیگر از ابتکارات کانون این است که از هر سخنرانی که در مسجد صورت می گیرد، سئوالی را طرح و بین شرکت کنندگان توزیع می کند که در پایان هرماه از بین کسانی که پاسخ صحیح داده اند به قید قرعه جوایزی اهدا می شود.

 

جذب نوجوانان و جوانان به کانون فرهنگی هنری مسجد و فراهم نمودن زمینه تربیت مسجدی و قرآنی آنان در راستای واکسینه کردنشان در برابر آسیب های اجتماعی از دیگر رویکردهای این کانون است.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون حضرت علی اکبر ع سبک زندگی اسلامی فعالیت های مسجدی کانون های مساجد کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر ع کانون های فرهنگی هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۰۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشرف شدن بیش از ٨هزارو ۶۰۰ نفر به حرم مطهر رضوی در طرح از افطار تا سحر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در ماه مبارک رمضان ٨هزار و ۶۵٨ نفر از نوجوانان دهه هشتادی و خانواده‌ها در قالب ٢٠٨ سرویس قرار زیارت به حرم مطهر رضوی مشرف شدند که از این تعداد ۶۶ قرار زیارت ویژه نوجوانان با ظرفیت ٢هزار و ۶٨۶ نفر انجام شده است.

سید جلیل بامشکی افزود: مابقی زائران به صورت خانوادگی از طریق مساجد سراسر شهر مشهد به حرم امام مهربانی‌ها مشرف و سپس بازگردانده شده‌اند.

وی گفت: طرح از افطار تا سحر در ایام ماه مبارک رمضان و با هدف تسهیل در امر زیارت به صورت مسجد محوری برای خانواده‌ها و نوجوانان مشهدی اجرا شد.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری افزود: در این برنامه با همکاری امامان جماعت مساجد و فعالان فرهنگی برای این گروه‌ها در طول مسیر و در حرم مطهر برنامه‌های فرهنگی و مراسم سرود مذهبی و انقلابی در داخل اتوبوس یا ورودی‌های حرم مطهر رضوی اجرا شد.

بامشکی افزود: با توجه به درخواست‌های فراوان مساجد انتظار می‌رود در برنامه‌های پیش رو و سال‌های آینده ظرفیت بیشتری به این موضوع اختصاص یابد تا تعداد افراد بیشتری از قشر‌های مختلف تحت پوشش قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • ارسال ۶۶ هزار و ۷۸۰ جلد کتاب به مراکز کانون پرورش فکری
  • تبلیغ در مدارس مهمتر از مساجد است
  • فعالیت بیش از هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در مازندران
  • ۲۰ خانه نورانی در یک محله تاریخی | رسم ماندگار وقف زمین یا خانه در کن برای ساخت مسجد
  • تعزیه‌خوانی حضرت علی‌اکبر توسط ایرج خواجه امیری
  • کمک نمازگزاران مسجد حضرت خدیجه (س) اردکان به آزادی زندانیان
  • ۱۵۰۲ عضو جدید به کانون های مساجد خراسان شمالی اضافه شدند
  • مشرف شدن بیش از ٨هزارو ۶۰۰ نفر به حرم مطهر رضوی در طرح از افطار تا سحر
  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • راه‌اندازی قفسه‌های کتاب کودک و نوجوان در مساجد مناطق کم‌برخوردار و یا روستایی