Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرزاد گوهردهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر ضرورت توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی مازندران، آن را قدرتی بنیادین برای مدیریت اقتصادی و اجتماعی خانوارها دانست و افزود : خوشبختانه در حوزه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اتفاقات مثبتی رخ داده است. 

وی افزایش اعتماد به نفس و ارتقاء سطح زندگی را از جمله اهداف فرایند توانمندسازی عنوان کرد و ادامه داد : در این زمینه مددکاران بهزیستی ضمن حفظ کرامت زنان و دختران سرپرست خانوار مازندران، به آنها می‌آموزند که چگونه با شناسایی تمامی منابع موجود استعدادهای خود و اعضای خانواده را شکوفا نموده و در جهت بهره برداری اقتصادی آن را توسعه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت : برنامه‌های توانمندسازی شامل غربالگری سلامت جسمی زنان، عضویت زنان در گروه های همیار، شرکت زنان سرپرست خانوار و اعضای آنها در دوره های آموزشی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای ،کسب و کار و آماده سازی شغلی است که در استقلال این جامعه هدف،اثر گذار است. 

گوهردهی همچنین مهارت های زندگی در راستای مراقبت از سلامت روانی- اجتماعی فرد و اعضای خانواده را از دیگر برنامه های توانمندسازی عنوان کرد و افزود : با  این وجود حمایت های مالی در قالب تسهیلات اشتغالی مهم ترین محرک در تقویت و استمرار توانمند سازی است.

وی به تسهیلا ت اشتغال زایی در سال رونق تولید اشاره کرد و گفت : تعداد ۵۲۴ نفر از زنان سرپرست خانوار به مبلغ ۱۶۴ میلیارد و  ۴۸۶ میلیون ریال تسهیلات اشتغال از محل بند ب تبصره ۱۶ دریافت کردند. 

مدیرکل کل بهزیستی همچنین میزان استمرار و تداوم اشتغال در زنان سرپرست خانوار مازندران را بیش از ۷۰ درصد عنوان کرد و گفت: این میزان در بالاترین سطح کشور قرار دارد که همواره منجر به تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات اشتغال ما  از سوی سازمان بهزیستی می شود.

گوهردهی ایجاد اشتغال و کار آفرینی در قالب سرمایه کار بلاعوض ، وام خود اشتغالی ، وام کارفرمائی و وام مشاغل خانگی را یکی از شیوه های مهم توانمند سازی بهزیستی در حوزه خانواده و زنان عنوان کرد و گفت: از جمله پیش نیازهای مطرح جهت ظرفیت سازی و توانمند سازی جامعه هدف سازمان بهزیستی و خروج تدریجی مددجویان قابل بازتوان از چرخه حمایتی در سطوح مختلف ،بستر سازی و مهیا کردن زمینه های لازم جهت مهارت آموزی و اشتغال حمایتی و پایدارسازی اشتغال آنها می باشد.

وی افزود: در این راستا بهزیستی مازندران با توجه به اهمیت توانمند سازی مددجویان در همه ابعاد و با هدف آسیب شناسی وضعیت اشتغال ناپایدار مددجویان ، در یک اقدام ابتکاری و با استفاده از مراکز غیر دولتی دوره های تربیت " مربی تی او تی TOT یا " مهارتهای زندگی شغلی و مهارت های کسب و کار برگزار کرد. 

مدیرکل بهزیستی افزود: در این طرح با انتخاب ۱۹ موسسه مجری توانمند و برتر در امر آموزش ، برنامه آماده سازی شغلی پرونده های زنان سرپرست خانوار که در گذشته توسط فنی و حرفه ای انجام می شد ، واگذار شد که خوشبختانه تاکنون خروجی های مثبتی نیز دریافت کرد.

گوهردهی همچنین به موضوع بیمه زنان تحت پوشش بهزیستی اشاره کرد و گفت: سال گذشته تعداد ۵۰۰ نفر از زنان گروههای هدف اجتماعی به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از بیمه خویش فرمایی و کار فرمایی برخوردار گردیدند.

وی مسئولیت پذیری، قدرت تحلیل وضعیت، هدفگذاری و تلاش برای ایجاد شرایط مطلوب را ازجمله دستاوردهای زنانی دانست که در راه توانمندسازی خود همت گمارده‌اند. 

مدیرکل بهزیستی تداوم حمایت های مالی این نهاد و دولت را در توانمند سازی جامعه هدف خود مستمر و پایدار عنوان کرد و گفت: هدف سازمان بهزیستی خوداتکایی و عدم وابستگی همه جامعه است.

بر اساس آمار ۸۰ هزار خانوار شامل ۱۲۷ هزار نفر در مازندران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قرار دارند که از این تعداد ۴۷ هزار خانوار به سرپرستی زنان خانوار تحت پوشش هستند. 

برچسب‌ها حقوق زنان اداره کل بهزیستی استان مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حقوق زنان حقوق زنان زنان سرپرست خانوار توانمند سازی جامعه هدف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۰۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید

امتداد - اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه براساس قانون بودجه سال 1403 به منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی به شبکه بانکی ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، این بانک در بخشنامه شماره ۰۳٫۷۳۲ مورخ ۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ موارد زیر را ابلاغ کرد:


براساس تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی و با توجه به جزء(۶) بند (الف) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مبنی بر”مبلغ یک میلیون میلیاردریال تسهیلات قرض‌الحسنه مطابق اجزای (۳) و (۴) بند (ب) این تبصره اختصاص می یابد.”و حسب جزء (۳) و (۴) بند (ب) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مقرر شده است:

۳‏- معادل چهار صد هزار میلیارد (۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال از تسهیلات موضوع جزء (۶) بند «الف» این تبصره به طور مساوی در اختیار هیأت امنای حسابهای استانی پیشرفت و عدالت قرار خواهد گرفت.

۴‏- با هدف حمایت از اشتغال در چهار چوب مصوبات هیأت امنای حساب پیشرفت و عدالت، معادل شش صد هزار میلیارد (۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال تسهیلات جزء (۶) بند «الف» این تبصره بر اساس قوانین مربوط به شرح ذیل اختصاص می یابد:

•    کمیته امداد امام خمینی (ره) معادل سیصد صد هزار میلیارد (۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال؛
•    سازمان بهزیستی کشور معادل یک صد و بیست هزار میلیارد (۱۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال؛
•    بنیاد شهید و امور ایثارگران معادل سی و دو هزار میلیارد (۳۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال؛
•    بنیاد برکت ستاد اجرائی فرمان امام (ره) معادل سی و دو هزار میلیارد (۳۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال؛
•    صندوق نوآوری و شکوفایی معادل سی و دو هزار میلیارد (۳۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال؛
•    سازمان بسیج سازندگی معادل سی و دو هزار میلیارد (۳۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال؛
•    بنیاد علوی معادل بیست و چهار هزار میلیارد (۲۴٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال؛
و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور (بخش دولتی و بخش غیر دولتی وابسته) و دانشگاه فنی و حرفه ای و هنرستان های فنی و حرفه ای برای تجهیز کارگاههای خود مبلغ هجده هزار میلیارد (۱۸٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال؛

با عنایت به مراتب فوق، خواهشمند است دستور فرمایند ترتیبی اتخاذ شود تا حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه، موضوع به واحدهای اجرایی ذی‌ربط در سراسر کشور ابلاغ و یک نسخه از ابلاغیه مربوطه به این بانک ارسال شود.‏

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • بانک‌ها به جای اعطای تسهیلات مسکن، تجارت می‌کنند
  • توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان
  • ۴۰ بسته معیشتی میان زنان سرپرست خانوار مارگون توزیع شد
  • توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی میان مددجویان کمیته امداد مازندران
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • آرزوهای مددجویان و نیازمندان را برآورده کنید!
  • جذب ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون جوین
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه به تولید در ۱۴۰۳
  • نگهداری ۱۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) شهرکرد
  • افتتاح ۲ طرح گردشگری در زرند