Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@15:59:02 GMT

وزش باد شدید در پایتخت و هفت استان دیگر

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۰۷۸۰

وزش باد شدید در پایتخت و هفت استان دیگر

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «کبری رفیعی»  در خصوص وضعیت جوی حال حاضر کشور، گفت: امروز بارش باران، رعد و برق و وزش باد در شمال شرق و مناطقی از شرق کشور، سواحل دریای خزر و دامنه‌های البرز شرقی ادامه دارد.

وی افزود: همچنین بارندگی‌ها امروز  در خراسان شمالی، خراسان رضوی، شرق مازندران و گلستان شدت بیشتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیعی درباره‌ صاعقه و تگرگ، آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، سیلاب و لغزندگی جاده‌ها هشدار داد و تاکید کرد: بر این اساس هموطنان از توقف و یا تردد در حاشیه‌ رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی امروز در مناطقی از تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، سمنان، اصفهان و یزد وزش شدید باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین دریای خزر تا فردا مواج است و ارتفاع موج در مناطق مرکزی و شرقی به حدود ۲.۵ متر می‌رسد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پایتخت جاده خراسان شمالی سازمان هواشناسی وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۰۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید و طوفان در انتظار پایتخت

براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگو‌های همدیدی امروز در تهران نیز کاهش محسوس دما و از فردا افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در استان طی امروز تا صبح فردا (۶ تا ۷ فروردین) خبر داد.

به گزارش ایسنا و براساس بررسی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل الگو‌های همدیدی، وضعیت جوی استان تهران برای امروز تا صبح فردا (۶ تا ۷ فروردین) با فعالیت سامانه بارشی، آسمان ابری همراه با بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش باران و برف، گاهی رگبار شدید، رخداد مه و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از فردا (۷ فروردین) تا روز پنج‌شنبه (۹ فروردین) پدیده غالب به ویژه در نیمه جنوبی، مناطق غربی و ارتفاعات استان در بعضی ساعات وزش باد شدید مورد انتظار است.

برای روز چهارشنبه تا روز جمعه (۸ تا ۱۰ فروردین) با عبور موجی ضعیف به ویژه در نیمه شمالی استان در بعضی ساعات افزایش ابر، گاهی رگبار باران با احتمال رعد و برق و وزش باد شدید، در ارتفاعات بارش باران و برف و در مناطق مستعد با احتمال بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

برای امروز نیز کاهش محسوس دما و از فردا افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

براساس گزارش اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان تهران فردا (۷ فروردین ماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه (۸ فروردین ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری، در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید، گاهی بارش پراکنده با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طبق این گزارش، ایستگاه فرودگاه امام خمینی با بیشینه دمای ۲۳ و کمیته دمای ۱۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران و ایستگاه توچال با بیشینه ۵- و کمینه ۶- سردترین نقطه تهران طی ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

طی ۲۴ ساعت گذشته میزان بارندگی در ایستگاه فرودگاه مهرآباد ۴.۴ میلی‌متر، چیتگر ۴.۶ میلی‌متر، ایستگاه ژئوفیزیک- تهران ۵.۸ میلی‌متر، ایستگاه شمیرانات- اقدسیه ۷.۸ میلی‌متر، ایستگاه فرودگاه امام خمینی ۲.۴ میلی‌متر، ایستگاه فیروزکوه آلودگی- امین‌آباد ۵.۱ میلی‌متر، میگون ۲۱.۷ میلی‌متر، آبعلی ۳ میلی‌متر، دماوند ۰.۲ میلی‌متر، شرق تهران ۲.۷ میلی‌متر، شهریار ۲ میلی‌متر، فیروزکوه ۱.۵ میلی‌متر و لواسان ۴.۲ میلی‌متر بوده است.

دیگر خبرها

  • وزش باد شدید در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان
  • هشدار به پایتخت‌نشینان؛ وزش باد شدید در تهران
  • پیش بینی وزش باد شدید و گرد و خاک در البرز
  • پیش بینی بارش باران و برف و وزش باد شدید در غرب و نوار شمالی کشور
  • پیش‌بینی دمای هوای کشور؛ بارش باران و برف و وزش باد شدید در این مناطق
  • وزش باد‌های شدید سبب مواج شدن خلیج فارس و دریای عمان، ۸ فروردین
  • صدور هشدار زرد / وزش باد شدید در پایتخت در راه است
  • ناپایداری شدید دریایی در مناطق دریایی جنوب کشور و هرمزگان
  • هشدار هواشناسی سطح زرد دریایی؛ وزش باد شدید بر روی دریای عمان
  • وزش باد شدید و طوفان در انتظار پایتخت