Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-پس از فوت صاحب وسیله نقلیه، ورثه باید ظرف مدت کوتاهی درباره مالکیت جدید خودرو متعلق به فرد متوفی تصمیم گیری کنند.

یکی از مواردی که پس از فوت فرد باید حتما تعیین تکلیف شود، وضعیت پلاک خودرو فرد متوفی است.

پس از فوت متوفی ورثه او اقدام به انحصار وراثت می‌کنند، اما گاهی اوقات آن‌ها درباره وضعیت پلاک وسیله نقلیه فرد متوفی هیچ آگاهی ندارند و نمی‌دانند که باید به صورت قانونی آن را تعیین تکلیف کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق با قانون ورثه برای تعیین تکلیف پلاک خودروی فرد متوفی باید ظرف مدت ۲ ماه از تاریخ فوت به نزدیکترین واحد شماره گذاری برای اعلام استفاده کننده‌های مجاز وسیله نقلیه مراجعه شود.

علاوه بر آن ورثه باید حداکثر ظرف مدت ۶ ماه مالک جدید را برای وسیله نقلیه معرفی کنند تا تغییر مالکیت و ثبت آن انجام شود.

در صورت انجام ندادن این اقدام و معرفی نکردن مالک جدید، پلاک وسیله نقلیه از اعتبار ساقط می‌شود و تردد با آن غیر مجاز خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وسیله نقلیه فرد متوفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۰۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در شهرستان بابل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، بر اساس اعلام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری: یک دستگاه وسیله نقلیه که مبادرت به حمل چوب آلات جنگلی توسط نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بابلکنار و نیرو‌های حفاظت شرکت آذرود کشف و ضبط گردید وسیله نقلیه به پارکینگ انتقال ومتهم جهت تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی شد.

هموطنان گرامی میتوانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • سفر حدود ۷ میلیون گردشگر با وسیله نقلیه شخصی به قشم
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • برخورد موتورسیکلت به بلوار در عسلویه ۲ نفر کشته و مصدوم داشت
  • توقیف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در زنجان
  • اجرای طرح چراغ روشن برای بیش ازهزار وسیله نقلیه
  • تردد ۳.۵ میلیون وسیله نقلیه در محورهای استان سمنان
  • دستگیری ۲۲ متهم متواری و کشف ۹ وسیله نقلیه مسروقه طی ۴۸ ساعت
  • مصوبه مجلس برای ضبط وسیله نقلیه حامل سلاح جنگی
  • وسیله نقلیه حامل انواع سلاح گرم جنگی ضبط می‌شود
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در شهرستان بابل