Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@19:26:44 GMT

۴۰۰ خانه وقفی در بافت تاریخی یزد در انتظار سرمایه‌گذار

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۱۱۸۰

۴۰۰ خانه وقفی در بافت تاریخی یزد در انتظار سرمایه‌گذار

حجت الاسلام حسین زارع زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بخش قابل توجهی از موقوفات یزد یا بلااستفاده مانده‌اند یا درآمد ندارند و بخشی از آنها نیز در آستانه تخریب قرار گرفته‌اند که این امر در روند اجرای نیت واقفان اخلال ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اغلب موقوفات کشاورزی یزد اکنون به دلیل خشکسالی بلااستفاده مانده‌اند و هیچ درآمدی ندارند، افزود: خانه‌های قدیمی نیز در معرض تخریب قرار گرفته‌اند و مستاجری ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارع زاده عنوان کرد: در حال حاضر تنها در بافت تاریخی یزد که از چند سال پیش جهانی شده است، ۴۰۰ خانه قدیمی وجود دارد که بخشی از این خانه‌ها تخریب شده‌اند و بخشی دیگر نیز در آستانه تخریب قرار گرفته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان کرد: این خانه‌ها باید مستأجر داشته باشند تا با کسب درآمد از محل اجاره آنها، به نیت واقفان عمل شود.

وی تصریح کرد: این خانه‌ها اکنون در انتظار سرمایه گذار هستند و در صورتی که فردی بخواهد این خانه‌ها را مرمت کند، می‌تواند از آن بهره برداری کند.

زارع زاده اظهار داشت: تاکید ما به استفاده مسکونی از این خانه هاست و تبدیل این خانه‌ها به بومگردی و هتل سنتی در اولویت بعدی قرار دارد.

وی همچنین ادامه داد: تلاش ما این است که با مشارکت سایر دستگاه‌ها از جمله مسکن و شهرسازی، این خانه‌ها را در اختیار اقشار آسیب پذیر فاقد مسکن قرار دهیم.

کد خبر 4892485

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد اداره اوقاف یزد بافت تاریخی یزد ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر ایلام فاصله گذاری اجتماعی شهرکرد گرگان طرح غربالگری روز طبیعت سال جهش تولید سیلاب بیرجند بارش باران خانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد از تحویل سه شیء تاریخی باارزش توسط شهروند یاسوجی به موزه شهر یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، کاظم رحمانی امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک شهروند یاسوجی سه ظرف تاریخی ارزشمند را به موزه شهر یاسوج تحویل داد.

وی افزود: این اشیای تاریخی شامل ظروف فلزی و یک خنجر مربوط به دوره‌های تاریخی هزاره نخست پیش از میلاد تا اسلامی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد گفت: بررسی کارشناسان نشان می‌دهد این اشیا شامل یک خنجر مربوط به دوره «عیلامی» یا هزاره نخست پیش میلاد، آفتابه مسی متعلق به دوره «سلجوقی» و ظرف شیشه‌ای با کاربرد عطردان یادگار دوره اسلامی است.

وی تصریح کرد: اشیای تاریخی مذکور برای نگهداری بهتر به موزه اشیای تاریخی شهرستان بویراحمد منتقل می‌شود.

رحمانی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون نگهداری اشیای تاریخی در خانه جرم است و در صورت شناسایی و کشف با خاطیان برخورد می‌شود.

وی گفت: شهروندانی که هنگام حفاری در خانه باغ خود اشیای تاریخی کشف کنند یا چنین اشیایی دارند، می‌توانند اقدام به ایجاد موزه خصوصی کنند یا اشیا را به میراث فرهنگی تحویل دهند.

کد خبر 745490

دیگر خبرها

  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • ۱۰ هزار بی خانمان در پی تخریب دو هزار خانه در مرکز غزه 
  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • تحویل ۳ شیء تاریخی به میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • رسیدگی به فرونشست یکی از برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی است
  • اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران
  • فاز نخست شهربازی تکمیل می شود/ رونمایی از اتوبوس گردشگری در گرگان
  • اثر کوتاه مدت ریسک‌های سیاسی بر بازار سرمایه