Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا نصرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی بارش‌های هفته دوم فروردین ۹۹ در تعداد دو هزار سازه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری خراسان‌جنوبی حدود ۲۲ میلیون متر مکعب از روا ناب و سیلاب کنترل و ذخیره شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: با این احتساب حجم آبگیری سازه‌ها از ابتدای سال آبی به حدود ۴۵ میلیون متر مکعب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصرآبادی با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص درختکاری در سال گذشته، ادامه‌داد: در هفته منابع طبیعی در روزهای پایانی سال ۹۸ بیش از دو هزار اصله نهال کاشته شد که از این تعداد ۴۵۳ هزار اصله بین مردم و متقاضیان توزیع شده بود.

وی با بیان اینکه در طرح نهال‌کاری در سال ۹۸ سهم خراسان‌جنوبی ۱۲۵ هزار اصله نهال بود، گفت: برنامه‌های درختکاری و بیابان‌زدایی در ادامه فعالیت‌های سال قبل تا تیرماه نیز ادامه دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: یکی از برنامه‌های ویژه ما برای سال ۹۹ کاشت پنج میلیون اصله نهال در پارک جنگلی، بوستان‌ها، حاشیه شهرها و سایر بخش‌ها است تا ان‌شاء الله بتوانیم در راستای بهبود فضای سبز قدم مؤثری برداریم.

نصرآبادی اظهار کرد: تولید و کاشت این پنج میلیون اصله نهال در خراسان‌جنوبی به اعتبار چند میلیاردی نیاز دارد که امیدواریم با همدلی و همکاری بتوانیم این مهم را تحقق ببخشیم.

وی یادآور شد: نهال‌هایی که کاشته می‌شود متناسب با شرایط آب و هوایی خراسان جنوبی و یک چهارم آن نیز درختان میوه چون بادام و سنجد است.

کد خبر 4892382

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی بیرجند ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام فاصله گذاری اجتماعی شهرکرد گرگان طرح غربالگری روز طبیعت سال جهش تولید سیلاب بارش باران بیرجند خراسان جنوبی اصله نهال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۰۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی از خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به بخش کشاورزی استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی آخوندی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی به یک هزار و 362 هکتار اراضی زراعی، یک هزار و 218 هکتار باغی، 20 کیلومتر جاده بین مزارع، 46 رشته قنات، 450 مترمکعب استخر ذخیره آب و 10 کیلومتر کانال و لوله‌گذاری مزارع استان خسارت وارد کرده است. مجموع خسارت وارد شده به بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی 145 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی، خسارت وارده به بخش عشایری را 4 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بارندگی‌ها به یک هزار و 753 کیلومتر ایل راه، 10 اماکن دامی و 15 رأس دام عشایر خسارت وارد که است.

آخوندی بیان کرد: در بخش زیرساخت توزیع شبکه برق نیز سه میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت به شبکه فشار متوسط وارد شده است. خسارت وارده به بخش راه در استان 530 میلیارد تومان بوده که دو هزار و 152 ابنیه شامل پل، آب نما و دیوار حفاظتی خسارت دیده‌اند.

وی عنوان کرد: این رقم برآورد اولیه است و خسارات عمرانی در حوزه شهری در حال جمع آوری است. خسارات با توجه به شدت بارندگی در بخش‌های راه، کشاورزی و زیرساختی متفاوت بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی تصریح کرد: بارندگی‌ در تمامی شهرستان‌ها مشاهده شده که در برخی مناطق از جمله شهرستان‌ها سربیشه و درمیان بیشترین خسارت گزارش شده است و در بررسی‌های اولیه مجموع خسارت‌های بارندگی‌های رگباری، بارش تگرگ و رواناب هفته پایانی فروردین در خراسان جنوبی 680 میلیارد تومان در بخش‌های کشاورزی، زیرساختی و راه برآورد شده است.

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • کاشت ۲۰۰ اصله نهال در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • تقویت ناپایداری‌ های جوی در خراسان جنوبی
  • تقویت ناپایداری‌های جوی در خراسان جنوبی
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در طبس ابلاغ شد
  • هوا گرمتر می‌شود
  • ‌اضافه شدن ۳۰ میلی‌متر به میانگین آب سدهای فارس
  • گندم و جو‌های خراسان جنوبی در حال درو هستند
  • بازنگری ۲۱۰ استاندارد ملی در خراسان جنوبی