Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@18:07:45 GMT

آیا گربه‌ها می‌توانند کرونا بگیرند و منتقل کنند؟

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۴۸۱۳۵۸

آیا گربه‌ها می‌توانند کرونا بگیرند و منتقل کنند؟

بررسی جدید پژوهشگران چینی نشان می‌دهد گربه‌ها می‌توانند ویروس کرونا را به یکدیگر منتقل کنند و به تمام علائم بیماری کویید ۱۹ دچار شوند.

ویروس کرونا برای نخستین بار از شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و اکنون با گذشت چند ماه میزان مبتلایان به این ویروس همه‌گیر به بیش از ۱ میلیون نفر رسید که متاسفانه بیش از ۵۰ هزار نفر نیز جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین نگرانی‌های زیادی مبنی بر اینکه آیا حیوانات نیز به بیماری کویید ۱۹ مبتلا می‌شوند ایجاد شده است که در همین راستا پژوهشگران موسسه تحقیقاتی هاربین وترنری (Harbin Veterinary Research Institute) چین در جدیدترین بررسی‌های خود دریافتند که گربه‌ها می‌توانند کروناویروس را به یکدیگر منتقل کنند.

ابتلا گربه‌ها به ویروس کرونا

بر اساس بررسی جدید محققان چینی گربه‌ها نیز می‌توانند به این ویروس مبتلا شوند و حتی این ویروس را به سایر گربه‌ها منتقل کنند. طبق این گزارش، ویروس کرونا توسط قطرات تنفسی میان گربه‌ها منتقل می‌شود، اما احتمال ابتلای مرغ‌ها، خوک‌ها، سگ‌ها و اردک‌ها به این بیماری بسیار پایین است. در این گزارش آماده است یک فرد بلژیکی که به بیماری کویید ۱۹ مبتلا شده بود، پس از یک هفته گربه خانگی این فرد نیز به علائمی، چون مشکلات تنفسی، استفراغ و اسهال دچار شد که محققان دانشگاه لیژ بلژیک با انجام آزمایش متوجه شدند این گربه به کرونا مبتلا شده است.

در همین رابطه اریک فیور (Eric Fèvre) عنوان کرد: «آن دسته از افرادی که دارای حیوانات خانگی هستند و با آن‌ها تماس دارند، می‌بایست پس از تماس با آن‌ها نکات بهداشتی، چون شستن دست‌ها را رعایت کنند. همچنین اگر خود صاحبان حیوانات خانگی نیز به کرونا مبتلا شدند، باید از تماس صمیمانه با آن‌ها پرهیز کنند.»    
منبع:برترین‌ها

منبع: پارسینه

کلیدواژه: گربه کرونا پارسی خبر منتقل کنند گربه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۴۸۱۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج، بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای این صندوق بهره‌مند هستند.

‌به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، محمد اسماعیل کاملی با اشاره به خدماتی که سازمان بیمه سلامت به بیماران SMA ارائه می‌دهد، اظهار کرد: با تشکیل صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، در صورتی که اطلاعات بیماران مبتلا به اس ام ای در سامانه بیماری‌های نادر وزارت بهداشت (RDA) ثبت شده باشد، از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج بهره‌مند می‌شوند.

وی در خصوص پوشش دارویی این بیماران افزود: بعد از معرفی بیمار به منظور دریافت دارو از سوی معاونت درمان وزارت بهداشت به سازمان بیمه سلامت، فارغ از نوع بیمه پایه، با مراجعه بیمار به داروخانه‌های منتخب از مزایای صندوق بهره مند می‌شوند.

مدیر کل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: بیماران مبتلا به هر سه تیپ بیماری SMA TYPE۱, SMA TYPE۲, SMA TYPE۳ از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج در خصوص خدماتی از جمله آزمایش، پرتوپزشکی، توانبخشی، خدمت پزشک، ویزیت و دارو (بر اساس ضوابط ابلاغی) بهره‌مند می‌شوند.

وی تاکید کرد: بیماران منتسب به نشان بیماری SMA می‌توانند با رعایت ضوابطی از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج با ارائه مدارک و مستندات به ادارات کل استانی، پس از طرح و بررسی و در صورت تأیید در کمیته‌های مربوطه برای خدمات خارج از ضوابط ابلاغی بهره‌مند شوند.

کاملی تاکید کرد: هرگونه تغییر آتی در نحوه پوشش مبتنی بر ضوابط ابلاغی از مبادی ذی‌صلاح خواهد بود.

کد خبر 739654

دیگر خبرها

  • افراد بزرگسال تا ۸۰۰ بار در روز صورت خود را لمس می‌کنند/ ما چطور مریض می‌شویم؟
  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • راز کثیف؛ دستان ما چگونه بیماری‌ها را انتقال می‌دهند؟
  • دستان ما چگونه بیماری‌ها را منتشر می‌کنند؟
  • پیشگیری از بیماری هاری ارزان و قطعی است ؛ از تحریک سگ و گربه بپرهیزید
  • بهره‌مندی بیماران مبتلا به «اس ام ای» از مزایای صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج
  • بیشترین بیماری هاری توسط سگ و گربه ایجاد می‌شود
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!