Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-25@07:00:02 GMT

نحوه حمایت دولت از فعالان حوزه نشر ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۱۰۴۳

نحوه حمایت دولت از فعالان حوزه نشر ابلاغ شد

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مصوبه هیئت دولت درباره حمایت از کسب‌ و کار‌های آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا، از تخصیص این حمایت‌ها به اصحاب فرهنگ خبر داد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایون امیر‌زاده؛ رئیس مرکز روابط و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جزئیات تخصیص بسته حمایتی دولت به اهالی نشر به دنبال شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: مصادیق کسب وکار‌های حوزه فرهنگ از‌جمله صنعت نشر به تشخیص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصوبه هیئت دولت آمده است ودر این مصوبه رقم کلی حمایت از همه مشاغل و اصناف مشخص شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این مصوبه دستگاه‌‌های اجرایی ملزوم به اجرای چند بند حمایتی هستند. الف ـ استمهال حق بیمه سهم کارفرما برای دوره سه ماهه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ توسط سازمان تامین اجتماعی، همچنین بانک رفاه کارگران مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات با اتکاء به منابع داخلی، منابع بین بانکی و یا خط اعتباری در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار می‌دهد و سازمان برنامه‌ و بودجه کشور نیز مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را در سال ۱۳۹۹ پرداخت می‌کند.

امیر‌زاده تاکید کرد: استمهال هزینه‌های برق و گاز مصرفی برای دوره سه ماهه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۹ توسط وزارتخانه نیرو و نفت از دیگر مواد این ابلاغیه است.

یاد‌آور می‌شود، هیئت وزیران، در جلسه ۲۵ اسفند‌ماه سال ۱۳۹۸ به پیشنهاد معاونت اقتصادی رئیس جمهور و به استناد اصل یکصد‌و‌ سی‌و‌هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مصوبه حمایتی از کسب و کار‌های آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا را مصوب کرد.

براساس این مصوبه، بخش‌ها و رسته‌های کسب‌ و‌ کار‌های اقتصادی دچار بیشترین آسیب در اثر شیوع ویروس کرونا تعیین می‌شود. حمایت‌های پیش‌بینی شده در این تصویب‌نامه‌ برای کاهش اثرات اقتصادی شیوع بیماری کرونا مربوط به بخش‌های غیر‌دولتی به‌ویژه بخش خصوصی است.

بند «خ» این مصوبه به مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی هنری و رسانه‌ای (و موارد تشخیصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) اختصاص دارد. فعالان حوزه صنعت نشر از مصادیق کسب و کار‌های آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا تشخیص داده شده‌اند.

انتهای پیام/4028/

منبع: آنا

کلیدواژه: ویروس کرونا صنعت نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شیوع ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد مخبر، تصویب‌نامه هیئت وزیران درباره تعیین نرخ مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالا‌های اساسی، دارو، مواد اولیه تولید آن، ملزومات پزشکی، شیر خشک اطفال و نهاده‌های دامی و کشاورزی به یک درصد را در اجرای جزو ۲ بند الف تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۳ به وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و همچنین، سازمان برنامه و بودجه، ابلاغ کرد.

بر این اساس، حقوق گمرکی از ۴ درصد و مالیات بر ارزش افزوده (از ۱۰ درصد) کالا‌های اساسی، شامل گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، ذرت، کنجاله سویا، جو، حبوبات (شامل نخود، لوبیا و عدس)، گوشت قرمز و گوشت مرغ به یک درصد کاهش می‌یابد.   کاهش یک درصدی حقوق گمرکی واردات و مالیات بر ارزش افزوده، به دارو، مواد اولیه تولید آن، ملزومات مصرفی پزشکی، شیر خشک اطفال و نهاده‌های دامی و کشاورزی نیز اختصاص داده شده است.

دیگر خبرها

  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر