Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرنوش نوبخت در گفت و گو با خبرنگار مهر، با اشاره به آمار مسافران مترو در روز گذشته گفت: مترو در روز ۱۶ فروردین ۲۸۸ هزار مسافر داشت و قطارهای خط ۵ همچنان به صورت اکسپرس فعالیت می کردند، ما انتظار افزایش مسافر را داشتیم اما تعداد مسافران مترو بیش از حد انتظارات بود.

وی ادامه داد: سرفاصله های قطارهای مترو ۵ دقیقه است که با توجه به میزان مسافر، بسیاری از واگن ها خالی است و ما پیش بینی افزایش ظرفیت را کرده بودیم اما باید فاصله اجتماعی از سوی مسافران رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوبخت با اشاره به افزایش مسافر در ایستگاه های تقاطعی گفت: در این ایستگاه ها به دلیل جابجایی مسافران و تغییر خطوط ازدحام به وجود می آید، ایستگاه هایی مانند صادقیه، تئاتر شهر، دروازه دولت، دروازه شمیران، آزادی، شادمان مکان هایی هستند که مسافر در این ایستگاه ها افزایش پیدا می کند و به دلیل راهروهای دوطرفه ای که وجود دارد مسافران از این راهروها به سمت سکوها در حرکت هستند. بنابراین مسافران خود با رعایت فاصله اجتماعی در پله های برقی، راهروها و آسانسورها خود را به واگن ها برسانند و عجله‌ای برای رسیدن به قطار نداشته باشند.

وی از مسافران درخواست کرد حتماً در زمان استفاده از مترو مسائل بهداشتی را رعایت کرده، فاصله اجتماعی را مدنظر قرار داده و از ماسک استفاده کنند.

نوبخت تصریح کرد: قطارهای مترو هر شب و در انتهای هر مسیر ضدعفونی می شوند.

وی ازمسافرانی که مشکوک به ابتلا به این ویروس هستند درخواست کرد از این شبکه برای تردد استفاده نکنند همچنین مسافران از دستفروشان خرید نکرده و اگر کار واجبی ندارند از خانه بیرون نیایند و از شبکه مترو استفاده نکنند.

وی با تاکید بر اینکه شبکه متروی تهران محدود است گفت: مردم نیز باید در این وضعیت ویژه خودشان نیز به فکر سلامتی خود و سایر مسافران باشند و فاصله اجتماعی و مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

کد خبر 4892460 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: مترو شرکت مترو تهران ویروس کرونا شهرداری تهران شیوع کرونا نیروی انتظامی وزارت آموزش و پرورش آموزش مکمل شهر تهران دستگیری سارق فاصله گذاری اجتماعی روز طبیعت شورای شهر تهران سیدابراهیم رئیسی پلیس راهور سازمان هواشناسی فاصله اجتماعی ایستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ بررسی اهم اقدامات شرکت مترو تهران در خط 6 برای سال جاری

تین نیوز

جلسه بررسی برنامه های اجرایی شرکت مترو تهران در خط 6 ومرور جدول زمان بندی اهداف تعیین شده، با حضور مدیرعامل شرکت مترو، پیمانکاران، مشاوران و سایر دست اندرکاران مربوطه انجام شد؛ طبق این برنامه ، اولویت فعالیت های اجرایی خط 6 در سال جاری، اتمام عملیات اجرایی 4 ایستگاه باقی مانده خط مذکور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران وحومه (مترو) طی جلسه برگزار شده در خصوص اهم اقدامات خط 6 مترو در سال 1403 که با حضور مهندس "مسعود درستی" مدیرعامل شرکت مترو تهران انجام شد، مسائل مختلفی از جمله افتتاح ایستگاه های باقی مانده و ورودی های جدید، پایانه مترویی دولت آباد و پروژه توسعه جنوبی خط 6 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در این نشست با تاکید بر لزوم تسریع عملیات احداث ایستگاه های پروژه توسعه جنوبی خط 6 (از دولت آباد تا شهرری)، اولویت اصلی اقدامات متناظر با این خط در سال جاری را تکمیل 4 ایستگاه باقی مانده بخش اصلی خط 6 (سرباز، استاد نجات اللهی، میدان خراسان و شهدای هفدهم شهریور) برشمرد و خواهان ارائه برنامه جدید برای تکمیل ایستگاه های خط مذکور شد.

گفتنی است در بخش اصلی خط 6 مترو تهران، غیر از 4 ایستگاه باقی مانده که مربوط به بخش های میانی و جنوبی این خط می شود، پروژه توسعه جنوبی خط نیز دنبال می شود که اسفندماه سال گذشته عملیات حفاری مکانیزه آن به پایان رسید و از سال جاری، مرحله تکمیل ایستگاه های آن با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از ۸۹هزار مسافر توسط ناوگان عمومی خراسان جنوبی
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی
  • بسته شدن پرونده ایستگاه خط ۷ مترو تهران
  • پرونده ایستگاه های اصلی خط ۷ مترو امسال بسته می شود
  • رشد ۱۵ درصدی جابجایی مسافر در راه‌آهن شمال‌غرب کشور
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی
  • مرگ مشکوک پسر جوان در ایستگاه مترو سرسبز + جزئیات
  • حادثه مرگبار برای پسر جوان در ایستگاه مترو سرسبز
  • ◄ بررسی اهم اقدامات شرکت مترو تهران در خط 6 برای سال جاری