Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@15:40:28 GMT

اولین قطعنامه سازمان ملل برای مقابله با شیوع ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۰۸۸۳

اولین قطعنامه سازمان ملل برای مقابله با شیوع ویروس کرونا

در پی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به رقمی بیش از یک میلیون نفر و افزایش شمار جان‌باختگان این بیماری به دست‌کم ۵۰ هزار نفر، مجمع عمومی سازمان ملل متحد اولین قطعنامه خود را در موضوع شیوع جهانی این ویروس صادر کرد.

به گزارش ایسنا، این قطعنامه که توسط کشورهای سوئیس، اندونزی، سنگاپور، نروژ، لیختن‌اشتاین و غنا پیشنهاد شده است، بر همکاری بین‌المللی و چندجانبه‌گرایی کشورها برای مقابله با کرونا همچنین بر «لزوم رعایت کامل حقوق بشر» و خودداری از «اعمال هرگونه تبعیض، نژادپرستی و بیگانه‌هراسی» در راه مقابله با این اپیدمی تاکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطعنامه سازمان ملل با وجود مخالفت برخی از کشورها همچون روسیه، درنهایت با رای موافق ۱۸۸ دولت از ۱۹۳ عضو این سازمان به تصویب رسید و موافقان آن بر نقش محوری سازمان ملل برای حل بحران‌های جهانی ناشی از شیوع کرونا به ویژه بحران سلامت و اقتصاد تاکید کردند.

به گزارش یورونیوز، روسیه یکی از مخالفان قطعنامه جدید سازمان ملل بود. نماینده مسکو پیش‌نویس قطعنامه دیگری را به سازمان ملل ارائه کرد که در آن ضمن تاکید بر همکاری‌های جهانی برای مبارزه با این بحران، خواسته شده بود تا با توجه به شیوع جهانی کرونا و با هدف مبارزه موثرتر با آن، تحریم‌های بین‌المللی لغو شوند.

این پیش‌نویس که از حمایت چهار کشور جمهوری آفریقای مرکزی، کوبا، نیکاراگوئه و ونزوئلا برخوردار بود در نهایت نتوانست به تصویب اکثریت اعضا برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کرونا در جهان کروناویروس سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۰۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران

به گزارش صدای ایران از تسنیم،نمایندگان پارلمان اروپا امروز در قطعنامه‌ای جانبدارانه و بدون در نظر گرفتن حق مشروع و قانونی ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی، عملیات موشکی و پهپادی اخیر ایران به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کرده و خواستار تحریم‌های بیشتر علیه ایران شدند.

نمایندگان اروپا همچنین با اظهار نگرانی از تشدید اوضاع در منطقه بر حمایت کامل از امنیت رژیم اسرائیل تاکید کردند.

آن‌ها همچنین در این قطعنامه صرفا به اظهار تاسف در خصوص حمله به بخش کنسولی ایران در دمشق بسنده کردند!

دیگر خبرها

  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • هشدار برنامه جهانی غذا درباره بحران گرسنگی در غزه
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • بیماری ایکس ؛ همه گیری بعدی جهانی در راه است؟
  • بیماری ایکس؛ همه‌گیری بعدی جهانی در راه است
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟