Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع و نیروی انسانی با انگیزه و متعهد از با ارزش‌ترین عوامل تحقق شعار جهش تولید محسوب می‌شوند که در صورت مدیریت و به کار‌گیری صحیح می‌توانند به جهش تولیدی که مدنظر مقام معظم رهبری است، برسند. ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، تعیین کلید واژه «جهش تولید» به عنوان  شعار سال بیانگر توجه و عنایت  رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسئله اقتصاد، معیشت و ضرورت ارتقای سطح زندگی مردم با تکیه بر توان داخلی و استعدادهای ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام معظم رهبری در سه الی چهار سال اخیر در نامگذاری‌های خود بر روی سال‌ها بر موضوعاتی همچون تولید ملی، رونق تولید و حمایت از کالاهای ایرانی تاکید داشته‌اند و این نشان دهنده اهمیت موضوع اقتصاد در کشور است بنابراین تحقق شعار جهش تولید به‌عنوان شعار سال 1399 یک ماموریت ملی برای همگان  است و باید ضرورت‌ها و شاخص‌های آن مشخص شود.

بنابراین همه سازمان‌ها، ارگان‌ها، کارخانجات و غیره هر کدام با استفاده از ظرفیت‌های انسانی و علمی خود می‌توانند گام بلندی در راستای تحقق جهش تولید بردارند و کشور را از تنگناهای اقتصادی نجات دهند.

جهش تولید راه برون‌رفت از گرفتاری‌های اقتصادی

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم گفت: خلاص کردن کشور از بروکراسی‌های دست‌وپاگیر باید در دستور کار دولت قرار گیرد.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با بیان اینکه راه برون‌رفت از گرفتاری‌های اقتصادی رونق تولید و جهش آن در طول ماه‌ها و سال‌های آینده است، اظهار داشت: به‌نظر می‌رسد مجموعه اقداماتی که باید در زمینه تولید در طول سال‌های گذشته توسط دولت‌ها و بخش‌های متولی امر انجام می‌شد ناکافی بوده و همین امر سبب شده‌ است که نه‌تنها تولید بلکه جهش در تولید مطرح شود.

وی افزود: راه برون‌رفت از گرفتاری‌های اقتصادی رونق تولید و جهش آن در طول ماه‌ها و سال‌های آینده است و برنامه‌ریزی عمیق، دقیق و عالمانه در این زمینه و اقدامات موثر، کارآمد و منتج به نتایج می‌تواند راهکاری باشد که دولت‌ها را نجات دهد، براین اساس مقام معظم رهبری امسال را جهش تولید نامیدند تا بتوانیم نواقص و کاستی‌های سال‌های گذشته را جبران کنیم.

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم ادامه داد: اگر بخواهیم چرخ اقتصاد کشور را مجدداً و به نحو شایسته به حرکت درآوریم باید جهش تولید به‌معنای تولید و حرکت‌های منتهی به تولید را با گام‌های بلندتر و با سرعت بیشتر به نتیجه برسانیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان اصفهان در تولید، بیان کرد: استان می‌تواند در این راستا یکی از استان‌های پیشگام و پیشرو باشد چراکه فعالیت بیش از 9 هزار واحد تولیدی، صنعتی و فعال در عرصه تولید در استان اصفهان و وجود بیش از 64 هزار واحد تولید دام و هزاران تعاونی بیانگر ظرفیت‌های بی‌نظیری این استان است؛ صنایع بالادستی و صنایع بزرگ درکنار کارگاه‌های کوچک و میانی ما را به این نکته رهنمون می‌سازد که اگر جهش تولید در نصف جهان رخ دهد، می‌تواند چرخ تولید، رونق تولید و جهش تولید در مابقی بخش‌های کشور را نیز به حرکت درآورد.

مقتدایی اضافه کرد: براین اساس مسئولیت برنامه‌ریزان استان مسئولیتی مضاعف است چراکه نه‌تنها برای استان بلکه برای استان‌های هم‌جوار نیز برنامه‌هایی را ارائه کنند تا این برنامه‌ها بتوانند سطح بالاتری از تولید را در کشور ما ایجاد کند.

وی جهش تولید را عاملی برای هماهنگی موثر در سطح ملی، محلی و منطقه‌ای دانست و گفت: جهش تولید باید ناظر بر برنامه‌ریزی‌های دقیق، عالمانه، موثر باشد، به کارگیری و آموزش حداکثری نیروهای انسانی کارآمد را در بر بگیرد، تمام ظرفیت‌های موجود در استان را در کنار یکدیگر ببیند و آن‌ها را هماهنگ کند همچنین باید هم‌افزایی در چرخه تولید را پایه‌گذاری و هدایت کرده و هماهنگی موثر در سطح ملی، استانی، محلی و منطقه‌ای ایجاد کرده و باید ناظر به نیاز داخل و صادرات باشد و بتواند مجموعه فعالیت‌های ملی را به کمک نیازهای استانی بیاورد.

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم درباره مشکلات موجود در زمینه تولید کشور، اظهار داشت: نیاز امروز ما مدیریت منابع در بالاترین سطح و از سوی دیگر برنامه‌ریزی‌های دقیق و به نوعی برنامه استراتژیک در این خصوص هم‌اکنون اولویت دارد؛ همه نهادهای دست‌اندرکار باید هریک بخشی از مسئولیتی که برعهده دارند را انجام دهند بنابراین رفع موانع تولید، زمینه‌سازی برای رونق کسب‌وکار، به‌کارگیری ظرفیت دولت در بالاترین حد و خلاص کردن کشور از بروکراسی‌های دست‌وپاگیر مباحث مهمی است که باید در دستور کار کلیت دولت قرار گیرد.

وی افزود: مجلس یازدهم باید نهایت تلاش خود را به‌کار بگیرد تا در همان ماه‌های اولیه ریل‌گذاری لازم برای حرکت دولت را انجام دهد؛ مجلس آینده مجلسی است که به صورت جدی جهش تولید را در دستور کار خواهد داشت و خطاهای مجلس گذشته و دولت گذشته را جبران کند.

جهش تولید کلیدواژه اصلی برای حل مشکلات معیشت مردم

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر جهش تولید، گفت: جهش تولید کلیدواژه اصلی برای حل مشکلات معیشتی مردم است.

مهدی طغیانی درباره جنگ اقتصادی دشمن و ابزارهای آن اظهار داشت: صورت مسئله ما در این 10 سال اخیر جنگ اقتصادی بوده که اصل اقتصاد کشور و زندگی مردم را هدف قرار داده، این مسئله هنوز تغییری نکرده و کماکان درگیر جنگ اقتصادی هستیم که یکی از اصلی‌ترین ابزارهای این جنگ، تحریم است و دشمن باوجود ابزارهایی همچون به هم ریختن فضای روانی بازارهای ما از طریق ابزار رسانه‌ای و غیره، بیشتر از همین ابزار در جنگ اقتصادی استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: تا زمانی‌که این مسئله باقی است اولویت کشور باید حوزه اقتصاد باشد تا بتواند دستاوردهای نظام را حفظ کند و کلیت راهکاری که رهبر انقلاب مطرح کردند، یعنی اقتصاد مقاومتی راهکار اصلی این مسئله است؛ اقتصاد مقاومتی ابعاد مختلفی دارد و بعضی ابعاد و عناصر آن بسیار کلیدی هستند، مثلا کلیدواژه درون‌زایی و عنصر تولید ملی در کشور در سال‌ها و سخنرانی‌های قبل هم مورد نظر رهبر انقلاب بوده و از جمله شعارهای حمایت از کار و سرمایه ایرانی و تولید ملی که در تاکیدات مختلف به آن پرداخته و در دو سال اخیر، شعار سال را متمرکز بر تولید انتخاب کرده‌اند.

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم با بیان مشکلات موجود در تولید کشور در سال 98 افزود: در سال گذشته به دلیل مسائل ارزی تولید کشور دچار رکود سنگینی شد، هزینه تولید با افزایش قیمت ارز بالا رفت، قدرت خرید مردم از این افزایش قیمت‌ها جا ماند و بخش‌هایی که چرخ آنها بر روی تولید ملی می‌چرخید دچار مشکل شد درنتیجه تکیه بر رونق تولید و نجات تولید کشور در این راستا در سال 98 دنبال شد.

وی ادامه داد: در سال 99 توقع رهبر انقلاب از کل نظام این است که پای جهش تولید آمده و طبق سخنان ایشان، می‌توانیم تا 10 برابر افزایش تولید داشته باشیم و با این اتفاق خیلی از مشکلات حل خواهد شد؛ مشکلاتی همچون بیکاری، تورم، کمی درآمدهای دولت از طریق مالیات و غیره که به خاطر مشکلات موجود در تولید کشور تشدید شدند.

طغیانی با بیان اینکه بهترین کمک به معیشت مردم در وضع کنونی رفع مشکلات تولید است، اظهار داشت: هم‌اکنون حدود دو سوم تولید کشور راکد مانده و مسلماً نیروی فعال در این حوزه نیز بیکار است درنتیجه اگر قصد انجام کاری برای معیشت مردم داشته باشیم، یکی از کلیدواژه‌های اصلی تولید است و جهش تولید می‌تواند از طریق مستقیم و غیرمستقیم اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: جهش تولید مستقیم ازطریق حل موانع کسب‌وکار، رفع مشکلات فضای تولید کشور، اصلاح قوانین و مقررات دست و پاگیر و رفع مشکلاتی مانند مالیات و بیمه که در مسیر تولید به‌وجود آمده است.

آیت‌الله بهشتی:"جهش تولید" با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم نسل جوان محقق می‌شودآیت‌الله حسینی‌بوشهری: دولت با ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان "جهش تولید" را محقق کندنماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس‌: مشکلات اقتصادی جامعه با استراتژی ارزشمند "جهش تولید" ‌بسیار کم می‌شود

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم جهش تولید غیرمستقیم را توقف گردش ثروت در بازارهای غیرمولد دانست و بیان کرد: سرمایه‌گذاری‌های غیرمولد در اقتصاد ایران، سرمایه‌هایی سرگردان هستند که از کشور خارج می‌شوند یا در بازار سفته‌بازی و دلالی چرخش دارند؛ سرمایه‌هایی همچون بازار طلا، مسکن و خودرو که بازارهای مصرفی است اما به‌دلیل سودآوری برای افراد کاملا غیرمولد درآمده و تولیدی از این بازارها صورت نمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه محصول این بازارها مصرفی است، وقتی سرمایه‌ای می‌شوند بخشی از ثروت و دارایی اقتصاد کشور در آن‌ها گنج شده یعنی از ثروت کشور خارج می‌شود و این برای اقتصاد و تولید کشور زیان محسوب می‌شود.

طغیانی افزود: در سال 99 باید این گردش ثروت در بازارهای غیرمولد متوقف و تنبیه شود و منفعت در این نوع سرمایه‌گذاری از بین برود و از طرف دیگر تولید تشویق شده و افراد از قرار دادن دارایی و ثروت خود در تولید منفعت و سود و بهره داشته باشند؛ چنین اتفاقی سبب مطلوبی معیشت مردم شده، پول در اقتصاد کشور جریان می‌یابد، تولید و ارزش بیشتر و درنتیجه سودآوری تولید بیشتر شود.

وی با اشاره به بحران بیماری کرونا، وضعیت اقتصاد کنونی جهان را فرصتی برای ایران دانست و گفت: برای اینکه به اهدافمان در اصلاح تولید برسیم باید نظام مالیاتی، نظام بانکی و بودجه‌ای براساس اقتضائات جهش تولید اصلاح شود؛ اقتصادهای بزرگ دنیا در این بحران بیماری دچار مشکل هستند و اگر بتوانیم از این فرصت لااقل نیازهای خودمان را برطرف کرده و بازارهای جدید به‌وجود بیاوریم، این تهدید بیماری برایمان به یک فرصت تبدیل می‌شود.

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم درباره نقش مجلس شورای اسلامی در روند پیشرفت تولید، اظهار داشت: کار اصلی مجلس ریل‌گذاری و اصلاح قوانین و مقررات متناسب با هدفی است که در این وضعیت داریم؛ در بعضی موارد مانند مالیات عایدی سرمایه خلأ قانونی داشته و باید قانون‌گذاری شود، بخشی از قوانین هم نیاز به اصلاح و در برخی موارد متناسب با وضع ما در قرن 21 به رفع قوانین داریم و همچنین بعضی قوانین مطلوبند اما نظارت درست بر اجرای آن‌ها نیست مانند قوانین تولید داخلی و مبارزه با پولشویی و باید مجلس نظارت جدی‌تر بر اجرای این قوانین انجام دهد.

وی افزود: مشکلات موجود در یک واحد تولید انواع و اقسام بسیاری دارد که براساس ابعاد مختلف آن باید بتوانیم برای حل معضلات به صورت چند وجهی به آن‌ها نگاه کنیم.

به گزارش تسنیم، به گفته کارشناسان اقتصادی در چارچوب تحقق شعار سال جاری، باید تلاش کنیم اثرات مخرب بحران کرونا بر اقتصاد کشور را جبران کنیم و عرصه را برای فعالیت هرچه بیشتر کارآفرینان و شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان فراهم کرده و از نیروی انسانی که در حوزه تولید مشغول به کار است از جمله کارگران، صنعتگران، مهندسان، کشاورزان و ...به درستی صیانت کنیم و سرمایه‌گذاری بهینه‌ای را بر روی آنها انجام دهیم تا با عزم ملی و تحقق الزامات جهش تولید بتوانیم حداقل‌ها در عرصه اقتصادی کشور را به حداکثر تبدیل کنیم.

انتهای پیام/171/ ع

R41346/P1494/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم مشکلات موجود مقام معظم رهبری رونق تولید جنگ اقتصادی اقتصاد کشور تولید کشور معیشت مردم تولید ملی جهش تولید شعار سال برای حل سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرایی شدن  بیش از 70 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید

به گزارش جام جم و به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر؛ مهدی صفوی افزود : طی سال گذشته تعداد 70 جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به منظور تعیین 532 مصوبه به منظور رفع مشکلات و توسعه بنگاههای اقتصادی برگزار شده است.    صفوی با اشاره به اهمیت تشکیل جلسات کارگروه تسهیل عنوان کرد:  از تعداد  532 مصوبه ابلاغ شده ، تا کنون بیش از 70 درصد مصوبات با همکاری دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل  استان اجرایی شده و مابقی در دست  اقدام می باشد.    وی بیان کرد : دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مستقر در اداره کل صمت استان ، بطور مستمر نسبت به پیگیری و رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان  با استفاده از قوانین و مقررات جاری در جهت مرتفع نمودن مسائل و مشکلات مربوطه سرمایه گذاران بنگاههای اقتصادی اقدام نموده است  .   مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد : در سال 1402  بیش از  500 پرونده  بنگاه اقتصادی دارای مشکل  درجلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار یا معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری ، مدیران دستگاههای اجرایی و بانک های عامل  مورد بررسی دقیق کارشناسی و تصمیم گیری لازم قرار گرفته است .   وی اضافه کرد: دستور کارهای مطرح شده بنگاههای اقتصادی در حوزه های صمت، جهاد کشاورزی ، میراث فرهنگی و گردشگری و غیره بوده است .   مدیر کل صمت استان  با اشاره به تسریع رسیدگی به مشکلات بنگاههای تولیدی ازطریق تشکیل جلسات کارگروه تسهیل بصورت مستمر تصریح کرد : هماهنگی لازم برای تکمیل طرح‌های  صنعتی نیمه تمام، پیگیری تامین سرمایه ثابت و در گردش، فعال سازی واحدهای تولیدی راکد، امهال بدهی معوق بانکی، تامین تجهیزات و مواد اولیه، تکمیل زیر ساخت های لازم نظیرتامین آب و برق و گاز، معافیتهای مالیاتی، رفع مشکل زیست محیطی و غیره از جمله موضوعات مورد بحث و تصمیم گیری در جلسات مذکور بوده است .

دیگر خبرها

  • مودی چگونه هند را از تله فقر نجات داد؟ | تبدیل هند به پنجمین قدرت اقتصادی جهان
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها
  • مخبر: پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • پارک علم و فناوری پردیس باید به شهری در تراز جهانی تبدیل شود
  • مجلس جدید قوانینی را وضع کند که تحولات اقتصادی را به دنبال داشته باشد
  • تهیه برنامه مدون در حوزه بهبود فضای کسب و کار البرز
  • اجرایی شدن  بیش از 70 درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید
  • مشارکت مردم حلقه مفقوده اقتصاد
  • ماه چگونه شکل گرفت و به قمر زمین تبدیل شد؟
  • توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است