Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@13:00:42 GMT

نابودی ۱۰ میلیون شغل در آمریکا به دلیل شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۱۲۷۲

نابودی ۱۰ میلیون شغل در آمریکا به دلیل شیوع کرونا

مجله آمریکایی فوربس از آمار عجیب رکود اقتصادی در این کشور بر اثر شیوع کرونا خبر داد و نوشت: براساس داده های وزارت کار، آمریکایی ها ۱۰ میلیون شغل را تنها در دو هفته گذشته از دست داده اند. ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجله آمریکایی فوربس از آمار عجیب رکود اقتصادی در این کشور بر اثر شیوع کرونا خبر داد و نوشت: براساس داده های وزارت کار، آمریکایی ها 10 میلیون شغل را تنها در دو هفته گذشته از دست داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، برای هفته منتهی به 28 مارس، موارد مطالبات بیمه بیکاری در آمریکا به 6.6 میلیون رسید یعنی بالاترین میزان ثبت شده تاکنون در یک هفته.

پیش از این، رکورد قبلی این آمار در سال 1982 به 695 هزار رسیده بود. در مارس 2009 نیز در اوج بحران مالی موارد مطالبات در یک هفته به 665هزار رسید.

این مجله اقتصادی همچنین به تعویق کمک های دولت آمریکا به مردم اشاره کرد و نوشت: طبق اعلام کمیته تخصیص بودجه و یا کمیته راهها وروش‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا، شهروندانی که مبلغ محرک اقتصادی را از طریق واریز مستقیم به حساب خود به عنوان بخشی از قانون دریافت نمی کنند ممکن است برای دریافت چک مجبور شوند تا 20 هفته صبر کنند.

در حالی که مصرف کنندگان در آمریکا کم کم فشار رکود اقتصادی را تجربه می کنند، طبق اعلام انجمن بانکداران وام مسکن، تعداد درخواست های وام نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 24 درصد کاهش یافته است.

به گفته شبکه خبری سی ان بی سی، بانک آمریکا روز جمعه اعلام کرد که 58000 مشتری در طی چند ساعت حدود 6 میلیارد دلار وام درخواست کرده اند، به عنوان بخشی از کمک 349 میلیارد دلاری دولت فدرال.

برخی تحلیلگران هشدار داده اند که برای درک عمق فاجعه رکود اقتصادی ناشی از کرونا باید منتظر آمار ماه آوریل باشیم.

این در حالی است که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا امروز (یکشنبه) از 311 هزار نفر گذشت و آمار جهانی ابتلا به این ویروس بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر است.
 انتهای پیام/

R1012122/P/S7,85/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رکود اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از سی ان ان، این هشداری است که توسط دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت، دکتر «جرمی فارار» صادر شد.

فارار گفت: «ما باید مراقب باشیم که اگر مورد H۵N۱ به انسان با سرایت انسان به انسان را مشاهده کردیم فوراً با دسترسی به واکسن‌ها، درمان‌ها و تشخیص‌ها پاسخ دهیم.»

در موارد نادر، H۵N۱ می‌تواند انسانی را آلوده کند که به طور مداوم در تماس نزدیک با حیوانات آلوده بوده است، همانطور که در اوایل این ماه در یک گاودار تگزاسی اتفاق افتاد، اما تاکنون انتقال انسان به انسان به ندرت مشاهده شده است.

با این حال، این ویروس عمدتاً در پستاندارانی ظاهر می‌شود که نسبت به پرندگان بسیار نزدیک به انسان هستند.

فارار گفت: «البته نگرانی بزرگ این است که این ویروس اکنون تکامل یافته و توانایی آلوده کردن انسان‌ها را داراست.»

به گفته سازمان جهانی بهداشت، تعداد تلفات ممکن است فاجعه بار باشد: از سال ۲۰۰۳، تنها ۸۸۹ مورد ابتلاء به آنفلوانزا مرغی انسانی در سراسر جهان شناخته شده است، اما در ۴۶۳ (۵۲٪) از این موارد، فرد مبتلا فوت کرده است.

ویروس دخیل در یک مورد انسانی گزارش شده در این ماه در تگزاس توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده مورد مطالعه قرار گرفته است و گفته شده که به نظر می‌رسد نسبت به داروهای ضد ویروسی موجود آسیب پذیر است.

شیوع فعلی H۵N۱ در میان گله‌های گاو ایالات متحده در هشت ایالت تگزاس، نیومکزیکو، کانزاس، داکوتای جنوبی، آیداهو، میشیگان، اوهایو و کارولینای شمالی گزارش شده است.

کد خبر 6086946

دیگر خبرها

  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • نیویورک تایمز: نابودی حماس ممکن نیست
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا