Web Analytics Made Easy - Statcounter

توصیه پزشکان و متخصصان تغذیه برای استفاده از نان گرم کردن مجدد آن است، اما چگونه و چه مدت نان را گرم کنیم و چه نکاتی در خرید و تهیه نان در این روزها باید رعایت شود؟! ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ در روزهای همه‌گیری کرونا مهمترین توصیه رعایت بهداشت فردی است؛ این مسئله در مکان‌های عمومی که دارای تجمع جمعیتی بیشتری است از اهمیت زیادی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نانوایی‌ها یکی از مکان‌های پرتجمع است که به‌دلیل تشکیل صف و تجمع جمعیت احتمال انتقال ویروس کرونا در آن بالاست؛ به همین دلیل توصیه می‌شود که افراد ایستاده در صف با رعایت فاصله ایمنی قرار بگیرند. 

در کنار این موضوع یکی از نگرانی‌های خانواده‌ها در این روزها انتقال ویروس کرونا از طریق خود نان است چرا که این ماده خوراکی توسط شخص دیگری آماده شده و ممکن است قرار گرفتن آن روی سطوح مشترک زمینه‌ انتقال ویروس را فراهم کند. 

دکتر پیام فرحبخش، متخصص تغذیه در مطلبی چند توصیه بهداشتی در هنگام خرید نان را یادآور شده است. 

از نانوا بخواهید ...

از نانواهای محل خود بخواهید به این نکات توجه کنند: 

 چنانچه علائمی مانند سرفه، تب و تنگی نفس دارند در محل کار (نانوایی) حاضر نشوند. جلوگیری از ورود افراد متفرقه به کارگاه نانواییاستفاده از ماسک، دستکش و کلاه مناسب توسط کارکنانشست و شوی مکرر دست‌ها هر نیم‌ ساعت یکباربه کارگیری یک فرد مجزا برای دریافت پول و کارت بانکیخودداری از تبادل پول نقد تا حد امکانحفظ فاصله یک متری بین مشتریان از یکدیگر و رعایت بهداشت فردیاستحمام روزانه کارکنان و شست‌وشوی روزانه لباس‌هاضدعفونی کردن روزانه و مکرر تجهیزات و سطوح نانوایی

ضدعفونی نان با استفاده از گرم کردن مجدد

اگر فکر می‌کنید نان خریداری شده و حمل شده به منزل ممکن است آلوده باشد باید مجدد آن را در منزل حرارت دهید. فریز کردن، ویروس را از بین نمی‌برد.اینکه از چه وسیله‌ای برای حرارت دادن استفاده کنید بستگی به امکانات شما دارد؛ توسترها، فر، ماکروویو و در صورت عدم دسترسی به موارد فوق استفاده از ماهی‌تابه و قابلمه جهت حرارت دادن مفید است. 

چند دقیقه نان را ضدعفونی کنیم؟ 

ما موفق به یافتن منبع علمی موثقی برای مدت زمان گرم کردن نان نشدیم اما توصیه‌های زیر در منابع مختلف دیده می‌شود:

نان را در فرِ اجاق با دمای 60-70 درجه به مدت نیم ساعت گرم کنید؛ نان‌ها را لایه لایه بچینید یا در یک ظرف مناسب دردار بگذارید تا لایه‌های وسطی نرم بماند؛ لایه‌های بالایی را با بخار کتری دوباره نرم کنید. تسترها دمایی حدود 600 درجه سانتی‌گراد تولید می‌کنند پس استفاده از آن‌ها منطقی به نظر می‌رسد. نان را برای چند ثانیه روی شعله مستقیم گاز نگه دارید؛ شعله آتش گاز، بالای 1000 درجه سانتی‌گراد حرارت دارد و بعید است در این دما ویروس زنده بماند. 

چند توصیه عمومی در هنگام خرید نان

از نانوا خواهش کنید نان‌ها را با انبر بر روی سفره/ پارچه شما قرار دهد. سفره را روی پیشخوان و میز نانوایی قرار ندهید و از برس‌ها و سایر وسایل مشترک در نانوایی استفاده نکنید. البته حتی اگر با دست هم نان را به شما تحویل دهد انتظار می‌رود گرمای نان ویروس‌ها را از بین ببرد به شرط آنکه نان واقعا داغ باشد. افزایش سطح ایمنی بدن با چند توصیه ساده تغذیه‌ای/ منابع غنی ویتامین‌ها در چه موادی نهفته‌اند؟بایدها و نبایدهای "تغذیه‌ای" برای مقابله با کرونا

انتهای پیام/ 

R1539/P/S2,24/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بهداشت و درمان ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان ویروس کرونا بهداشت و درمان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟

اگر قصد خرید خانه در تهران را دارید و حداکثر بودجه شما هفت میلیارد تومان است، در ادامه به بررسی آپارتمان‌هایی می‌پردازیم که با این سرمایه می‌توانید خریداری کنید.

به گزارش اقتصاد آنلاین، یک واحد آپارتمان ۹۵ متری دو خواب، ساخت سال ۱۳۹۸ در محله دریاچه شهدای خلیج فارس هفت میلیارد تومان ارزش دارد.

با سرمایه‌ای حدود ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان می‌توانید صاحب یک واحد ۶۹ متری در تهرانپارس شوید. این آپارتمان دو اتاق خواب و سنی حدود ۱۸ سال دارد.

آپارتمان دیگری در محله پیروزی تهران با زیربنای ۹۲ متر و دو اتاق خواب، در حالی که چهار سال از ساخت آن می‌گذرد به قیمت ۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در محله افسریه تهران قیمت یک واحد آپارتمان ۱۱۰ متری با دو اتاق خواب و سنی حدود ۵ سال، ۶ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان اعلام شده است.

یک خانه ۷۳ متری در کوی فردوس در حالی ۱۵ سال از ساخت آن می‌گذرد به قیمت ۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

با سرمایه هفت میلیارد تومانی می‌توانید در محله سازمان برنامه صاحب‌خانه شوید. این آپارتمان ۷ میلیارد تومانی، ۷۵ متر، دو خوابه و ساخت سال ۱۳۸۷ است.

یک واحد آپارتمان ۷۶ متری در محله بهار تهران با ۸ سال سن و دو اتاق خواب به قیمت ۶ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

برای اطلاع از قیمت و مشخصات آپارتمان‌های دیگر جدول زیر را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • ایجاد ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در همدان
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • با ۷ میلیارد تومان چندمتر خانه می‌توان خرید؟
  • تعامل مدیریت شهری ساوه برای دفع بهداشتی زباله‌ها ضروری است
  • ستاره پرسپولیس ایجنت ماشاریپوف نمی‌شود!
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • قیمت، مشخصات و خرید انواع لوستر چوبی و فلزی نیکان لوستر
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • وجود ۳۰۸ خانه بهداشت فعال در چهارمحال و بختیاری