Web Analytics Made Easy - Statcounter

کانون های فرهنگی هنری مساجد از زمان شیوع کرونا در استان چهارمحال و بختیاری پای کار آمدند و خالصانه برای ارائه خدمت و مقابله با ویروس منحوس کرونا همچنان در تلاش هستند.

خبرگزاری شبستان - چهارمحال و بختیاری: در شرایط کنونی که کرونا در کشور همه گیر شده است کانون های مساجد استان با ورود به عرصه جنگ بیولوژیکی راه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را ادامه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این مدتی که کرونا در استان شیوع پیدا کرده فعالیت های گسترده ای از کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری اجرا شده است که این تلاش های همچنان و بدون خستگی ادامه دارد.

 

کانون های فرهنگی هنری مساجد در سطح استان با اقدامات و فعالیت های خود برای مقابله با کرونا موجب دل گرمی مردم شده اند، به طوری که مردم این فعالان کانون های مساجد را سربازان امام زمان(عج) می خوانند.

 

همه گروه ها و نهادهای مردمی در استان به همراه کانون های فرهنگی هنری مساجد برای شکست کرونا در حال تلاش هستند تا با همراهی مردم بتوانند این ویروس منحوس را شکست دهند.

 

لغو برنامه های فرهنگی هنری در مساجد، فعالان کانون های فرهنگی هنری را نه تنها خانه نشین نکرد بلکه لباس رزم برتن فعالان کانون های مساجد کرده است که پوشیدن این لباس مایه افتخار این فعالان است.

 

هدف فعالان کانون های فرهنگی هنری برای شکست کرونا فقط مساجد و محله ها نیست بلکه از تولید ماسک تا مشارکت در برپایی ایستگاه های غربالگری از دیگر فعالیت های این عزیزان در سطح استان چهارمحال و بختیاری است.

 

«احسان طاهری» گفت: این مسجد به صورت روزانه توسط فعالان کانون سالار شهیدان و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ضدعفونی می شود.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری سالار شهیدان مسجد امام سجاد (ع) شهرکرد افزود: ضدعفونی مسجد امام سجاد(ع) شهرکرد روزانه و بعد از نماز مغرب و عشا توسط  اعضای فعال کانون انجام  می شود.

 

«علی اصغر بخشی» گفت: کانون فرهنگی هنری گلستان همگام با فعالیت گروه های بهداشتی و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تمامی معابر، مساجد و حسینه های روستای ارجنک را گندزدایی و ضدعفونی کردند.

 

 

مسئول کانون فرهنگی هنری گلستان مسجد سیدالشهدا (ع) روستای ارجنک افزود: اعضای کانون از زمان شیوع بیماری کرونا برای خدمت رسانی اعلام آمادگی کردند و تاکنون و به صورت جهادی فعالیت های زیادی در این خصوص انجام داده اند.

 

«ابراهیم حبیبی خویی» گفت: اعضای فعال کانون فرهنگی هنری نور نبوی روستای خوی روزانه با حضور خود در مسجد به ضدعفونی کردن مسجد و محله می پردازند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری نور نبوی مسجد سیدالشهدا (ع) روستای خوی افزود: اعضای این کانون به صورت خود جوش از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور با محلول های ضدعفونی کننده بعد از نماز مغرب و عشا همه نقاط مسجد را ضدعفونی و با کمک بسیج مسجد و مردم اقدام به گندزدایی خیابان ها و کوچه های روستای خوی می کنند.

 

 

 

«امیراحسان امینی» گفت: اعضای کانون فرهنگی هنری صابر مسجد امام رضا (ع) میرآباد در این روزها برای شکست کرونا به پویش سراسری «#کرونا_را_شکست_میدهیم» پیوسته اند و در این مسیر خدمات مختلفی انجام داده اند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری صابر امام رضا (ع) شهرکرد در ادامه بابیان اینکه کانون های فرهنگی هنری خط مقدم فعالیت ها در مساجد هستند افزود: جدای از فعالیت در مساجد کمک و یاری رسانی به همنوعان در کشور را از وظایف خود می دانیم.

 

«محمد حیدری» گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان اعضای کانون فرهنگی هنری یادیاران، مسجد امام حسین (ع) شهر سورشجان را به صورت روزانه ضدعفونی می کنند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری یادیاران مسجد امام حسین (ع) شهر سورشجان افزود: آموزش و اطلاع رسانی در خصوص ویروس کرونا به نماز گزاران از دیگر فعالیت های این کانون است.

 

«زیور مظاهری» گفت: برای شکست کرونا به مسجد آمده ایم تا با تولید ماسک های بهداشتی گوشه ای از خدمت رسانی را به دست بگیرم و در برابر دشمن امروز به پیروزی برسیم.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت معصومه (س) مسجد جامع دهستان چم چنگ افزود: اعضای این کانون از آغاز شیوع کرونا در استان فعالیت های گسترده ای انجام داده اند و امروز هم برای تولید ماسک بدون هیچ بهانه ای به مسجد آمده اند.

 

 

«قاسم حسنی» گفت: فعلان مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستای حاجی آباد نیز همگام با سایر نهادهای مردمی در روستا در صف مقابله با شیوع ویروس کرونا گام برمی دارند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری ابرار مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستای حاجی آباد افزود: همه مساجد روستا با همکاری سایر کانون‌های فرهنگی هنری برای مقابله با ویروس کرونا روزانه ضدعفونی می شود.

 

«فرخ تاج قربانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: این روزها تلاش برای شکست ویروس کرونا به یکی از اقدامات و فعالیت های مهم برای کانون های فرهنگی هنری مساجد تبدیل شده است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری زینب کبری (س) مسجد ثارالله مرغملک بابیان اینکه عزم همگانی فعلان کانون برای تولید ماسک های بهداشتی بی نظیر است افزود: اعضای کانون این اقدام خداپسدانه را یک وظیفه می دانند.

 

«بهمن کیوانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا فعالان کانون فرهنگی هنری حجه ابن الحسن (عج) مسجد قدس دوازده امام (ع) شهر هفشجان ضمن انجام فعالیت های گسترده مشارکت ویژه ای در پایگاه غربالگری دارند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری حجه ابن الحسن (عج) مسجد قدس دوازده امام (ع) شهر هفشجان افزود: رعایت نکات بهداشتی، اطلاع رسانی از نحوه شیوع ویروس کرونا و توزیع بروشور از جمله فعالیت های کانون حجه ابن الحسن (عج) به کسانی که قصد ورود به شهر را دارند است.

 

 

«مریم عباسی» گفت: اعضای کانون فرهنگی هنری انصار المهدی (عج) با همکاری بسیج مساجد روزانه اقدام به ضدعفونی معابر و خیابان‌های اصلی شهر گوجان می کنند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری انصار المهدی (عج) مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) شهر گوجان در ادامه افزود: با شیوع ویروس کرونا همه مردم به ویژه اعضای کانون فرهنگی هنری انصار المهدی (عج) شهر گوجان برای شکست کرونا آستین همت بالا زده اند.

 

حجت الاسلام «هدایت فرامرزی» گفت: اجرای نذر قربانی در راستای امید آفرینی، تقویت روحیه مردم، تقویت فرهنگ دینی و احیای سنن فراموش شده از قبیل قربانی کردن و دستگیری از نیازمندان در شرایطی که استان درگیر اتفاقات مربوط به ویروس کرونا است انجام شد.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری یاس مدینه مسجد انصار الحسین (ع) شهر منج افزود: اعتبار ذبح قربانی با مساعدت موسسه خیریه و کانون حضرت خدیجه (س) شهر قم صورت گرفته است.

 

وی ضدعفونی و گندزدایی مساجد و معابر اصلی شهر منج، تولید ماسک و دستکش بهداشتی، مشارکت در برنامه های سایر نهادهای مردمی برای مقابله با کرونا، حضور در پایگاه های غربالگری در ورودی شهر و ارائه خدمت به مردم را از جمله فعالیت های گسترده فعالان کانون فرهنگی هنری یاس مدینه شهر منج عنوان کرد.

 

 

«علی اصغر بخشی» گفت: بسته حمایتی همزمان با فرارسیدن عید نوروز توسط فعالان کانون فرهنگی هنری گلستان بین نیازمندان روستای ارجنک از توابع شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری گلستان مسجد سیدالشهدا (ع) روستای ارجنک افزود: این امر خداپسدانه با هدف دستگیری از نیازمندان و ایجاد شور و نشاط بین فقرا صورت گرفته است.

 

«طاهره غیاثی» گفت: همزمان با فرارسیدن عید نوروز ۴۰ بسته حمایتی مواد غذایی بین خانواده های نیازمند و فقرا به همت کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) در شهر گندمان توزیع شد.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) مسجد امام علی (ع) شهر گندمان افزود: این بسته‌ها شامل برنج، مرغ، شکر، قند، چای، ماکارونی، روغن مایع، رب گوجه فرنگی و تن ماهی است.

 

«سمانه سلیمانی» گفت: با نبود ماسک در شهر کاج اعضای کانون فرهنگی هنری منجی به صورت خود جوش روزانه یکصد ماسک بهداشتی در مسجد صاحب الزمان (عج) تولید می کنند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری منجی مسجد صاحب الزمان (عج) شهر کاج افزود: اعضای کانون با همدلی و وحدت برای شکست ویروس کرونا اقدام به تولید ماسک و دستکش های بهداشتی کرده اند.

 

«کرامت حاج حسنی» گفت: ذبح قربانی و دستگیری از نیازمندان توسط کانون فرهنگی هنری کانون پیامبر اکرم (ص) با مساعدت های موسسه خیریه و کانون حضرت خدیجه (س) شهر قم و تلاش های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری پیامبر اکرم (ص) مسجد امام علی (ع) روستای سرکنه بخش میانکوه افزود: امید آفرینی، تقویت روحیه مردم و تقویت فرهنگ دینی از اهداف نذر قربانی و دستگیری از نیازمندان توسط کانون فرهنگی هنری پیامبر اکرم (ص) در روستای سرکنه بخش میانکوه است.

 

 

وی گفت: اعضای کانون فرهنگی هنری پیامبر اکرم (ص) روستای سرکنه از زمان شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری در بخش های مختلفی از جمله مشارکت در برپایی ایستگاه غربالگری به منظور مقابله و پیشگیری از شیوع کرونا فعالیت دارند.

 

«صفرعلی شریفی» گفت: به منظور مقابله با کرونا و برای حفظ سلامتی نمازگزاران مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستای كلار سفلی روزانه توسط اعضای فعال کانون فرهنگی هنری مهدی آل محمد (عج) گندزدایی و ضدعفونی می شود.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری مهدی آل محمد (عج) مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستای كلار سفلی افزود: اعضای فعال کانون سایر مساجد روستا را با همکاری ارکان مسجد ضدعفونی می کنند.

 

«مهران للگانی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: تلاش بچه‌های مسجد امام حسین (ع) روستای دزک برای مقابله با کرونا با همکاری سایر ارکان مسجد به صورت روزانه و مستمر انجام می شود.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری ابوتراب مسجد امام حسین (ع) روستای دزک افزود: فعالان کانون فرهنگی هنری ابوتراب این اقدام جهادی را یک وظیفه می دانند و تا شکست کرونا به فعالیت خود ادامه می دهند.

 

«صغری محمدی» گفت: توزیع نذر قربانی بین نیازمندان به مناسبت اعیاد شعبانیه با همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری صورت گرفته است.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری هجرت حسینیه شهرک میهه شهرستان کوهرنگ افزود: اعتبار ذبح قربانی با مساعدت موسسه خیریه و کانون حضرت خدیجه (س) شهر قم صورت گرفته است.

 

«زهرا جعفری» بابیان اینکه تلاش فعالان کانون فرهنگی هنری قرآن و عترت برای خدمت به مردم و کمک به مراکز درمانی بی نظیر است به خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد گفت: اعضای این کانون با حضور در مسجد جامع روستای کاکلک روزانه ۵۰۰ ماسک بهداشتی تولید می کنند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری قرآن و عترت مسجد جامع روستای کاکلک افزود: از زمان شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری خواهران فعال کانون قرآن و عترت روستای کاکلک جهادگرانه پا به میدان مبارزه گذاشته و در سنگر مهربانی جبهه گرفتند.

 

 

پایان پیام/361

منبع: شبستان

کلیدواژه: مقابله با کرونا کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد زمان شیوع ویروس کرونا استان چهارمحال و بختیاری فعالان کانون فرهنگی هنری کانون فرهنگی هنری گلستان مسئول کانون فرهنگی هنری اعضای کانون فرهنگی هنری دستگیری از نیازمندان برای مقابله با کرونا مسجد حضرت ابوالفضل فعالیت های گسترده شیوع بیماری کرونا اعضای فعال کانون فعالان کانون کانون های مساجد برای شکست کرونا مسجد امام حسین کرونا در استان روستای ارجنک پیامبر اکرم تولید ماسک فعالیت ها امام علی امام ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ علیرضا قاسمی فرزاد در دیدار با حجت الاسلام علی عزیزی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با ابزار هنر متناسب با ذائقه نسل جوان در کنار پایگاه بسیج مهمترین پایگاه فرهنگی هستند که آموزش‌های متنوع فرهنگی، هنری و قرآنی را به نسل جوان آموزش می‌دهند.

استاندار همدان با اشاره به در پیش رو بودن ایام تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان گفت: دستگاه‌های متولی باید امکانات خود را از جمله سالن‌های ورزشی، اردوگاه‌ها و مراکز مهارت افزایی را در اختیار یکدیگر قرار دهند تا برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان مهارت‌های متنوعی را فرا بگیرند.

قاسمی فرزاد با تبریک پیروزی‌های اخیر نیرو‌های سپاه در مقابله با دشمنان متجاوز تصریح کرد: این پاسخ مشروع نشان داد که ایران با تمام قدرت در برابر دشمنان این مرز و بوم ایستادگی و توطئه‌های آنان را نقش بر آب می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان نیز در این دیدار به برگزاری جشنواره کشوری تئاتر شبستان در صورت تامین اعتبار خبر داد و گفت: در صورت تامین اعتبار و حمایت مالی جشنواره تئاتر شبستان بچه‌های مسجد کشوری را در همدان برگزار می‌کنیم.

حجت الاسلام علی عزیزی از استاندار همدان خواست تا با حمایت ایشان، نهاد‌های مرتبط با اوقات فراغت از جمله آموزش و پرورش، امکانات خود را برای غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون‌های مسجد در اختیار ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار دهند.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • جشن عملیات وعده صادق در کانون‌های مساجد آذربایجان غربی
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • فعالیت های کانون مساجد در مازندران توسعه می یابد
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند