Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام خلیلی تهرانی با بیان‌اینکه شیوع کرونا همچون پدافند غیرعاملی است که همه گروه‌های مردمی را جهادگونه با هم متحد کرد، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری و پایگاه‌های بسیج و سایر ارکان مسجد دوشادوش مدافعان سلامت برای شکست کرونا ایستاده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین «سید حسین خلیلی تهرانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجدی ها، هیئتی ها و حوزوی ها با روحیه بسیجی در خدمت اجرای طرح ملی مقابله با کرونا هستند، اظهار کرد: ائمه جماعات، هیّت امنا، کانون های فرهنگی و هنری، بسیجیان، کانون های قرآن و عترت (ع)، مراکز مشاوره و خانواده، پایگاه های ترویج ازدواج آسان و سایر کارگزاران و نهادهای مسجدی، با روحیه جهادی، مخلصانه و صادقانه و با همت مضاعف در کنار پرستاران، پزشکان و سایر پرسنل درمانی و بهداشتی کشور، جزو مدافعان سلامت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت مسجد خاتم الانییا (ص) افزود: شیوع کرونا در کشور بسیار دردناک و ناراحت کننده است که با درگدشتن و ابتلا و قرنطینه شدن شمار زیاری از همطونانمان، موجب تاثر بیشتری نیز شد، با وجود این، درس های زیادی به ما داد که وجود روحیه ایثار و گذشت در میان شاغلان در تمام صنوف از جمله درمانی و بهداشتی از جمله آنها است‌.     وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری درباره مانور بودن مقابله با ویروس کرونا، گفت: این اتفاق همچون پدافند غیرعاملی است که همه گروه های مردمی کشور را جهادگونه با هم متحد کرد و بار دیگر نشان داد برخلاف تمام ادعاها مردم ما به مسئولانشان اعتماد دارند و در صفی مشترک در برابر دشمنی واحد ایستادگی کرده اند.     خلیلی تهرانی با بیان اینکه مسجدی ها اعم از ائمه جماعات، نمازگزاران، کانون های فرهنگی و هنری، بسیج و هیئت امنا در تمام دوره مقابله با ویروس کرونا در تامین نیازهای بهداشتی به منظور سمپاشی کوچه ها و خیابان ها بسیار فعال بوده اند، ابراز کرد: الحمدالله این جهاد همچنان ادامه دارد و به لطف الهی طی چند روز آینده شاهد نابودی کامل ویروس کرونا خواهیم بود.     وی در پایان از همه مردم تقاضا کرد: همچنان به توصیه های بهداشتی عمل کنند، در خانه بمانند و با انجام اعمال وارده در ماه شعبان، به رسیدن هر چه زودتر دوران بدون کرونا و در همه حال، به رحمت بی انتهای الهی امیدوار باشند.   پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت های مسجدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید استاندار مازندران بر رفع مشکلات و تسهیل فعالیت هنرمندان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سیدمحمود حسینی پور  پس از بازدید از مجموعه فرهنگی هنری استاد دولت آبادی در ساری در نشستی با صدور دستورات لازم برای گسترش فعالیت‌های هنرمندان و برگزاری جشنواره‌های هنری و ضرورت توسعه ارتباطات فرهنگی هنری با کشور‌های مختلف، گفت: هنرمندان، باید سفیران فرهنگی استان باشند. 

استاندار مازندران در این نشست افزود: باید ابزار‌ها و امکانات برای هنرمندانی که می‌خواهند به ایده‌های خود جامه عمل بپوشانند فراهم شود.

حسینی‌پور با بیان اینکه جامعه ما به دنبال تقویت فعالیت‌های فرهنگی است، ادامه داد: ساختار خانه هنرمندان باید به‌گونه‌ای باشد تا در فضای عمومی کشور دیده شود.

وی از هنرمندان به‌عنوان ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در مازندران یاد کرد و افزود: بنا داریم تا با حل مشکلات فعالیت این قشر زمینه را برای نقش آفرینی هنرمندان فراهم کنیم.

حسینی‌پور افزود: باید با تدابیر و راهکار مناسب نقش هنرمندان را در عرصه‌های مختلف تقویت کنیم.

رئیس هیات مدیره خانه هنرمندان ساری از جمله کسانی بود که در این نشست؛ به بیان مشکلات این نهاد صنفی و فعالیت‌های این مجموعه پرداخت.

رئیس انجمن گرافیک خانه هنرمندان ساری در خصوص برگزاری جشنواره گرافیک زبان مادری نیز به بیان نکاتی پرداخت که شهردار مرکز استان هزینه برگزاری این جشنواره را نیز تقبل کرد.

استاندار مازندران پس از استماع مشکلات این نهاد، دستور داد تا ضمن تمدید مکان فعالیت خانه هنرمندان ساری با هماهنگی فرماندار و شهردار مرکز استان؛ مکان جدید دیگری نیز برای گسترش فعالیت‌های این مجموعه در اختیار هنرمندان قرار گیرد.

در این راستا استاندار مازندران طی تماسی تلفنی با سرپرست میراث فرهنگی استان دستور داد تا یکی از خانه‌های سنتی ساری به خانه هنرمندان اختصاص یابد.

در پایان هنرمندان با اهداء آثار هنری از دستورات ثمربخش استاندار مازندران قدردانی کردند.

‎یادآور می شود، این نشست باحضور فرماندار مرکز استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار مرکز استان، رئیس حوزه هنری استان، رئیس هیات مدیره خانه هنرمندان ساری، رئیس انجمن گرافیک خانه هنرمندان ساری، استاد دولت آبادی و جمعی از هنرمندان برگزار شد، 

دیگر خبرها

  • دانشجویان رسالت بزرگی در احیای حرکت‌های فرهنگی و هنری دانشگاه‌ها دارند
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • هنرمندان؛ مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند
  • تاکید استاندار مازندران بر رفع مشکلات و تسهیل فعالیت هنرمندان