Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@06:33:55 GMT

کرونا؛ بختکی بر جان گردشگری دیار سنگ و آب

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۰۹۰۷

کرونا؛ بختکی بر جان گردشگری دیار سنگ و آب

اتفاقات تلخ سال ۹۸ و بختک کرونا به اعتقاد برخی از کارشناسان، گردشگری ایران را به کما فروبرده است.آینده بی‌نشان گردشگری ایران چه خواهد شد؟! مسوولان با گذر از بحران کرونا درباره کشوری که روی سرمایه های میراث طبیعی و فرهنگی خوابیده چه تصمیماتی در باره صنعت گردشگری خواهند گرفت؟! صنعت گردشگری ایران یکی از قربانیان کروناست که به تبع استان کرمانشاه نیز قربانی این ویروس شوم و منحوس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا گفت و گوهایی با مسوولین تاسیسات گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه انجام دادیم تا میزان خسارت های وارده و نحوه حمایت و پشتیبانی دولت از این صنعت پاک را جویا شویم.
درآمد گردشگری در هاله‌ای از ابهام و ناامیدی 
مدیر اقامتگاه بوم گردی آرتین دینور در شهرستان صحنه در این باره به خبرنگار ایرنا، گفت: همیشه خود را برای ایام نوروز برای پذیرایی و اسکان میهمانان نوروزی آماده می کنیم، در بهمن ۹۸ با کلی امید و روحیه در نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران شرکت کردیم به امید اینکه از هموطنان دعوت کنیم به استان کرمانشاه سفر کنند و در اقامتگاه آرتین دینور پذیرای آنها باشیم.  
یاور عبیری افزود: این ویروس شوم همه محاسبات ما را برای استقبال از مسافران به هم ریخت و هر چه برنامه ریزی کرده بودیم به حالت تعلیق درآمد.   
وی با ابراز نگرانی از بلاتکلیفی و عدم توان پرداخت اقساط خود، تصریح کرد: متاسفانه از راننده ای که در کنار اقامتگاه فعالیت داشت تا بانوی سرپرست خانواده‌ ای که محصولاتش را آماده کرده بود در ایام نوروز به فروش برساند همه متضرر شده ایم.   
این فعال گردشگری استان کرمانشاه گفت: اتاق های خالی اقامتگاه های استان و قسط های پرداخت نشده وام های کارآفرینی دستاورد ویروس کرونا برای فعالین صنعت گردشگری بوده است.   
  

اقامتگاه بومگردی آرتین دینور 

اقتصاد روستاهای گردشگر پذیر مختل شده است   
دهیار روستای هدف گردشگری نسمه در شهرستان پاوه نیز که هر ساله میزبان هزاران گردشگر است، اظهار داشت: کرونا نه تنها بر روی اقامتگاه ها تاثیر گذاشته بلکه متاسفانه اقتصاد نخست روستا که گردشگری بوده را نیز مختل کرده است.   
سابق حسینی افزود: وقتی یک اقامتگاه برنامه ریزی  و هزینه می کند، انتظار دارد در ایام پیک مسافرت درآمد کسب کند.   
وی با بیان اینکه تمام مشاغل مرتبط با خدمات روستایی به گردشگران دچار خسارت شده اند، بخصوص روستاهای گردشگر پذیر، بیان کرد: هم اکنون با تعطیلی و رکود کامل مواجه شده ایم و از طرفی هم اقساط بانکی و عدم درآمد برای تسویه هزینه ها مشکلات دو چندان کرده است.   
   

تصاویر روستای هدف گردشگری شبانکاره در ۲ سیزده بدر ۹۸ و ۹۹

خسارت میلیونی به اقامتگاه بوم گردی رزرو شده   
مدیر اقامتگاه بوم گردی سابات در شهرستان روانسر نیز که سومین سال فعالیت خود را سپری می کند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: ما در سال اول سرویس رایگان و تبلیغات داشتیم و سال دوم (نوروز۹۸) متاسفانه سیل تعطیلات نوروز را نیز تعطیل کرد.  ‌  
ناصر احمدی افزود: اقامتگاه ما سال اول و دوم یک خانه بود با نواقص زیاد ولی با سختی های فراوانی که متحمل شدیم توانستیم آن را به یک اقامتگاه با تمام امکانات تبدیل کنیم.  
وی گفت: اقامتگاه سابات، ۱۰ روز پایانی اسفند ماه ۹۸ و ۲۱ روز نخست فروردین ۹۹ به طور کامل رزرو شد ولی با ظهور این ویروس منحوس، همه چیز خراب شد و ما ماندیم و ده ها میلیون وام پرداخت نشده. 

اقامتگاه بومگردی سابات روانسر 

خسارت ۱۰ میلیاردی کرونا به هتل پارسیان کرمانشاه 
مدیر هتل پارسان کرمانشاه نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کرونا به صنعت گردگشری خسارات زیادی وارد کرده که بیشترین آسیب را مراکزی همچون هتل ها می بینند که هزینه ایجاد و نگهداری بالایی دارند.
اشکان لطفی افزود: هتل پارسیان کرمانشاه هم از روزها لطفی با بیان اینکه خسارت برآورد شده هتل پارسیان در بخش اقامتی، فروش اتاق و سوئیت در اسفند ماه ۹۸ حدود ۷۴۷ میلیون است، اظهار کرد: در بخش رستوران، سالن های همایش و آمفی تئاتر نیز ۲۵۰ میلیون تومان خسارت دیده ایم. ی اول کرونا، تمهیداتی اندیشید و با تهیه دستگاه تب سنج و وسایل ضدعفونی به طور مرتب اتاق ها و سالن ها، راهروها و سرویس ها را ضدعفونی کرد. 
وی ادامه داد: اما در روز ۲۸ اسفند۹۸ به صورت داوطلبانه به همراه دیگر هتل ها اقدام به تعطیلی مرکز خود کردیم.
مدیر هتل پارسیان در خصوص خسارات وارده به این مرکز خدماتی اظهار داشت: ضریب اشغال هتل در اسفند ۹۷ حدود ۵۰ درصد بوده که در اسفند ۹۸ به ۲۰ درصد رسیده و تقریبا با اُفت ۶۰ درصدی مواجه شدیم.
وی با بیان اینکه خسارت برآورد شده هتل پارسیان در بخش اقامتی، فروش اتاق و سوئیت در اسفند ماه ۹۸ حدود ۷۴۷ میلیون است، اظهار کرد: در بخش رستوران، سالن های همایش و آمفی تئاتر نیز ۲۵۰ میلیون تومان خسارت دیده ایم.
لطفی در خاتمه با بیان اینکه هیچ یک از کارکنان هتل را تعدیل نکردیم، تصریح کرد: با نگاه حمایتی همه پرسنل را به مرخصی تشویقی فرستادیم.
برگزاری ده‌ها رویداد گردشگری در استان کرمانشاه در سال۹۹ 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه نیز اظهارداشت: با توجه به شیوع کرونا ویروس در ایران و تاثیر منفی این بیماری بر فضای کسب و کار کشور صنعت گردشگری نیز بی نصیب نماند و شاید بیشترین ضرر را متحمل شد. 
علی صابر افزود: یکی از تدابیر حمایتی کشوری در راستای کمک به تاسیسات گردشگری پرداخت خسارت به آنها است که اکنون کلیه واحدهای استان در سامانه ای که برای این منظور تعبیه شده، ثبت نام کرده اند. 
او گفت: از دیگر موارد حمایتی که در استان تصمیم گیری شده، برگزاری تور در استان همدان در جهت شناسایی و معرفی جاذبه های طبیعی و تاریخی کرمانشاه خواهد بود. 
برگزاری ده ها رویداد ملی در استان، برگزاری رویداد بین المللی گردشگری روستایی و اکوتوریسم و در نهایت برگزاری نمایشگاه گردشگری در استان کرمانشاه از دیگر برنامه های سال جاری است که معاون گردشگری کرمانشاه به آنها اشاره کرد.

دولت با بسته حمایتی از فعالان گردشگری و صنایع دستی موافقت کرد 
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با پیگیری های دلسوزانه و مستمر دکتر مونسان وزیر میراث فرهنگی دولت با بسته حمایتی از واحدها و فعالان گردشگری و صنایع دستی موافقت کرد. 
امید قادری افزود: این بسته حمایتی با هدف حفظ اشتغال نیروی انسانی شاغل در حوزه گردشگری و صنایع دستی تهیه و تدوین شده است. 
او همچنین اضافه کرد: امهال سه ماهه مالیات اعم از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده و تعویق سه ماهه بازپرداخت تسهیلات بانکی از جمله موارد حمایتی این بسته هستند.  
قادری تصریح کرد: همچنین امهال ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در واحد های گردشگری و صنایع دستی از دیگر موارد این بسته حمایتی است.  
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تعویق پرداخت قبوض خدماتی (آب، برق و گاز) را به مدت سه ماه و پس از آن به صورت اقساطی از دیگر موارد مطرح شده در بسته حمایتی دولت عنوان کرد و گفت: همچنین امکان استفاده واحدها و فعالان گردشگری و صنایع دستی از اوراق تضمینی سرمایه در گردش، گواهی اعتبار مولد(طرح گام) و امکان استفاده از تسهیلات بانکی با نرخ ۱۲ درصد در این طرح لحاظ شده است.  
قادری در خاتمه خاطرنشان کرد: علاوه بر این تمدید سه ماهه موارد فوق الذکر به شش ماه نیز توسط وزارتخانه در دست پی گیری است که با نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا کرمانشاه جهانگردی خسارت مالی اقامتگاه بوم گردی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرمانشاه جهانگردی خسارت مالی اقامتگاه بوم گردی ویروس کرونا کرمانشاه جهانگردی خسارت مالی اقامتگاه بوم گردی گردشگری و صنایع دستی اقامتگاه بوم گردی استان کرمانشاه خبرنگار ایرنا صنعت گردشگری کرمانشاه نیز میراث فرهنگی بسته حمایتی هتل پارسیان سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۰۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ با مشخص‌تر شدن آثار دوران پس از همه گیری کرونا، آمار‌ها در انگلیس بیانگر افزایش شدید نرخ بیکاری در این کشور است.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، دهه‌ها قبل بازی‌های ویدئویی میلیون‌ها نفر از مردم را سرگرم خود کرده بود، اما حالا با پیشرفته‌تر شدن بازی‌های ویدئویی مردم می‌توانند با همین بازی‌های ویدئویی به اعماق دریا رفته و یا در مسابقات شرکت کنند. هر ساله صد‌ها بازی ویدئویی جدید به بازار عرضه می‌شود. تنها در انگلیس بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم هر روز بازی ویدئویی انجام می‌دهند، اما حالا مخاطبان بازی‌های ویدئویی افزایش قابل توجهی یافته و حتی آنهایی که شغل شان را از دست می‌دهند هم برای گذراندن اوقات بیکاری به این بازی‌ها روی آورده اند. میزان بیکاری در انگلیس به رکورد تازه‌ای رسیده که برخی از آن به عنوان تاثیر با تاخیر همه گیری کرونا یاد می‌کنند. مردم در زمانی که به دلیل همه گیری کرونا در قرنطینه بودند بیش از هر زمان دیگری به بازی‌های ویدئویی روی آوردند. ارزش سهام صنعت تولید بازی‌های ویدئویی تنها در یک سال بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، اما این رشد در مدت دو سال پایدار نبود. در مدت دو سال قبل بیش از ۱۹ هزار نفر در انگلیس شغل خود را از دست دادند. تنها در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ نیز بیش از هشت هزار نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست دادند.

دیگر خبرها

  • سپاهان فاتح شهرآورد دیار زاینده‌رود
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • تشکیل زنجیره مردمی دیار علویان فردا در سواحل مازندران
  • اقامتگاه‌های غیررسمی و بدون مجوز مقبول نظر مسافران
  • تدوین پرونده هشت روستا از کشور برای ارسال به سازمان جهانی گردشگری
  • ترمیم اقامتگاه کشاورزان و جوی‌های آبِ روستای ماربین
  • گردشگری بومی و نقش آن در شکوفایی اقتصاد مناطق
  • ۵۰۰هزارگردشگر در اقامتگاه های رسمی و غیر رسمی گلستان اسکان یافتند
  • اقامت ۶۳ میلیون و ۶۴۷ هزار نفر شب و افزایش ۲.۵ درصدی در اقامتگاه‌های رسمی
  • ◄ تمرکز ستاد سفر بر کاهش حوادث جاده‌ ای