Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل هنیه  رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، در تماسی تلفنی با علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل، با تبریک سال جدید و ابراز همدلی و همبستگی با ملت بزرگ ایران در مبارزه با شیوع کرونا، ضمن احوال پرسی و آگاهی از وضعیت سلامتی ولایتی، از بهبودی کامل وی ابراز خرسندی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل هنیه در ادامه تاکید کرد: ما برای ملت شریف ایران آرزوی توفیق روزافزون به ویژه در مقابله و شکست کرونا را داریم.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با تاکید بر پیروزی قطعی فلسطینیان و آزادی قدس شریف، از مواضع جمهوری اسلامی ایران به ویژه رهبر فرزانه و معظم انقلاب از ملت مظلوم فلسطین تقدیر نمود و افزود: امیدواریم هر چه زودتر شاهد آزادی قدس شریف باشیم و همه با هم در قدس شریف نماز بخوانیم.

اسماعیل هنیه با درود بر روح سردار شهید سلیمانی و شهدای مقاومت، بار دیگر برای ملت ایران آرزوی سلامتی کرد.

ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل هم در این گفت‌وگوی تلفنی ضمن قدردانی از رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: از تماس محبت آمیز و پیگیری شما سپاسگزاری می‌کنم و امیدواریم هر چه زودتر این ویروس ریشه کن گردد و مشکلات به وجود آمده برای مسلمانان، جامعه اسلامی و همه کشور‌ها از بین برود و برای ملت شریف و مظلوم فلسطین هم آرزوی پیروزی و سلامتی داریم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با تقدیر از تلاش گروه‌های مقاومت و همچنین حماس که در راه تحقق آرمان‌های فلسطین و آزادی قدس شریف تلاش و مجاهدت می‌کنند، افزود: قدس و فلسطین متعلق به جهان اسلام بوده و خواهد بود و مسیری که مبارزان مقاومت همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گشوده اند با اقتدار و تا تحقق اهداف و آرمان‌ها ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل رهبری ویروس کرونا کرونا ویروس قدس شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید

منابع بلندپایه فاش کردند که جنبش حماس در هفته‌های اخیر پیشنهاد‌های زیادی برای تسهیل روند دستیابی به توافق آتش‌بس جامع در نوار غزه و تعیین خطوط سیاسی گسترده برای روند صلح فراگیر در منطقه دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا، این منابع به روزنامه «رای الیوم» گفتند یکی از برجسته‌ترین پیشنهاداتی که جنبش حماس از کشور‌های عربی بانفوذ در منطقه دریافت کرده، خلع سلاح کامل تسلیحات نظامی خود و آماده‌سازی آن برای ورود به یک روند سیاسی بزرگ بوده است.

طبق گفته این منابع، پیشنهاد خلع سلاح جنبش حماس جدید نیست، اما اخیرا به اجبار به میز مذاکره بازگردانده شده است. طبق پیشنهادات دریافتی، حماس در ازای خلع سلاح، امتیازات سیاسی «معتبر» مربوط به اوضاع سیاسی داخلی فلسطین و همچنین حمایت قابل توجه کشور‌های عربی را به دست خواهد آورد.

این منابع همچنین فاش کردند که جنبش حماس این پیشنهاد‌ها را قاطعانه رد کرده و آن‌ها را عبور از خطوط قرمز خود می‌داند.

حماس در پاسخ به این پیشنهاد‌ها اعلام کرد آنچه در حال وقوع است، تحولات خطرناک و بی‌سابقه عربی در پرونده مسئله فلسطین است که در راستای شروط «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پیش می‌رود.

«اسامه حمدان» از رهبران ارشد جنبش حماس نیز در سخنانی ایده خلع سلاح مقاومت را ساده‌لوحانه توصیف کرده و گفت: ایده خلع سلاح مقاومت ساده‌لوحانه است و حقایق را در نظر نمی‌گیرد و صحبت از کنار گذاشته شدن مقاومت فقط یک توهم است.

در همین راستا، «ابراهیم المدهون» نویسنده و محقق سیاسی عرب‌زبان تاکید کرد: صحبت درباره خلع سلاح دقیق نیست و طبیعی است که وقتی کشور فلسطینی تشکیل شود، هیچ جناح مسلحی وجود نخواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود گفت: هدف حماس ایجاد کشور فلسطین است، اما نمی‌خواهد اشتباهاتی را که دیگر طرف‌های فلسطینی قبلا مرتکب شده‌اند، انجام دهد و مقاومت، اعطای امتیازات بزرگ را نمی‌پذیرد.

دیگر خبرها

  • قطر: دلیلی برای تعطیلی دفتر حماس در دوحه وجود ندارد
  • پیشنهاد کشور‌های عربی به حماس؛ در ازای دریافت امتیازات سیاسی خلع سلاح شوید
  • وحشتناک‌ترین سلفی دنیا را ببینید | تصویر معنادی که سفارت ایران در لبنان منتشر کرد
  • حماس پیشنهاد عجیب کشورهای عربی را قاطعانه رد کرد
  • اجرای عملیات وعده صادق نشانه اعتماد به نصرت الهی
  • سپاه پاسداران مظهر عینی شعارهای ایستادگی است
  • ایران، خاورمیانه و گام بعدی حماس
  • راه‌حل اردوغان در برابر اسرائیل چیست؟
  • «وعده صادق» و ادراک اردن از قدرت منطقه‌ای ایران
  • هنیه: موضع اسرائیل علیه ترکیه، «وقاحت سیاسی» است